Masterkilde

Få hjælp til registrering af kilder

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

PEN
Indlæg: 5
Tilmeldt: ons 20-01-2016 15:06
Kontakt:

Masterkilde

Indlægaf PEN » ons 02-11-2016 17:33

Jeg er en ret ny bruger af Legacy, og har lagt alle mine data over fra Family Tree Maker. Jeg har et spørgsmål m.h.t. masterkilder. Jeg har én masterkilde for ministerialbøger (kirkebøger); men jeg kan se, at Anne Marie Holck anbefaler en masterkilde for hver ministerialbog, der er opslag i. Nu er der jo ca. 2.000 kirkesogne i Danmark, og der er mange ministerialbøger i hvert sogn, f.eks. i de store købstadssogne.
Er der nogen begrænsning i antallet af masterkilder i Legacy?
I kildehenvisning har jeg registreret i hvilken ministerialbog, jeg har fundet oplysningerne; men jeg kan se det fornuftige i, at jeg f.eks. har en masterkilde for Aalborg Vor Frelser Sogn, Fleskum, Aalborg og derunder registrere alle de oplysninger om personer i min slægtsfil, der er registreret i dette sogn.
Det bliver et stort arbejde at ændre det, da jeg sandsynligvis har mellem 6.000 og 7.000 personer i filen.
Med venlig hilsen
PEN

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Masterkilde

Indlægaf Anne Marie H » ons 02-11-2016 23:53

Der er ikke andre begrænsninger på antal masterkilder end den begrænsning, der ligger i din PCs kapacitet.

Det vil nok være en sjældenhed, hvis du får brug for at registrere samtlige sognes kirkebøger. Jeg har selv mere end 11.000 personer i min database, og jeg har ialt ca. 1.100 masterkilder, hvoraf kirkebøger vel udgør ca. 20%.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)


Tilbage til "Kilder"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster