Eksport af kilder fra KildeSkribenten

Få hjælp til registrering af kilder

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

KennethK
Indlæg: 49
Tilmeldt: tors 02-06-2005 04:21
Geografisk sted: Valby
Kontakt:

Eksport af kilder fra KildeSkribenten

Indlægaf KennethK » man 03-08-2015 22:24

Jeg bruger Legacy 8 og eksporterer med ujævne mellemrum en ged-fil til min hjemmeside, hvor jeg bruger TNG.

I TNG kan jeg vælge en liste over samtlige kilder - og her vises alle kilder, lavet med KildeSkribenten, i gåseøjne. Oveni lægger KildeSkribenten nogle oplysninger i "Titel"-feltet, hvor de ikke hører til.

Først og fremmest generer det mit øje, for det ser grimt ud. Men det ødelægger også kildeoversigten, hvor kilderne vises alfabetisk.

Kan man lave det om i Legacy?

(Jeg kan sagtens ændre kilderne i TNG, så de ser pæne ud, men det skal jeg gøre om igen, hver gang, jeg opdaterer)

vh Kenneth
Vedhæftede filer
kilde_quotation.PNG
Kan man fjerne alle gåseøjnene?
(31.51 KiB) Downloadet 118 gange

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » man 03-08-2015 23:46

Jeg bruger aldrig Kildeskribenten, da den pt. ikke er velegnet til registrering af danske kilder, så derfor er mit svar ikke baseret på eget brug af funktionen, men jeg mener ikke, at du kan ændre det.

Derimod er det muligt i Standardkildesystemet, hvor man kan vælge mellem Publiceret kilde, som angives i (...), ikke-publiceret kilde, der angives i "..." eller Ingen angivelse...
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

KennethK
Indlæg: 49
Tilmeldt: tors 02-06-2005 04:21
Geografisk sted: Valby
Kontakt:

Indlægaf KennethK » tirs 04-08-2015 13:30

Hej Anne Marie

En nedslående melding, men tak alligevel :wink:

Jeg er også gået væk fra KildeSkribenten igen, selvom den nu er meget fornuftig til nogle ting. Fx bøger og databaser som Geni.


Tilbage til "Kilder"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster