Kildeskribentsystem / Standardkildesystem

Få hjælp til registrering af kilder

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Nerakana
Indlæg: 10
Tilmeldt: tirs 10-09-2013 20:45
Kontakt:

Kildeskribentsystem / Standardkildesystem

Indlægaf Nerakana » lør 10-01-2015 18:29

Hvis man nu har rigtig mange kilder, som er lavet i kildeskribentsystemet, er der så en nem måde at få dem ændret til standardkildesystemet? Jeg har siddet og rodet lidt med det nu og kan kun se, at man må ind og gøre det med hver eneste kilde, for at få henvisningerne på. Også selvom det er den fuldstændig samme kilde - f.eks. folketællinger. Er det sandt?
Mvh Karen Bendix

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Kildeskribentsystem / Standardkildesystem

Indlægaf Anne Marie H » søn 11-01-2015 20:35

Nerakana skrev:Hvis man nu har rigtig mange kilder, som er lavet i kildeskribentsystemet, er der så en nem måde at få dem ændret til standardkildesystemet? Jeg har siddet og rodet lidt med det nu og kan kun se, at man må ind og gøre det med hver eneste kilde, for at få henvisningerne på. Også selvom det er den fuldstændig samme kilde - f.eks. folketællinger. Er det sandt?
Mvh Karen Bendix


Det er det nok. Det er to forskellige systemer, og det har altid været min anbefaling, at man som dansk forsker IKKE bruger KildeSkribentsystemer, da det ikke egner sig til danske kilder, som det er bygget op pt.

Der er ikke andet at gøre, end at lade de kilder, der er registreret i KildeSkribentsystemet forblive der, og så begynde med Standardsystemet nu.

Du kan skelne ved at der foran kilder registreret ved hjælp af KildeSkribentsystemet er en * foran kildenavnet i Masterliste for kilde...
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Nerakana
Indlæg: 10
Tilmeldt: tirs 10-09-2013 20:45
Kontakt:

Indlægaf Nerakana » tirs 13-01-2015 00:09

Ja - det var jo det jeg var bange for. Da jeg gik fra et andet program til Legacy kom alle mine kilder ikke med og og jeg gik bare i gang fra en ende af - og brugte Kileskribentsystemet, da det var det der dukkede op. Jeg må nok på den igen - det er smartere med Standardkildesystemet
Tak for hurtigt svar.


Tilbage til "Kilder"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster