Crash ved redigering af kilder i masterliste.

Få hjælp til registrering af kilder

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

pbth48
Indlæg: 3
Tilmeldt: tirs 08-07-2014 11:17
Geografisk sted: Broager
Kontakt:

Crash ved redigering af kilder i masterliste.

Indlægaf pbth48 » man 05-01-2015 01:12

Hej Carsten.
Jeg ville pynte på mine kilder i masterlisten, så alle i listen brugte samme stavemåde på sogne, herreder og amter.
Ved de fleste gik det godt, og alle linkene til kilderne blev ændret.
De kilder, der har billeder tilknyttet, fik Legacy til at crashe: Det normale billede fremkom, men uden tekst i alle felterne, kun knapperne til højre blev vist (Gem, Annuler, Stavekontrol...). Det var ikke muligt at annullere eller noget som helst andet.
Det eneste, der kunne bringe mig videre var den hårde ctrl/Alt/Del med efterfølgende job-stop.

Jeg bruger Win 8.1, fuld opdateret Legacy, men det skulle vel ikke forårsage problemet.

Jeg har ikke prøvet at fjerne billederne ved kilderne, hvilket ikke burde være nødvendigt. Der må være en fejl ved Legacy programmet.

Jeg har lavet et filvedligehold, og en export til ny fil, men ingen af disse metoder kunne hjælpe.

Har du en løsning på mit problem?

Ellers vildt begejstret for Legacy - der er uendelige muligheder.

Mvh. Per.
Mvh. Per Berthing.

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » man 05-01-2015 09:42

Selvom jeg ikke hedder Carsten tillader jeg mig alligevel at svare :)

Vi er nødt til at vide, hvordan du 'pyntede' på dine kilder? Beskriv venligst den nøjagtige proces, så vi kan teste forløbet, og det kan fastslås, om der foreligger en fejl hos dig eller Legacy.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » man 05-01-2015 11:36

Jeg kom til at tænke på, om det mon er kildehenvisningerne, du taler om, ref. billeder, som jo i langt de fleste tilfælde er tilknyttet kildehenvisningerne og ikke kilderne.

Det må du også lige uddybe...
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

pbth48
Indlæg: 3
Tilmeldt: tirs 08-07-2014 11:17
Geografisk sted: Broager
Kontakt:

Indlægaf pbth48 » man 05-01-2015 15:05

amh skrev:Selvom jeg ikke hedder Carsten tillader jeg mig alligevel at svare :)

Vi er nødt til at vide, hvordan du 'pyntede' på dine kilder? Beskriv venligst den nøjagtige proces, så vi kan teste forløbet, og det kan fastslås, om der foreligger en fejl hos dig eller Legacy.


Jeg gik ind via Vis/Masterlister/Kilde....Der har jeg skrevet Kildelistenavne, som jeg bruger hver gang jeg refererer til en side i en kirkebog. Siden i kirkebogen bliver så henvisningen. Fx Kirkebog (1892-1909) for Aalborg Budolfi S, Fleskum H, Aalborg A. Der vil jeg redigere Aa til Å. Til højre i vinduet er knapperne: Luk, Annuler, Tilføj, Rediger, Valg, Tilknyttede.. og Hjælp. Nederst er fanerne: Udskrift, Tekst, Arkiv og Billeder.
De kildelistenavne, hvor jeg har indsat et billede (fx kirken i sognet), kan ikke redigeres. Programmet crasher.
Mvh. Per Berthing.

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » man 05-01-2015 18:07

Jeg kan ikke genskabe den fejl, du nævner.

Andre BRUGERE: Kan I genskabe den omtalte fejl?
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

pbth48
Indlæg: 3
Tilmeldt: tirs 08-07-2014 11:17
Geografisk sted: Broager
Kontakt:

Indlægaf pbth48 » tirs 06-01-2015 20:15

amh skrev:Jeg kan ikke genskabe den fejl, du nævner.

Andre BRUGERE: Kan I genskabe den omtalte fejl?


Funktionen af kilde med billede har fungeret, selvom det ikke var muligt at redigere i kilden uden at programmet gik ned.

Jeg har løst problemet:
Jeg fjernede billedet, derefter kunne jeg redigere teksten i kilden uden problemer.
Billederne var placeret i medie folderen, og fejlede intet.
Efter redigeringen af kilden indsatte jeg igen det samme billede. Nu kunne jeg redigere kilden (med billede) uden programmet gik ned.
Kilderne med billede er fulgt med fra tidligere versioner af Legacy, måske er det svaret på mit problem.
Mvh. Per.
Mvh. Per Berthing.

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » tirs 06-01-2015 23:51

Vi har alle fået billederne med fra tidligere versioner af Legacy, så jeg tror ikke, at det er problemet.

Har du fulgt vejledningen her viewtopic.php?t=2659, da du installerede Legacy 8?
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)


Tilbage til "Kilder"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster