Side 1 af 1

Bekræftet kilde

: lør 03-01-2015 11:08
af Stegemüller
Hej - og godt nytår.

Jeg har kontakt til en kommende Legacybruger, og hun har spurgt mig, om hun - for hvert enkelt fund - kan notere, om kilden er bekræftet?

Hun har arvet en held del slægtsforskning som hun først vil lægge ind i Legacy og derefter verificere mod de originale kilder.

Jeg har så under 'Kildedefinition' fundet feltet 'Bekræftet' (se vedhæftede billede). For mig ser det bare ud som om, dette drejer sig om hele/selve kilden ikke om den enkelte brug af kilden. Er det rigtigt?

Finde der et andet sted at notere 'bekræftet' om den enkelte brug af kilden?

(PS: jeg håber, jeg har forklaret spørgsmålet godt nok, ellers må I spørge ind til det)

: lør 03-01-2015 11:14
af Anne Marie H
Hej Hanne,

Det viste felt er præcis det, du skriver. Nemlig muligheden for st markere, at man på en eller anden måde har fået bekræftet, at den viste/brugte kilde er korrekt :D

: lør 03-01-2015 11:34
af Stegemüller
Hej Anne Marie

Tusind tak for dit - som altid - lynhurtige svar.

Det ser da spændende ud med din fjernundervisning.

: man 16-05-2016 11:29
af Stegemüller
Hej igen

Nu sidder jeg med gårsdagens viden viewtopic.php?p=17564#17564 om at udforme csv-filer, og det går fint. Nu vil jeg gerne udvide mine valg.

Jeg er stadig i gang med at hjælpe en bruger i gang med at bruge Legacy så effektivt som muligt.

Hun vil gerne følgende: "Min ide er at lave en form for "afkrydsningsliste", som kan udskrives, hvor jeg hurtigt kan se, hvilke data der er verificeret og hvilke, der mangler."

Nu har jeg siddet og rodet rundt i de individuelle felter til "Række 2" i rapportvalg og ledt efter noget der kunne ligne "Kildedefinition" og så "Bekræftet", men jeg kan simpelthen ikke finde noget, der ser fornuftigt ud.

Kan brugerens ønske overhovedet opfyldes?

: man 16-05-2016 12:12
af Anne Marie H
Stegemüller skrev:Hej igen

Nu sidder jeg med gårsdagens viden viewtopic.php?p=17564#17564 om at udforme csv-filer, og det går fint. Nu vil jeg gerne udvide mine valg.

Jeg er stadig i gang med at hjælpe en bruger i gang med at bruge Legacy så effektivt som muligt.

Hun vil gerne følgende: "Min ide er at lave en form for "afkrydsningsliste", som kan udskrives, hvor jeg hurtigt kan se, hvilke data der er verificeret og hvilke, der mangler."

Nu har jeg siddet og rodet rundt i de individuelle felter til "Række 2" i rapportvalg og ledt efter noget der kunne ligne "Kildedefinition" og så "Bekræftet", men jeg kan simpelthen ikke finde noget, der ser fornuftigt ud.

Kan brugerens ønske overhovedet opfyldes?


Jo, men mon ikke det er noget nemmere at bruge Søg > fanen Manglende kilder.

Lad være med at markere alle felter på én gang, men begynd f.eks. kun med at søge på Fødselsdato og -sted. Søgelisten, der fremkommer, kan du så omdanne til en .csv-fil.

: man 16-05-2016 12:21
af Stegemüller
Kære AMH

Du har da fuldstændig ret - det er mere enkelt. Jeg var slet ikke opmærksom på den mulighed. Og den kan jo fint kombineres med CSV-filerne.

Mange tak for hjælpen.