Kirkebogsopslag - fjern stihenvisning

Få hjælp til registrering af kilder

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Canutus
Indlæg: 13
Tilmeldt: tirs 25-05-2010 14:20
Geografisk sted: Odense C
Kontakt:

Kirkebogsopslag - fjern stihenvisning

Indlægaf Canutus » tirs 07-10-2014 14:56

Kirkebogsopslag

I min database har jeg mange kirkebogsopslag tilføjet under Mediegalleri, de fleste under "Person" (tilføjet i Legacy ver 7.5, nu ver 8.0) - begrundelsen var at jeg ikke skulle lede efter billeder flere forskellige steder i Legacy - iflg Legacy skal disse opslag jo tilføjes Kildehenvisningen > fanebladet Multimedie

Jeg kan jo også have disse gemte opslag i en mappe i Windows og åbne dem her - uden tilknytning til Legacy - jeg benytter RIN-nummeret som første del af filnavnet

Der har været flere problemer med placeringen i Mediegalleriet, fx at de fylder meget ved indlæsning af Legacy, ved brug af Legacy Charting bliver disse 'billedopslag' vist som personbillede osv

Hvis jeg flytter et billede til en anden mappe, vil Legacy gøre opmærksom på dette, og jeg kan nu vælge at finde den ny placering eller slette stien til billedet - men det er jo enkeltvis

Jeg ønsker at fjerne sti-tilknytningen til alle mine billeder/opslag i et hug - er det muligt?

Det bemærkes, at jeg ikke har flere portrætter o lign end at jeg nemt kan indlæse dem igen i Legacy uden større arbejde, blot 'jeg kommer af med kirkebogsopslagene'
Venlig hilsen
Knud Aage Rasmussen
Legacy Deluxe 9.0.0.456 Win 11

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » tirs 07-10-2014 16:15

Jeg ville blot flytte de billeder, det drejer sig om over i en anden mappe.

Derefter ville jeg bruge Funktioner > Legacy Billedfinder Når den åbnes, vil den lede efter de manglende billeder og fortælle dig, at der er xx ødelagte medielinks i filen. Sæt nu flueben ved Fjern tilknytning til manglende billedfiler og klik på knappen Gendan Billedtilknytning. Da, der jo ikke er noget at gendanne, skulle du meget gerne have løst problemet.

Det skal siges, at jeg ikke har testet processen, så jeg kan ikke garantere 100%, at det virker. Hvis ikke, så skriv igen, så vil jeg spørge i den internationale testgruppe, om nogen der har et bud.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Canutus
Indlæg: 13
Tilmeldt: tirs 25-05-2010 14:20
Geografisk sted: Odense C
Kontakt:

Indlægaf Canutus » tors 09-10-2014 11:44

Legacy gav ikke sådan lige op! Den fandt filerne i den ny mappe på harddisken.
Løsningen er at flytte filerne til et eksternt drev under processen, du har beskrevet.
Tak! :D
Venlig hilsen
Knud Aage Rasmussen
Legacy Deluxe 9.0.0.456 Win 11

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » tors 09-10-2014 11:50

Tak, så ved vi det :D
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)


Tilbage til "Kilder"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster