Fejl i forb. med mediegalleriet

Få hjælp til registrering af kilder

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Halmark
Indlæg: 3
Tilmeldt: tors 09-05-2024 16:26
Kontakt:

Fejl i forb. med mediegalleriet

Indlægaf Halmark » lør 11-05-2024 13:58

Jeg oplever pt. problemer når jeg vil hente et billede ind i mediegalleriet.

Jeg går ind i mediegalleriet -> tilføj medie -> jeg vælger det billede som jeg vil have tilføjet -> trykker på Åbn - hvorefter der kommer et nyt vindue op - "Meddelelse - Du skal vælge en fil. Forsøg venligst igen"
Mit Legacy er opdateret - har endda haft slettet programmet og lagt det ind på ny, og tjekket for yderligere opdatering.

Jeg har allerede tilføjet en hel del i mediegalleriet, og jeg har ikke lavet ændringer i filformatet, i forhold til tidligere. Så det undrer mig hvad det er jeg evt. gør galt. eller måske er det "bare" programmet der fejler?
Men det bliver min frustration jo ikke mindre af. Håber der er hjælp at finde.

Hilsen Anja Halmark

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5177
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Fejl i forb. med mediegalleriet

Indlægaf Anne Marie H » søn 12-05-2024 22:03

Er det ved tilføjelse af en billedfil til en kilde, du oplever fejlen? Eller er det ved tilføjelse af en billedfil til en person?

Uanset, at så fungerer begge dele fint her hos mig, når jeg tester det...

Hvor gemmer du dine billeder? Standardplaceringen er C:\Users\<----->\Documents\Legacy Family Tree\Media

Den sætning, du får om, at "Du skal vælge en fil" vil normalt ikke forekomme, hvis du bruger funktionen korrekt, så det er der i processen, du gør noget galt.

Du må sende en mere præcis beskrivelse af, hvad du gør fra A-Z, før jeg evt. kan hjælpe.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Brugeravatar
Huguenotten
Indlæg: 129
Tilmeldt: søn 05-01-2014 13:26
Geografisk sted: Ansager
Kontakt:

Re: Fejl i forb. med mediegalleriet

Indlægaf Huguenotten » man 13-05-2024 22:14

Jeg oplever nøjagtig det samme, men kun med filer som IKKE er JPG.....for eksempel JPEG
Venlig hilsen
Hans Henrik

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5177
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Fejl i forb. med mediegalleriet

Indlægaf Anne Marie H » man 13-05-2024 22:54

Jeg har lige testet både personbilleder og kildebilleder i formatet .JPEG og knyttet det til hhv. en person og en kilde. Jeg kan ikke genskabe fejlen i Legacy 9.0.0.456 Deluxe.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Brugeravatar
Huguenotten
Indlæg: 129
Tilmeldt: søn 05-01-2014 13:26
Geografisk sted: Ansager
Kontakt:

Re: Fejl i forb. med mediegalleriet

Indlægaf Huguenotten » tirs 14-05-2024 15:52

Forskellen er at cursor automatisk stiller sig på den fil der bliver præsenteret hvis det er en JPG......ved alle andre filformater skal man selv markere den fil man ønsker selvom der kun er een. Men ikke noget problem, bare lidt underligt. :x
Venlig hilsen

Hans Henrik

Halmark
Indlæg: 3
Tilmeldt: tors 09-05-2024 16:26
Kontakt:

Re: Fejl i forb. med mediegalleriet

Indlægaf Halmark » ons 15-05-2024 10:39

Mine billeder ligger her:
C:\Users\Kai Erik\Documents\Legacy Family Tree\Media\Info RIN 1501-2000 -

Filerne ligger i samme mappe og filformat ( .jpg og .png ), som jeg tidligere har arbejdet med. Jeg er ligeledes, efter jeg skrev mit indlæg, lykkedes med at ligge andre filer ind i de to formater. Men ud af 25 filer opstod fejlen ved de 10.

Fremgangsmåde:
Trykker på personen så jeg kommer ind på Personinformation.
Herefter trykker jeg på:
 Tilføj en mediefil
 Vælger *Person
 Tilføj medie
 Tilføj billede
 markerer den fil i mappen som jeg vil hente
 trykker Åben
og vupti så kommer vinduet med - "Meddelelse - Du skal vælge en fil. Forsøg venligst igen"

Jeg har forsøgt med filen, både som .jpg og .png – og det er det samme. Når først fejlen er der, kan jeg ikke ændre det.

Jeg syntes at det er meget mærkeligt – og tænkte at det måske var en fejl i en opdatering.
Hvis ikke det er det, så må jeg jo nok slette alle de personer det handler om og filerne, og så oprette dem igen, og så gemme filerne på min pc ny, og håbe at det så lykkedes.

Hilsen Anja

Brugeravatar
Huguenotten
Indlæg: 129
Tilmeldt: søn 05-01-2014 13:26
Geografisk sted: Ansager
Kontakt:

Re: Fejl i forb. med mediegalleriet

Indlægaf Huguenotten » ons 15-05-2024 15:06

Jeg er "næsten" sikker på, at det skyldes at du har dine filer liggende i en undermappe til "Media".

Jeg ville flytte alle dine mediefiler over i Legacy's standardmappe som så i dit tilfælde ville hedde:


C:\Users\Kai Erik\Documents\Legacy Family Tree\Media
Venlig hilsen

Hans Henrik

Halmark
Indlæg: 3
Tilmeldt: tors 09-05-2024 16:26
Kontakt:

Re: Fejl i forb. med mediegalleriet

Indlægaf Halmark » ons 15-05-2024 15:21

Tak for input.
Det har bare ikke været et problem før, det er det som jeg syntes er så mærkeligt.
Mine filer har altid ligget i undermapper uden at det har været et problem. Jeg har pt. Knap 3000 personer, og derfor allerede en hel del “info” lagt ind. Og pludselig giver det problemer.

Hilsen Anja

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5177
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Fejl i forb. med mediegalleriet

Indlægaf Anne Marie H » ons 15-05-2024 17:17

Det skyldes ikke brug af undermapper. Dem har jeg selv mindst 30 af, og der er visse af mapperne, som jeg har 5 underundermapper i, så det er ikke det, der giver fejlen.

Mit bedste bud er, at der er fejl i de filer, der giver meddelelsen, så prøv som du skriver, at slette dem og genoprette dem. I første omgang kun mediefilerne, ikke de personer, de tilhører.

Kør også en Filvedligeholdelse > Kontroller/reparer - det kan muligvis hjælpe.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)


Tilbage til "Kilder"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst