Gemme data, når der lukkes ned.

Få hjælp til det som ikke lige passer andre steder

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Grethe Læsø Jensen
Indlæg: 23
Tilmeldt: ons 15-01-2014 21:19
Kontakt:

Gemme data, når der lukkes ned.

Indlægaf Grethe Læsø Jensen » tors 25-08-2022 11:13

Jeg har brugt Legacy i mange år, men har pludselig et problem med at lukke og gemme mine nye indtastninger.
Når jeg gemmer opretter Legacy en ny 'linie', så jeg efterhånden har flere 'filer' liggende på mine gemte data.
Er dette til at forstår ? Håber du eller nogen kan hjælpe mig.
v.h. Grethe L J

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Gemme data, når der lukkes ned.

Indlægaf Anne Marie H » tors 25-08-2022 15:43

Grethe Læsø Jensen skrev:Jeg har brugt Legacy i mange år, men har pludselig et problem med at lukke og gemme mine nye indtastninger.
Når jeg gemmer opretter Legacy en ny 'linie', så jeg efterhånden har flere 'filer' liggende på mine gemte data.
Er dette til at forstår ? Håber du eller nogen kan hjælpe mig.
v.h. Grethe L J


Hvis du har din slægtsfil liggende på standarddrevet C:\Dokumenter\Legacy Family Tree Beta 9\Data, så skal du ikke gemme noget, når du lukker ned. Legacy gemmer efterhånden, som du taster ind i programmet. Det, du skal gøre, er at lave en sikkerhedskopi, som skal gemmes på en usb, en ekstern harddisk eller i OneDrive el.lign.

Sikkerhedskopien laver et nyt filnavn, indeholdende dato og klokkeslet, så du præcis ved, hvornår du har gemt den, og det er sådan, det skal være, det er altid godt at have flere sikkerhedskopier, så man kan gå tilbage og evt. genskabe filen fra en ældre sikkerhedskopi, hvis man har klokket i det med f.eks. indtastning af en forkert familiegren.

Jeg har selv mine sikkerhedskopier liggende på en ekstern harddisk pt. ca. 30 stk. samt nogle få, som jeg med jævne mellemrum gemmer på OneDrive.
Forhåbentlig får jeg aldrig brug for nogen af dem, og jeg sletter dem, når de er ca. 3 måneder gamle. Det er .zip-filer, og de fylder ikke meget, og du kan få en ekstern harddisk med 1 TB for under 500 kr. idag, så der er plads til mange hundrede sikkerhedskopier.

Jeg håber, at det er forklaring nok. Du må også lige fortælle, hvilken version af Legacy du har, for det undrer mig lidt, at du ikke har oplevet det her før nu. Det er en proces, der har været sådan længe...
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Grethe Læsø Jensen
Indlæg: 23
Tilmeldt: ons 15-01-2014 21:19
Kontakt:

Re: Gemme data, når der lukkes ned.

Indlægaf Grethe Læsø Jensen » fre 26-08-2022 14:00

Tak Anne Marie.
Jeg har Legacy 9.0.0.414, og er nok bare et fjols til det.
Nu vil jeg gemme på en ekstern harddisk, og så må jeg kunne slette al det der ligger på min computer , windoes 10.
v.h. Grethe L J


Tilbage til "Diverse"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster