Endeløse løkker

Få hjælp til det som ikke lige passer andre steder

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Jørgen Buchvaldt
Indlæg: 13
Tilmeldt: tors 19-02-2009 10:01
Kontakt:

Endeløse løkker

Indlægaf Jørgen Buchvaldt » lør 19-03-2022 20:52

Hej

Jeg har masser af slægtslinier som krydser hinanden. Men det kan Legacy åbenbart ikke lide.
Hvis jeg vil lave et udskrift eller PDF fil af ældste anes efterkommere, så bliver den bare ved med at køre.
Hvad er problemet. Må kusiner og fætre og andre slægtninge iflg. Legacy ikke gifte sig mig hinanden.?

Med venlig hilsen
Jørgen Buchvaldt

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5151
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Endeløse løkker

Indlægaf Anne Marie H » søn 20-03-2022 00:29

Ja, det må de - har du kørt en Filvedligeholdelse > Kontroller/reparer? Gør det, som det første. Hjælper det ikkd, så er du nødt til at tjekke dine indtastninger. Det skyldes ofte, at man har fået en mor og en søn gift med hinanden, eller en far og en datter. Det er længe siden, at jeg har været ude for det problem, md så vidt jeg husker, får man mulighed for at ændre på en indstilling. Prøv det...
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Jørgen Buchvaldt
Indlæg: 13
Tilmeldt: tors 19-02-2009 10:01
Kontakt:

Re: Endeløse løkker

Indlægaf Jørgen Buchvaldt » søn 20-03-2022 17:18

Hej igen

Jeg har kørt en filvedligeholdelse og prøvet at ændre indstillinger i rapportmenu. Det hjælper ikke.
Men Legacy skriver selv under hjælp, at der er problemer med ægteskaber mellel slægtninge:
"As the current report was being built, the same person was found in more than one place. This can legitimately happen when relatives of any kind marry each other...cousins for example. It can also happen if an individual is linked in erroneously...such as a grandfather being linked in as a son. This causes an endless relationship loop that must be corrected."



Mvh
Jørgen

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5151
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Endeløse løkker

Indlægaf Anne Marie H » søn 20-03-2022 19:31

Præcis, så du er nødt til at tjekke de parforhold, du har oprettet. Du kan begynde med at tjekke om du har en person, der er tastet ind 2 gange. I så fald skal de flyttes.

Fejlen ligger i din fil.

I øvrigt findes din indbyggede Hjælp på dansk. Se under Valg >Tilpas > Andre indstillinger.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)


Tilbage til "Diverse"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst