Hjælp ønskes, fejlmelding 3043

Få hjælp til det som ikke lige passer andre steder

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

inga
Indlæg: 9
Tilmeldt: søn 13-01-2013 15:35
Kontakt:

Hjælp ønskes, fejlmelding 3043

Indlægaf inga » tors 03-03-2022 14:22

Pludselig vil mit program ikke åbne, men melder fejl 3043. Jeg kan ikke engang trykke på filvedligeholdelse, for programmet prøver ihærdigt på at åbne. Jeg har haft det i over 2 år, så det er ikke startvanskeligheder.
Hilsen Aase
Aase

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5151
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Hjælp ønskes, fejlmelding 3043

Indlægaf Anne Marie H » tors 03-03-2022 23:47

Fejl 3043
Luk Legacy og genstart din pc, men du skal ikke åbne Legacy endnu.

I Windows skal du via stifinder gå til C:\Users\<----- >Documents\Legacy Family Tree\Data (det er Legacy standardmappe til din slægtsfiler). Der skal du finde filen Sample.fdb og dobbeltklikke på den. Dette åbner Legacy, og du vil se Sample-filen på din skærm.

Gå så til fanen Fil > Luk fil. Nu lukkes Sample-filen, men Legacy er stadig åben.

Vælg Fil > Filvedligeholdelse > Kontroller/reparer. Legacy spørger, hvilken fil du ønsker at kontrollere ved at åbne standardmappen til dine datafiler (hvis ikke du har din slægtsfil liggende i den mappe, så skal du finde den der, hvor du måtte have den liggende). Klik så på knappen Åbn og derefter på knappen Fortsæt, når vinduet Kontroller/reparer åbnes.

Hvis der findes fejl, som Legacy ikke kan rette automatisk (vil fremgå af log-filen), skal du rette dem manuelt, og derefter køre Kontroller-processen igen, indtil din fil er fejlfri.

Når Kontroller/reparer er færdig, skulle din fil åbne automatisk, og forhåbentlig uden at fejlen igen opstår.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

inga
Indlæg: 9
Tilmeldt: søn 13-01-2013 15:35
Kontakt:

Re: Hjælp ønskes, fejlmelding 3043

Indlægaf inga » fre 04-03-2022 09:13

Mange tak.
Det vil jeg gøre.
Aase


Tilbage til "Diverse"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster