Gennem et stykke tid har jeg haft det sære problem, at Legacy bliver meget træt. Med det mener jeg, at når jeg sen aften bruger programmet, opfører det sig helt forkert.
Jordnære eksempler er:
1. Klik på "Notater" kan medføre at alle tre (Generelle, Forskning og Medicinsk) viser det samme interface. Fx havde jeg i aftes en situation, hvor jeg ville skrive noget i "Forskning", men uanset hvilken fane jeg klikkede på, vistes "Medicinsk"-optionerne. Problemet bestod, uanset jeg lukkede "Notater" for den pågældende person og åbnede dem igen.
2. "Tilføj begivenheder/fakta": Jeg ønskede at tilføje en "Beskæftigelse", der skulle se sådan ud "[Navn] beskrives som forhenværende gårdejer ved den anden ægtefælles død kun fire måneder før sin egen død." Sætningen vistes som den der hører til begivenheden "Tillysning". Heller ikke her hjalp det at begynde forfra med den ønskede begivenhed.
3. Jeg tager backup til ekstern harddisk af både data og billeder ved enhver lukning af programmet, da jeg er for doven til at lave dagens arbejde en gang til... Men når jeg er nået til de sene aftner, kan programmet ikke generere en backup. Jeg kan sætte den i gang, vælge placeringerne, men herefter sker der intet, og jeg kan intet gøre ud over at lukke oppe på krydset i hjørnet. Det medfører ikke bare at backup-optionen lukker, men at hele Legacy lukker = brager ned. Jeg mister heldigvis ikke data ved det. Det er bare utrygt.
Jeg har naturligvis seneste version og har kørt Filvedligeholdelse > Kontrollér/reparér flere gange. Den eneste fejl jeg finder, er et enkelt dubleret par.
Kan det skyldes, at jeg bruger "Alarmcenter", men ikke retter mig efter alarmen, men vælger "Blund" i fx 45 minutter

Jeg er klar over, at mine "problemformuleringer" altid bliver meget lange. Det skyldes bare, at jeg prøver at beskrive problemerne bedst muligt, så du har den bedste chance for at løse dem.