Legacy på ny PC

Få hjælp til det som ikke lige passer andre steder

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

VinRas
Indlæg: 6
Tilmeldt: lør 16-01-2021 11:33
Geografisk sted: Vejle
Kontakt:

Legacy på ny PC

Indlægaf VinRas » fre 19-03-2021 19:10

Hej

Jeg har været nød til at udskifte min PC. alt er gået godt og super let med at installer Legacy på den nye PC og da mine data ligger på Onedrive var det også nemt at finde data frem.

Men så ophørte det også, stor var min forbavses at der manglede omkring 100 personer.
Hvad er der gået galt?

har funder en backup hvor nogle af dem er med, men hvordan pokker kan der forsvinde personer fra en database fil? det gør mig meget utryk. Og specielt at de kan findes i en backup fil som er ældre en den oprigtige fil.

Med venlig hilsen
Jens Rasmussen
Med venlig hilsen
Jens Rasmussen

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Legacy på ny PC

Indlægaf Anne Marie H » lør 20-03-2021 09:39

Det er umuligt at svare på, men det er mit bud, at det er placeringen på OneDrive, der er årsagen. Jeg kunne aldrig selv finde på at gemme mine slægtsfiler i hverken OneDrive eller Dropbox eller tilsvarende. Jeg bruger dem KUN til mine sikkerhedskopier, fordi der kan jeg altid se og vente til filen er gemt korrekt!

Da Legacy gemmer de data, du indtaster løbende, så kan der opstå problemer, når der skal sendes data ud i det 'store net'. De små pakker med informationer kolliderer på vejen til OneDrive serveren og når måske ikke frem pga. ustabilt bredbånd. Derfor risikerer man, at ikke alle data bliver gemt korrekt. Hvis du prøver at tjekke dine filer i OneDrive ved at gå ind i din Legacy-mappe via Stifinder, så vil du måske kunne se en enkelt fil med tilføjelsen (conflicting copy) eller lign. Det er forklaringen og derfor, at jeg ALDRIG kunne drømme om at bruge andet end Legacys anbefalede standarddrev til mine slægtsfiler. Til gengæld bruger jeg dagligt OneDrive til mine sikkerhedskopier.

OneDrive og Dropbox er ikke konstrueret til at håndtere en løbende strøm af data, de er konstrueret til at håndtere en hel fil ad gangen, som når du f.eks. gemmer et helt Word-dokument på een gang ved at klikke på 'Gem som'.

Vi har siden Dropbox blev populært advaret mod at bruge Dropbox og senere OneDrive til Legacy, og der er altid nogen, der svarer, at "det har jeg brugt længe uden problemer". Muligvis, men er du nu sikker på det?

Så nu siger jeg det igen, igen "Brug kun Cloud-tjenesterne til sikkerhedskopier!"
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

VinRas
Indlæg: 6
Tilmeldt: lør 16-01-2021 11:33
Geografisk sted: Vejle
Kontakt:

Re: Legacy på ny PC

Indlægaf VinRas » søn 21-03-2021 18:55

Hej Anne Marie

Det giver måske mening, bort ser fra at der er mange firma som bruger Onedrive til at opbevare data.

Hvor vil du anbefale at man plaser sin Legacy database?

men venlig hilsen
Jens Rasmussen
Med venlig hilsen
Jens Rasmussen

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Legacy på ny PC

Indlægaf Anne Marie H » man 22-03-2021 00:04

Ja, naturligvis er der mange der gemmer i skyen, og det gør jeg også selv, men forskellen er, hvad der gemmes, og hvordan det gøres, som jeg skriver.

Naturligvis gemmer jeg, som nævnt, i den af Legacy oprettede og anbefalede standardmappe på c-drevet C:\Users\< --------- >\Documents\Legacy Family Tree\Data.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

VinRas
Indlæg: 6
Tilmeldt: lør 16-01-2021 11:33
Geografisk sted: Vejle
Kontakt:

Re: Legacy på ny PC

Indlægaf VinRas » man 22-03-2021 15:58

Hej Anne Marie

Jeg har nu lavet folderen på mit D: drev.

du er godt klar over at C.\users\#####\Documents pr automatik er en del fa one drive og automatisk bliver lagt i skyen.

Men mange tak for hjælpen selv om det ikke fandt mine mistede personer.
Men som man siger er de nemmer at finde anden gang :-)

Med venlig hilsen
Jens Rasmussen
Med venlig hilsen
Jens Rasmussen

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Legacy på ny PC

Indlægaf Anne Marie H » man 22-03-2021 19:58

VinRas skrev:Hej Anne Marie

Jeg har nu lavet folderen på mit D: drev.

du er godt klar over at C.\users\#####\Documents pr automatik er en del fa one drive og automatisk bliver lagt i skyen.

Men mange tak for hjælpen selv om det ikke fandt mine mistede personer.
Men som man siger er de nemmer at finde anden gang :-)

Med venlig hilsen
Jens Rasmussen


Nej, det er ikke en del af OneDrive, det må være din installationsproces, der placerer det der. Man kan naturligvis fravælge installation i OneDrive.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Legacy på ny PC

Indlægaf Anne Marie H » ons 24-03-2021 12:30

Anne Marie H skrev:
VinRas skrev:Hej Anne Marie

Jeg har nu lavet folderen på mit D: drev.

du er godt klar over at C.\users\#####\Documents pr automatik er en del fa one drive og automatisk bliver lagt i skyen.

Men mange tak for hjælpen selv om det ikke fandt mine mistede personer.
Men som man siger er de nemmer at finde anden gang :-)

Med venlig hilsen
Jens Rasmussen


Nej, det er ikke en del af OneDrive, det må være din installationsproces, der placerer det der. Man kan naturligvis fravælge installation i OneDrive.


Nu har jeg tilfældigvis selv købt ny PC, og det er i Windows-installationsprocessen, at du skal fravælge, at installationer placeres på OneDrive. Der er mulighed for at vælge, at installationer kun skal ske lokalt på din PC. Hvis ikke du vælger den mulighed, så sættes OneDrive ind som default - det er faktisk noget rigtig skidt, men sådan er det!
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)


Tilbage til "Diverse"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster