Filen kan ikke Låses

Få hjælp til det som ikke lige passer andre steder

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Jørn Emil Bolander
Indlæg: 5
Tilmeldt: fre 13-09-2019 14:02
Kontakt:

Filen kan ikke Låses

Indlægaf Jørn Emil Bolander » fre 16-10-2020 12:13

Hej.
Efter opdatering, kan jeg ikke åbne Legacy, får fejlmelding :Filen kan ikke Låses.
Har forsøgt ny installation af Legacy, hvilket ej løste problemet.
Er her hjælp at hente??
Venlig hilsen fra
Jørn

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Filen kan ikke Låses

Indlægaf Anne Marie H » lør 17-10-2020 10:29

Hvilken version har du opdateret til?

Hvor er din slægtsfil gemt?

Hvilken antivirus-program har du? Nogle antivirusprogrammer forhindrer Legacy i at opdatere korrekt - her er især BullGuard storslem, men et par andre kan også af og til lave lidt rav i den...
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Jørn Emil Bolander
Indlæg: 5
Tilmeldt: fre 13-09-2019 14:02
Kontakt:

Re: Filen kan ikke Låses

Indlægaf Jørn Emil Bolander » man 19-10-2020 20:39

Kære Anne Marie Holck.
Tak for svar. Har nu forsøgt en del, spæret for sikkerhed og andet, men problemet er der stadig.
Mit Legacy er i. Denne Pc/ Documenter/Legacy Family Tree/Data.
Har altid opdateret til nyeste ,ville opdatere til sidste: 9.0.0.368. Hvorved fejl opstod.
Da jeg har backup på væsentlige fil, og har Legacy på en anden PC, men har ikke adgang til mit Kundenummer, som er i den utilgængelige Legacy Family Tree.
Har andre oplevet samme Fejl :Filen kan ikke låses. ??
Jeg er bruger af Win. 10.
Hvis du har nye ideer?? Har du en ide til at finde mit Kundenummer?? Hører jeg meget gerne.

Hilsen fra.
Jørn

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Filen kan ikke Låses

Indlægaf Anne Marie H » tirs 20-10-2020 08:01

Først: Du kan finde dit kundenummer til LegacyDeluxe via Windows stifinder her C:\Brugere\<------->\Dokumenter\Legacy Family Tree\_AppData. Der finder du en fil, der hedder Legacy9.Lic. Der står dit kundenummer :D Filen er en almindelig tekstfil.

Du har ikke oplyst, hvilket antivirus-program, du bruger?

Jeg vil anbefale, at du afinstallerer Legacy fuldstændig. Det gøres ved at klikke på Uninstall Legacy 9, som du finder her C:\Program Files (x86)\Legacy9. Følg anvisningerne undervejs!

Når du har afinstalleret, skal du geninstallere herfra http://legacydansk.com/?page=downloadLegacy, MEN du skal slå dit antivirus-program fra, mens du installerer.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Jørn Emil Bolander
Indlæg: 5
Tilmeldt: fre 13-09-2019 14:02
Kontakt:

Re: Filen kan ikke Låses

Indlægaf Jørn Emil Bolander » tors 22-10-2020 11:52

Hej Anne Marie Holck.
Tak for dine svar, og gode råd.
Det var et mit Sikkerheds program CHILI (leveret at netleverandør) som var årsag til Filen kan ikke låses.
Alle data var intakte
Hilsen og stor tak for hjælp.
Fra en Glad Legacy Bruger
Jørn Bolander

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Filen kan ikke Låses

Indlægaf Anne Marie H » tors 22-10-2020 12:45

:D godt det lykkedes.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)


Tilbage til "Diverse"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster