Hvor er fejlen?

Få hjælp til det som ikke lige passer andre steder

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

oleporup
Indlæg: 25
Tilmeldt: man 05-06-2017 15:51
Kontakt:

Hvor er fejlen?

Indlægaf oleporup » søn 20-09-2020 21:09

Hej.

Jeg har lige opdateret Legacy til den nyeste version. Jeg håber ikke, at det er af den grund, at der nu kommer fejl.

Jeg vil ændre et rin-nr. Det har jeg gjort så mange gange uden problemer.

Jeg vælger 'omnummerer RIN' og skriver det nye nummer, som jeg ønsker i stedet for det gamle, vælger anvend. Herefter 'kører' programmet normalt videre uden problemer.

Ex. på nuværende problemer:
Jeg vil f.eks. ændre nr. 1351 til nr. 107. Hvis programmet kører, som det skal, bytter de to numre nu plads, når jeg har trykket anvend. I stedet kommer der en fejlmelding om, at nr. 1351 ikke kan findes. Jeg skal så trykke ok for at boksen med fejlmeldingen kan forsvinde, men fejlmeldingen kan ikke slettes. Jeg trykker nogle flere gange for at få den til at forsvinde. I stedet for at boksen forsvinder, begynder programmet at slette data fra filen. Det navn, som jeg ønsker at ændre RIN-nummer på, bliver slettet. Heldigvis har jeg en back-up, men hvad sker der?
Jeg har kørt en filvedligeholdelse. Dog uden virkning.

Ole Porup

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5153
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Hvor er fejlen?

Indlægaf Anne Marie H » man 21-09-2020 09:43

Ja, den fejl dukker også op her hos mig, når jeg prøver - jeg melder fejlen til programmørerne, som retter fejlen alt efter, hvor kritisk de antager, den er. Jeg vil tro, at den ikke betragtes som særlig kritisk, så du skal ikke forvente, at den er rettet ved næste opdatering, medmindre den hænger sammen med en mere kritisk fejl.

Hvis du ændrer RIN-numre, fordi du bruger dem som anenumre, så vil jeg anbefale, at du bruger feltet BrugerID til det formål i stedet for. Du kan ændre søgefeltet i Indeks fra RIN til BrugerID, så du kan søge på BrugerID i stedet for.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Peter L. Christensen
Indlæg: 8
Tilmeldt: tirs 05-02-2008 19:06
Kontakt:

Re: Hvor er fejlen?

Indlægaf Peter L. Christensen » man 21-09-2020 23:21

Hej Anne Marie

Der var den samme fejl jeg skrev om den 04-09-2020 under Download og installation
Jeg har fundet ud af, at fejlen kun sker når man ændre RIN-nummeret fra et højere tal til et lavere, den anden vej er der ikke problemer.

Peter L. Christensen


Tilbage til "Diverse"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster