Side 1 af 1

Logon til FamilySearch.org

: fre 27-03-2020 14:40
af frode44@gmail.com
Jeg får denne fejl når jeg trykker på de to modsatrettede pile i navnefeltet: Error connecting to FamilySearch servers. Please verify your user account name and password. If the problem persists, please check your Internet connection or the Familysearch.org website might be Unavaible.

Når jeg går direkte til Familysearch.org kan jeg fint logge on. Når jeg går ind i Legacy, Personinformation og trykker på FamilySearch ID, så bliver jeg også fint logged on.

Er der nogen der har samme oplevelse?

Venlig hilsen
Frode Pedersen

Re: Logon til FamilySearch.org

: fre 27-03-2020 20:28
af Anne Marie H
Du skriver i din underskrift, at du har Legacy 7.5. Det er vel ikke rigtigt, da jeg ikke mener, at man kunne gå direkte til FS fra 7.5.
Så lad lige vide, hvad der er korrekt?

Re: Logon til FamilySearch.org

: lør 28-03-2020 09:00
af frode44@gmail.com
Hej Anne Marie.

Jeg kører Legacy Deluxe 9.0.0.339 + Windows 10.

Det er længe siden jeg har været i dette Forum. Jeg skal lige finde ud af hvor denne automatiske tilføjelse kommer fra.

Re: Logon til FamilySearch.org

: lør 28-03-2020 09:09
af frode44@gmail.com
Signatur er nu rettet.

Re: Logon til FamilySearch.org

: lør 28-03-2020 13:57
af Anne Marie H
OK, jeg troede, at du muligvis ikke var på seneste version, da den besked du får, tidligere vistes ved manglende opdatering af Legacy.

Så vil jeg tro, at du lige skal teste dit login under Valg > Tilpas > 8. Vis > 8.13 Klik på knappen Vælg, hvor der skal søges Hints fra Under FamilySearch kan du teste login.

Re: Logon til FamilySearch.org

: lør 28-03-2020 17:36
af frode44@gmail.com
Jeg retted PW i 8.13 og test af login lykkedes så. Men det ændrede ikke problemet ved tryk på de modsatrettede pile.
Er der et andet sted, hvor PW skal rettes?

Re: Logon til FamilySearch.org

: lør 28-03-2020 20:05
af Anne Marie H
Virker det, når du søger via fanen Søg > ikonet FamilySearch?

Har du lukket Legacy og genstartet din PC efter du har rettet passwd?

Det virker, som det skal hos mig, så funktionen er i orden. Jeg mistænker, at det måske kan være din antivirus/firewall, der blokerer et eller andet...

Re: Logon til FamilySearch.org

: søn 29-03-2020 09:38
af frode44@gmail.com
Jeg har prøvet via fanen Søg > ikonet FamilySearch, det virker heller ikke. Genstart af PC'en hjalp ikke.
Antivirus/firewall? Måske, jeg har ikke haft problemer med dem før og jeg ved ikke, hvad jeg kan gøre i den forbindelse.
Jeg tænker, at fordi PW'et indeholder et specialtegn, så bliver det måske forvansket undervejs?
Er der noget med, at Legacy gemmer noget i en eller anden USR fil?
Har du prøvet at skifte PW?

Re: Logon til FamilySearch.org

: søn 29-03-2020 09:46
af frode44@gmail.com
Måske skulle man prøve at ændre PW således at karakter-antallet ikke er det samme. Så kan man se, om det slår igennem når Legacy laver logon. Det ville jo være smart, hvis Legacy kunne vise PW'et i stedet for bare et antal stjerner.

Re: Logon til FamilySearch.org

: søn 29-03-2020 23:51
af Anne Marie H
frode44@gmail.com skrev:Er der noget med, at Legacy gemmer noget i en eller anden USR fil?
Har du prøvet at skifte PW?


Jo, Legacy gemmer .usr-filer, men i dette tilfælde mener jeg, at PW er gemt hos FamilySearch. Jeg skifter jævnligt password og har ikke haft problemer med det.

Jeg kan desværre ikke give dig en nærmere forklaring på, hvad der kan være galt, så jeg må henvise dig til den amerikanske support@legacyfamilytree.com

Re: Logon til FamilySearch.org

: man 30-03-2020 00:00
af frode44@gmail.com
Det må jeg prøve.
Tak for hjælpen.

Re: Logon til FamilySearch.org

: man 30-03-2020 21:25
af frode44@gmail.com
Hej Anne Marie.

Legacy Family Tree Support foreslår, at jeg reinstallerer Legacy, se nedenstående. Men danske brugere får Legacy fra hjemmesiden http://www.legacydansk.com/?page=downloadLegacy, så det vil jo være imod danske anbefalinger. Og får jeg så en amerikansk version, der ikke forstår dansk? Og reinstallationen indebærer også noget security, som jeg ikke forstår.
Hvad anbefaler Legacydansk?

Venlig hilsen
Frode


There may be a problem with the Legacy Family Search interface. Lets try re-installing Legacy and Legacy Family Search.
With Legacy closed browse on your computer to Documents>Legacy Family Tree>_AppData and delete the entire _AppData folder. This will reset any customized settings so you will need to redo those.
Next browse to Documents>Legacy Family Tree>Legacy FS and delete the entire Legacy FS folder.
Next browse to C-Drive>Program Files(X86)>Legacy9 and delete the entire Legacy9 folder. Once Legacy 9 is deleted you can download the latest build of Legacy 9 from the following site:
http://www.LegacyFamilyTree.com/Downloa ... Deluxe.asp
When you download/install disable all anti-virus/security software and when you go to install browse to your downloads folder, right click the legacy9setup.exe file and choose run as administrator. Does the problem still occur?
If the problem still occurs set each of the Legacy applications as allowed in your anti-virus/security software and set each of them to run as administrator. Here is a guide on how to do this:
http://support.legacyfamilytree.com/article/AA-01060

Re: Logon til FamilySearch.org

: man 30-03-2020 21:33
af Anne Marie H
Du skal bare bruge den danske download side i stedet for. Det er ikke altid, at Support-folkene er opmærksomme på, hvor spørgeren er fra.

Re: Logon til FamilySearch.org

: tors 02-04-2020 16:11
af frode44@gmail.com
Hej Anne Marie

Efter mange forsøg med reinstallationer og rettelser i diverse sikkerhedsopsætninger, så er fejlen fundet: det var et kendt problem i forbindelse med specialtegn i FS password:

Yes, special characters in the Family Search password have been known to cause problems with Legacy Family Search.

Re: Logon til FamilySearch.org

: tors 02-04-2020 16:59
af Anne Marie H
Ok, godt det blev løst.