Fejl

Få hjælp til det som ikke lige passer andre steder

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Ib Petersen
Indlæg: 3
Tilmeldt: fre 01-03-2019 10:14
Kontakt:

Fejl

Indlægaf Ib Petersen » man 04-03-2019 10:50

Efter en fejlopdatering fra Windows, med defekte upper case filer, som forårsagede total sletning af Harddisk til fabriksindstilling, fik jeg gen installeret Windows 10, og fik overført min sikkerhedskopi fra ekstern harddisk og udpakket. Men nu ha jeg fået et irriterende moment, hver gang jeg jeg forsøger at skifte mellem de forskellige personer i mit slægtsprogram, bliver skærmen låst af en fejlmeddelelse ( person med ID 2 blev ikke fundet) og for at komme videre skal jeg hver gang trykke OK. Det irriterer mig lidt, for person ID 2 er min hustru som vises i alle lister og som jeg kan se har været registreret i alle de år jeg har brugt Legacy uden problemer, så jeg formoder at fejlen er fremkommet efter geninstalleringen. Er der nogen i dette forum som kan give mig en løsning på denne irriterende funktion, min 77 år`s hjerne må melde pas i dette tilfælde.

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Fejl

Indlægaf Anne Marie H » man 04-03-2019 12:46

Du skal køre en Filvedligeholdelse > Kontroller/reparer. Derefter skal du genstarte (ikke bare lukke) din computer. Så tror jeg, at fejlen forsvinder.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Ib Petersen
Indlæg: 3
Tilmeldt: fre 01-03-2019 10:14
Kontakt:

Re: Fejl

Indlægaf Ib Petersen » tirs 05-03-2019 12:55

Så har jeg prøvet 3 gange. 1 gang hvor Legacy var lukket først, og 2 gange hvor der ikke blev lukket for Legacy før genstart. Desværre uden held. Så er der vel kun den tunge vej tilbage at fjerne person med ID 2 helt fra alle forbindelser i Legacy, og derefter prøve at gen installere personen igen, i alle de forbindelser som der fremkommer, men så får den vel ikke ID 2 igen. Eller hvad siger sagkundskaben til dette forslag.

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Fejl

Indlægaf Anne Marie H » tirs 05-03-2019 13:28

Det lyder ikke som om, du har kørt Filvedligeholdelse, så prøv det.

Hvis du sletter personen får vedkommende sandsynligvis ikke RIN-nr. 2 igen, men det er jo blot et løbenummer uden betydning. RIN-numre tilføjes i rækkefølge efterhånden, som du tilføjer nye personer. Det har intet med anenumre at gøre. Hvis du vil have anenumre, så skal du selv tilføje dem i feltet BrugerID, men det er efter min bedste mening spild af tid, da Legacy tilføjer anenumre til en hvilken som helst startperson/proband, som du vælger at udskrive en anebog/-rapport for :)
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Ib Petersen
Indlæg: 3
Tilmeldt: fre 01-03-2019 10:14
Kontakt:

Re: Fejl

Indlægaf Ib Petersen » tirs 05-03-2019 14:46

Nu har jeg kørt foreslået proces mindst 10 gange, uden resultat, så der må være andet galt med filen. Jeg takker mange gange for jeres forslag, som desværre ikke lykkedes, så nu sletter jeg min hustru og prøver at gen installere. Tak for denne gang.


Tilbage til "Diverse"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 2 gæster