Fejlmeddelelser ved opstart

Få hjælp til det som ikke lige passer andre steder

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

pepe
Indlæg: 20
Tilmeldt: søn 15-11-2015 11:17
Kontakt:

Fejlmeddelelser ved opstart

Indlægaf pepe » ons 17-10-2018 13:24

Ved opstart af programmet (ver. 9) kommer der en meddelelse på skærmen : "Rapportskrifttyper. Vælg skrifttyper for rapport" med skemaet til at vælge skrifttyper. Jeg trykker på knappen "LUK", hvorefter denne meddelelse forsvinder og der kommer et nyt vindue op : " Legacy advarsel". "Legacy kan ikke finde en printer. Du vil ikke kunne udskrive rapporter, før du tilslutter en printer".
Denne sidste advarsel er jo temmelig logisk og ret overflødig. Jeg trykker på knappen "OK" og programmet starter.
Disse meddelelser er først opstået på det seneste, og har ikke været der fra begyndelsen ved brugen af ver. 9. Jeg har jo som det kan forstås ikke min printer tilkoblet hele tiden. Meddelelserne kommer ikke, når printerkablet er tilsluttet.
I øvrigt fungerer programmet upåklageligt incl. diverse udskrifter - med printeren tilsluttet :D :P
Hvad er der galt ? Kan disse meddelelser ikke undgås selv uden printeren tilsluttet ?

mvh.
Poul-Erik Pedersen
Poul-Erik Pedersen

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Fejlmeddelelser ved opstart

Indlægaf Anne Marie H » ons 17-10-2018 19:20

Du skal tilslutte en printer, det kan blot være en pdf-printer. Spørgsmålet har været behandlet flere gange. Prøv at søge på 'tilslut printer' el.lign.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)


Tilbage til "Diverse"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 2 gæster