Fejl 9 Subscribt out of range

Få hjælp til det som ikke lige passer andre steder

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Christina
Indlæg: 16
Tilmeldt: lør 21-09-2013 19:02
Kontakt:

Fejl 9 Subscribt out of range

Indlægaf Christina » tirs 22-05-2018 20:16

Jeg har fået en fejl, som jeg ikke lige kan gennemskue "Fejl 9 Subscribt of range". Den dukkede op, da jeg ville lave en efterslægtstavle, - her nåede jeg ikke at vælge antal generationer, før den begyndte at "tælle" antal sider, - ved side 29 kom fejlmeldingen frem. Da jeg ikke på nogen måder kunne komme ud af problemet, - og programmet, trykkede jeg Ctrl.+Alt+Del. Herefter startede jeg Legacy op igen, og prøvede atter med en efterslægtstavle, - med nøjagtig samme resultat som tidligere.
Hvad sker der her?

Mvh
Christina

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Fejl 9 Subscribt out of range

Indlægaf Anne Marie H » tirs 22-05-2018 21:05

Hvilken udgave af programmet har du? Som regel skyldes den fejl, at du mangler at opdatere.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Christina
Indlæg: 16
Tilmeldt: lør 21-09-2013 19:02
Kontakt:

Re: Fejl 9 Subscribt out of range

Indlægaf Christina » ons 23-05-2018 16:27

Jeg har Legacy 9, - og jeg mener ikke, at jeg har misset opdateringerne.
Hvor kan jeg se, om jeg er opdateret?
Forsøgte i øvrigt igen at danne en efterslægtstavle, - det kunne jo være.., - men nej, den popper op med fejlmeddelelsen ved side 29 igen.

Mvh
Christina

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Fejl 9 Subscribt out of range

Indlægaf Anne Marie H » ons 23-05-2018 18:26

Under fanen Startside kan du altid se, om du har seneste opdatering.

Men noget kunne tyde på, at du har brug for at køre en filvedligeholdelse, som du finder under fanen Fil > Filvedligeholdelse > Kontroller/reparer.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Christina
Indlæg: 16
Tilmeldt: lør 21-09-2013 19:02
Kontakt:

Re: Fejl 9 Subscribt out of range

Indlægaf Christina » ons 23-05-2018 20:38

Jeg manglede en opdatering fra den 21. maj, men nu er den på plads. Jeg har kørt flere omgange af filvedligeholdelse, - men det hjælper desværre ikke. Jeg fik ryddet op i et par hængepartier, men det havde desværre ingen indflydelse på dannelsen af efterslægtstavler.
Jeg prøver at tænke tilbage, hvad gjorde jeg lige inden det skete, - og jeg gjorde egentlig ikke særlig meget. Jeg kæmpede lidt med Legacy slægtstavler (kunne ikke få den helt som jeg ville), og valgte derfor at lave en efterslægtstavle, - men så gik det galt.
Det viser sig, at jeg fint kan lave en anetavle, men jeg kan hverken vælge ikonet for Efterslægt eller fanen for samme under Rapportmenu, uden at det går galt.
Hvad er gået galt?

Mvh
Christina

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Fejl 9 Subscribt out of range

Indlægaf Anne Marie H » tors 24-05-2018 07:03

Hvis du har siddet og rodet rundt i rapporterne, så kan det nogle gange give nogle 'hickups', og det kræver, at man sletter .usr-filen for den pågældende rapport eller tavle. Jeg går ud fra, at den tavle du har lavet er den, der findes under fanen Rapporter > Tavlerapporter > Efterslægtstavle. I så fald skal du gå ind under C:\Users\<----->\Documents\Legacy Family Tree\_AppData\Usr og finde desc.usr og slette den. Så nulstilles alt, og du kan gå igang igen med nye indstillinger.

Hvis ikke det virker, så må jeg henvise dig til den amerikanske support@legacyfamilytree.com
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Christina
Indlæg: 16
Tilmeldt: lør 21-09-2013 19:02
Kontakt:

Re: Fejl 9 Subscribt out of range

Indlægaf Christina » tors 24-05-2018 20:10

Jeg vil ikke ligefrem sige, at jeg "roder" rundt i rapporterne, men nu har jeg fulgt din seneste anvisning, og det hjalp, - SUPER OG TAK for hjælpen!

Mvh
Christina


Tilbage til "Diverse"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster