Legacy 9 får PC til at fryse

Få hjælp til det som ikke lige passer andre steder

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Bent Pedersen
Indlæg: 4
Tilmeldt: lør 19-12-2015 14:26
Kontakt:

Legacy 9 får PC til at fryse

Indlægaf Bent Pedersen » man 22-01-2018 20:25

Hej,

Jeg kører Legacy Deluxe (vers. 9.0.0.198) på både min stationære og bærbare pc (begge Windows 9). På min stationære PC fungerer Legacy perfekt, og der er ingen problemer.
Men på min bærbare, får Legacy min pc til fryse/låse min PC. Dvs. jeg kan godt arbejde i Legacy, men ALLE andre programmer er låste!
Jeg kan se, at (i Joblisten), at Windows Stifinder tager en masse CPU (50-70%). Stopper jeg Legacy, falder Windows Stifinders CPU forbrug til 0-2%.

Har i oplevet noget lignende?

Mvh.
Bent

Birthe Clausen
Indlæg: 21
Tilmeldt: tirs 20-09-2016 22:06
Geografisk sted: Kolding
Kontakt:

Re: Legacy 9 får PC til at fryse

Indlægaf Birthe Clausen » tors 01-02-2018 01:50

Velkendt problem. Her har det eksisteret siden opgradering til version 9.0 i 2017.

To computere, den ene kun godt et halvt år gammel. Windows 10. Forsøgt både med Windows Defender og Bullguard, Google Chrome og Edge. Resultatet er det samme.

Nu øver jeg mig i at lukke Legacy, inden jeg begiver mig på nettet. Og ellers lukker jeg Legacy via joblisten.

Mvh
Birthe Clausen

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5152
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Legacy 9 får PC til at fryse

Indlægaf Anne Marie H » tors 01-02-2018 09:22

Jeg tror ikke det er Legacy 9, der er problemet, men noget i jeres PC opsætning, f.eks. skaber Windows 10 nogle lignende problemer, se løsningen nederst i dette indlæg viewtopic.php?t=4038

Jeg bruger, som det fremgår, selv W10, men oplever ikke problemet. Jeg har også set, at man bør ændre sine rutiner med W10, f.eks. vil almindelig 'Luk computeren' ikke initiere en regulær genstart af computeren. For at få computeren til at foretage en reel genstart, der nulstiller programmer, der driller, skal man bruge funktionen 'Genstart'.

Desuden skal Legacy køres med Administrator-indstillingen, hvis I ikke allerede gør det.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)


Tilbage til "Diverse"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster