Stamtavle med efterkommere

Få hjælp til det som ikke lige passer andre steder

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Stagge
Indlæg: 9
Tilmeldt: tirs 08-11-2016 15:38
Kontakt:

Stamtavle med efterkommere

Indlægaf Stagge » fre 01-12-2017 18:13

Hej.
Er der noge som kan hjælpe mig med at oprette en stamtavle for efterkommer. Jeg har en forfader Ostrid Lauritsen. Når jeg opretter en stamtavle med efterkommere får jeg for mange personer med. En Anna Andresdatter blev gift med Rasmus Nielsen og de fik børn. Rasmus Nielsen døde, hvorefter Anna blev gift for anden gang med Søren Jørgensen Stage. De fik også børn, men ikke børn der er relevant for min stamtavle. Jeg er kun interesseret i børnene efter Anna og Rasmus som er min del af stamtræet.

Kan det ikke lade sig gøre at oprette en stamtavle med de personer som jeg ønsker ?`

Mvh. Bjarni
:roll:

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Stamtavle med efterkommere

Indlægaf Anne Marie H » fre 01-12-2017 22:02

Du skal blot sørge for, at det par, hvis efterkommere, du vil lave en efterslægtsbog for, er det par, du ser i Familievisningen. Derefter skal du, når du har åbnet Valgmuligheder for efterslægtsbog, klikke på knappen Rapportvalg..., Der skal du under fanen Inkludér, fjerne fluebenet ved Andre ægtefæller.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Stagge
Indlæg: 9
Tilmeldt: tirs 08-11-2016 15:38
Kontakt:

Re: Stamtavle med efterkommer

Indlægaf Stagge » fre 01-12-2017 22:40

Tak for dit svar. Det er slægtstavle jeg vil lave med efterkommer efter en person der ligger 4 led før de personer, som jeg har omtalt. Når jeg går ind i min familie står Anna Andersdatter som værende gift med Rasmus Nielsen.
Når jeg så går tilbage til den person,som jeg vil have som hovedmanden, altså en person der ligger fire led før de omtalte personer, så kommer begge ægtefællers børn med. på slægtstavlen.

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Stamtravle med efterkommer

Indlægaf Anne Marie H » fre 01-12-2017 23:23

Det gør de så alle, hvis de er efterkommere efter dem, der begyndes med. Du kan så kun undgå dem ved enten at markere dem, som udeladte eller ved at slette dem.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Stagge
Indlæg: 9
Tilmeldt: tirs 08-11-2016 15:38
Kontakt:

Re: Stamtavle med efterkommer

Indlægaf Stagge » lør 02-12-2017 13:03

Det er en skam. Jeg kan se, hvis jeg bruger Anna som første person, så bliver efterkommerne skilt op i røde og grønne efterkommer alt efter hvilken ægtefælle der er tale om. Men det sker kun, når jeg bruger Anna Andersdatter som første person, og søger efterkommer på hende.

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Stamtavle med efterkommer

Indlægaf Anne Marie H » søn 03-12-2017 00:06

Stagge skrev:Det er en skam. Jeg kan se, hvis jeg bruger Anna som første person, så bliver efterkommerne skilt op i røde og grønne efterkommer alt efter hvilken ægtefælle der er tale om. Men det sker kun, når jeg bruger Anna Andersdatter som første person, og søger efterkommer på hende.


Røde og grønne efterkommere? Hvad mener du med det?
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Stagge
Indlæg: 9
Tilmeldt: tirs 08-11-2016 15:38
Kontakt:

Re: Stamtravle med efterkommer

Indlægaf Stagge » søn 03-12-2017 16:20

Jeg mener, at den del af familien som jeg tilhører, har farven grøn, og den del af familien som er fremkommet efter at Anna giftede sig igen, er mærket med farven rød i skemaet for Anna Andersdatter´s efterkommer.

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Stamtavle med efterkommere

Indlægaf Anne Marie H » søn 03-12-2017 20:02

Jeg må indrømme, at jeg ikke er helt med på, hvad du taler om - jeg har svaret dig ud fra, at du ønsker at lave en efterslægtsbog. Der er ikke noget, der hedder en stamtavle i Legacy (og da slet ikke, når der tales om efterkommere), så derfor har jeg svaret ud fra, hvad jeg tror, du mente. Vil du venligst specificere, hvilken rapport, du ønsker at udskrive? Vedlæg evt. et eksempel, så vi kan se den.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Stagge
Indlæg: 9
Tilmeldt: tirs 08-11-2016 15:38
Kontakt:

Re: Stamtavle med efterkommere

Indlægaf Stagge » man 04-12-2017 16:23

Hej Anne Marie.
Det er også mig der er et fjols. Det er Legacy slægtstavle, standard tavletype for efterkommer jeg bruger. Det er her at Slægten bliver markeret med henholdsvis grøn og rød farve, alt efter hvilke person som Anna var gift med. :oops: :oops:

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Stamtavle med efterkommere

Indlægaf Anne Marie H » tirs 05-12-2017 00:41

To ting: Farverne i tavlen vil skifte alt efter, hvor i dit slægtstræ, du befinder dig.

Det andet er egentligt det samme, som skrevet tidligere, hvis du ønsker en tavle med efterkommerne efter et bestemt par, og Anna Andersdatter er en af deres efterkommere, så vil alle hendes børn (uanset hvem hun har dem med) være efterkommere af det par, du starter ud med og derfor vil de naturligvis fremgå af tavlen, som alle øvrige efterkommere. Det kan du ikke lave om, selvom du synes, at de ikke har noget med dig at gøre. De er stadig alle efterkommere af det par. Du kan kun undgå at få børnene fra andet ægteskab med i en tavle, hvis du bruger Anna Andersdatter som startperson og vælger den af hendes ægtefæller, du ønsker.

Hvis du vil have en direkte linje fra dig selv og et specifikt par, kan du vælge slægtskabsberegningen og udskrive den tavle, der fremkommer der. Så er det kun den direkte linje fra det par til dig, du får vist.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Stagge
Indlæg: 9
Tilmeldt: tirs 08-11-2016 15:38
Kontakt:

Re: Stamtavle med efterkommere

Indlægaf Stagge » tirs 05-12-2017 12:58

Tak for hjælpen og god jul
Mvh. Bjarni

Stagge
Indlæg: 9
Tilmeldt: tirs 08-11-2016 15:38
Kontakt:

Re: Stamtavle med efterkommere

Indlægaf Stagge » ons 06-12-2017 16:05

Ja! jeg vender lige tilbage
Kan du oplyse mig om hvordan jeg kan sende en kopi af slægtstavlen for min familie til en person i Norge. Hun bruger My Heritage og er lige som mig meget uerfaren.

Mvh. Bjarni


Tilbage til "Diverse"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster