Family Search

Få hjælp til det som ikke lige passer andre steder

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Kimsc
Indlæg: 19
Tilmeldt: man 30-10-2017 18:50
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Family Search

Indlægaf Kimsc » man 13-11-2017 19:52

På "min værktøjslinje" er der et link til FamilySearch. Iflg. "Hjælp knappen" skulle brugen af FamilySearch være gratis.

Når jeg trykker på linket åbner Legacy FamilySearch og ønsker ligeledes at jeg indtaster User name og password. Altså FamilySearch vil gerne have at jeg registrerer mig i deres system.

Nu har jeg hørt så meget negativt omkring MyHeritage og er lidt nervøs for om jeg kan være sikker på, at jeg ikke bliver opkrævet noget for at registrere mig. Er det overhovedet nødvendigt eller hva ? Hvad er erfaringerne med Legacy FamilySearch ?

Mvh
Kim
Venlig hilsen
Kim Scharling (Legacy Deluxe 9.0.0.433 + Windows 10)

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Family Search

Indlægaf Anne Marie H » tirs 14-11-2017 15:01

FamilySearch er gratis at bruge, og de kræver blot, at man er registreret som bruger.

Hvis du i Valg > Tilpas > 1. Generelle indstillinger sætter flueben ved 1.8 Integrer med FamilySearch, så vises et par dobbeltrettede pile ved hver enkelt person, og man kan med et klik på disse pile, søge direkte i FamilySearch på den pågældende person, se vedlagte
Nem_FamilySearch.jpg
(52.49 KiB) Ikke downloadet endnu


Der oploades ikke noget til familySearch, når blot man kigger. Men man kan selvfølgelig både up- og downloade, se forklaringerne under i Legacy Hjælp-filen
Hjælp_FS.jpg
(113.89 KiB) Ikke downloadet endnu
eller

i Legacys danske brugermanual, side 247, hvor der er henvist til følgende side https://www.slaegtogdata.dk/billeder/bi ... arch_1.pdf
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Kimsc
Indlæg: 19
Tilmeldt: man 30-10-2017 18:50
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Family Search

Indlægaf Kimsc » tirs 14-11-2017 21:48

Lige hvad jeg skulle bruge.
Når man bevæger sig udenfor landets grænser, skal man jo være lidt forsigtig :)
Tak for hjælpen Anne Marie.

Mvh
Kim
Venlig hilsen
Kim Scharling (Legacy Deluxe 9.0.0.433 + Windows 10)


Tilbage til "Diverse"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster