Legacy og fremtiden

Få hjælp til det som ikke lige passer andre steder

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Legacy og fremtiden

Indlægaf Anne Marie H » fre 04-08-2017 20:23

Allerførst skal jeg igen slå fast, at ingen i det danske Legacy team er ansat eller på anden måde lønnet af Millennia, som indtil igår ejede Legacy Family Tree. Vi arbejder alle frivilligt med oversættelser, test og support af Legacy. Derfor har vi - lige så lidt som alle andre brugere - ikke været orienteret om salget af Legacy til MyHeritage.

Jeg er meget lidt begejstret for MH, og derfor har jeg siden meddelelsen kom i går, været i tænkeboks omkring mit fortsatte engagement i projektet.
Jeg har ligeledes forhørt mig hos de øvrige frivillige i Legacys danske team (se under Holdet). Det har været noget af en kamel at sluge, når man har brugt masser af fritid på Legacy i næsten 15 år.

I det danske Legacy team er vi enige om, at vi fortsætter arbejdet med Legacy indtil videre. Legacy 9 er jo ikke ændret, og bliver det heller ikke - i hvert fald ikke i den form det har i den nuværende version, som hedder 9.0.0.189. Der ligger en beta-udgave, der hedder 9.0.0.190, - umiddelbart ændrer den heller intet ved Legacy 9, som vi kender det idag, men vi ved ikke, om den bliver den næste version, I som almindelige brugere får at se.
Legacy er stadig et program, som ligger lokalt på brugernes PC, og ingen andre har adgang til de slægtsdata, man taster ind i og gemmer i Legacy.

Jeg lover, at hvis der sker markante ændringer i kommende opdateringer, så vil der blive gjort opmærksom på det her i forum.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

halmholt
Indlæg: 135
Tilmeldt: tirs 04-10-2005 21:58
Geografisk sted: Sæby
Kontakt:

Re: Legacy og fremtiden

Indlægaf halmholt » søn 06-08-2017 22:51

Hej Anne Maria

Det var et chok for alle- ingen havde vist forudset at LFT skulle opkøbes af MyHeritage. Men jeg synes at vi skal tage det roligt. Geoff Rasmussen skriver et sted, at der nu er sikret økonomisk at LFT kan fortsætte uafhængigt mange år endnu. Der kan måske endda komme noget godt ud af det , måske nye tiltag, som vi slet ikke havde forestillet sig. Der tales bl.a. om en Legacyversion til Apple - det er et stort ønske fra mange.

Jeg forstår ikke, hvorfor MyHeritage har så dårligt et rygte - det siges at deres slægtstræer er fyldte med fejl- uden kontrol og kommer ud på det åbne internet . Så vidt jeg kan se, så gælder det også FamilySearch . Hvis man lægger sine data ud på FamilySearch, ved man ikke , hvem der kopierer dem og evt. sælger dem videre. Man skal tænke sig godt om inden man lægger data ud på FamilySearch, MyHeritage eller Ancestry. Alle tre tjenester har adgang til millioner af optegnelser fra hele verden, som kan benyttes uden at lægge data ud på det åbne internet. Bortset fra FamilySearch dog mod betaling.

Jeg håber at du og resten af Teamet fortsætter- vi kan ikke undvære Jer. Stor tak til Jer alle

mvh

Holger Almholt
halmholt

Viviann Øriis Jørgensen
Indlæg: 62
Tilmeldt: man 14-01-2013 13:12
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Legacy og fremtiden

Indlægaf Viviann Øriis Jørgensen » man 07-08-2017 13:59

Kære Anne Marie

Vil lige høre...
Anbefaler du/I så, at vi ikke opdaterer Legacy 9 fra nu af, for at "lukke af for" at få påduttet et eller andet uhensigtsmæssigt fra MH?

Jeg føler virkelig med jer - I er sikkert dybt berørt, frustrerede og ulykkelige over det opkøb; men jeg håber virkelig, I vil blive og hjælpe og vejlede os videre, hvis Legacy skal erstattes af et andet program.
Venlig hilsen
Viviann Øriis Jørgensen

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Legacy og fremtiden

Indlægaf Anne Marie H » man 07-08-2017 14:32

Viviann Øriis Jørgensen skrev:Kære Anne Marie

Vil lige høre...
Anbefaler du/I så, at vi ikke opdaterer Legacy 9 fra nu af, for at "lukke af for" at få påduttet et eller andet uhensigtsmæssigt fra MH?

Jeg føler virkelig med jer - I er sikkert dybt berørt, frustrerede og ulykkelige over det opkøb; men jeg håber virkelig, I vil blive og hjælpe og vejlede os videre, hvis Legacy skal erstattes af et andet program.


Nej, I skal opdatere, men vi vil orientere jer, så I ikke bliver ubehageligt overraskede. - I hvert fald i det omfang, vi bliver orienterede. Vi aner ikke noget om, hvordan de ejere betragter opgaven og de frivilliges arbejde. Det er jo ikke kun her i Danmark, at vi har arbejdet frivilligt med at hjælpe med udviklingen af Legacy, men over hele verden. Nu må vi se, hvad fremtiden bringer, og indtil videre har alle her i DK besluttet at fortsætte foreløbig :)
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

boejesen
Indlæg: 188
Tilmeldt: lør 19-09-2009 20:00
Geografisk sted: Hvidovre
Kontakt:

Re: Legacy og fremtiden

Indlægaf boejesen » man 07-08-2017 18:38

Anne Marie H skrev:Nu må vi se, hvad fremtiden bringer, og indtil videre har alle her i DK besluttet at fortsætte foreløbig :)


Og det tror jeg, at vi er mange som er utroligt glade for. I gør et kæmpe stykke arbejden :-)
Hilsen
Peter Bøjesen Jensen
hjemmeside: www.boejesen.dk

Viviann Øriis Jørgensen
Indlæg: 62
Tilmeldt: man 14-01-2013 13:12
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Legacy og fremtiden

Indlægaf Viviann Øriis Jørgensen » tirs 08-08-2017 12:41

Tak for svar Anne Marie - jeg får ikke besked om svar, selvom jeg har bedt om det, derfor den sene tilbagemelding.
Venlig hilsen

Viviann Øriis Jørgensen

Viviann Øriis Jørgensen
Indlæg: 62
Tilmeldt: man 14-01-2013 13:12
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Legacy og fremtiden

Indlægaf Viviann Øriis Jørgensen » tirs 08-08-2017 13:03

...og nu kan jeg slet ikke finde et sted, hvor man kan "hakke af" at man vil bede om e-mail ved svar - og heller ikke et sted, hvor man kan redigere signatur.
Det må være ændret her i Legacy9
Venlig hilsen

Viviann Øriis Jørgensen

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Legacy og fremtiden

Indlægaf Anne Marie H » tirs 08-08-2017 13:37

Viviann Øriis Jørgensen skrev:...og nu kan jeg slet ikke finde et sted, hvor man kan "hakke af" at man vil bede om e-mail ved svar - og heller ikke et sted, hvor man kan redigere signatur.
Det må være ændret her i Legacy9


Nej, det har nu ikke noget med Legacy at gøre. Du skal klikke på dit navn i øverste højre hjørne, derefter på Profil, så får du et vindue, hvor du kan ændre de forskellige ting...
LegacyForum.jpg
(106.84 KiB) Ikke downloadet endnu
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Winther
Indlæg: 1
Tilmeldt: tors 19-12-2013 16:33
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Legacy og fremtiden

Indlægaf Winther » fre 11-08-2017 15:26

Nu har jeg haft "fornøjelsen" af at være i klørene på MH og deres aggressive plagerier.
Jeg startede for en del år siden med MH og det fungerede for så vidt godt, og en dansk supporter gjorde et godt job. Efterhånden voksede mit træ til ca 10.000 personer og utallige fotos. MEN så begyndte deres "smart matches" at blive ret generende, hvor jeg tit fik mellem 500 og 1000 mails af dette uvæsen om ugen, som man tilsyneladende kun kunne slippe for, ved at skifte mail adresse.
Jeg blev også plaget af opringninger med "fantastiske tilbud" som man næsten ikke kunne tillade sig at afslå.....

Nu skiftede jeg ikke mail adresse, hvilket var en dumhed, så stadigvæk kommer disse smart matches i ny og næ, selvom jeg ikke har brugt MH i flere år og har gentagne gange bedt om at blive slettet fra deres register, men uden held.

Dette er ikke et surt opstød, men et fingerpeg om at tænke sig om inden man smider sit træ ud på nettet, hvis det bliver resultatet af opkøbet.

MVH

Palle Winther
Palle Winther


Tilbage til "Diverse"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster