luk uden at gemme

Få hjælp til det som ikke lige passer andre steder

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Jann1
Indlæg: 5
Tilmeldt: tirs 06-06-2017 10:34
Kontakt:

luk uden at gemme

Indlægaf Jann1 » tors 08-06-2017 14:38

Som bybegynder undrer det mig, at når jeg åbner programmet åbner jeg også min datafil og når jeg lukker datafilen opdateres filen selv om jeg ikke har bedt den om det. Er det muligt at åbne og læse slægtstavlen uden at påvirke filen?
Årsagen er, at jeg har en kopi af slægtsfilen på en USB-nøgle, som jeg læser på en anden computer end den, jeg redigerer på. Når jeg så skal opdatere filen, tror computeren, at det er USB-udgaven der er nyest fordi jeg har læst i den.
I andre programmer har man funktioner som åbn, luk, gem og gem som. Hvorfor har man ikke de i Legacy?
Jeg har Legacy 8.0 (med betalingsudgaven på den computer hvor jeg regigerer)
Mvh. Jannik

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5151
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: luk uden at gemme

Indlægaf Anne Marie H » tors 08-06-2017 18:29

Det kan du ændre i fanen Valg > Tilpas > 1. Generelle indstillinger > 1.2 Hvilken fil... Men hvorfor ikke blot lade filen ligge på din usb, så er du da fri for at kopiere og kan redigere fra begge PC'erne. Hvis blot usb-drevet hedder det samme på begge PC'er, så burde det ikke give problemer.

Som nybegynder er det en rigtig god ide at gennemgå mulighederne i alle 12 afsnit.

Husk også at klikke på knappen Valg i de forskellige vinduer, der gemmer sig rigtig mange muligheder for personlige indstillinger.

Legacy gemmer dine data efterhånden, som du indtaster og klikker på Gem eller Luk. Dvs., at når du lukker Legacy efter mange timer slægtsforskning og indtastning, så ved du, at alt hvad du har lavet er gemt, og det er vi rigtig mange, der er rigtig glade for :) Det eneste du skal gøre, er at få lavet en sikkerhedskopi, som du forhåbentlig aldrig får brug for, men som er din 'livsforsikring'. Og i Legacy 9 har du nu også fået den facilitet, at du i Legacy Cloud kan gemme din sikkerhedskopi.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Jann1
Indlæg: 5
Tilmeldt: tirs 06-06-2017 10:34
Kontakt:

Re: luk uden at gemme

Indlægaf Jann1 » fre 09-06-2017 11:09

Mange tak for uddybende svar.
Hvor finder jeg de 12 afsnit. Jeg mindes ikke at have fået adgang til nogen manual for version 8. Jeg er først lige begyndt at indtaste, og det er et stykke tid siden jeg installerede programmet.
Mvh.
Jannik

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5151
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: luk uden at gemme

Indlægaf Anne Marie H » fre 09-06-2017 14:55

Fanen Valg > ikonet Tilpas.

Hvis du har brug for hjælp, så kan du i hvert eneste vindue i Legacy klikke på knappen Hjælp. Der finder du beskrivelse af lige præcis den del af Legacy, du arbejder i.

Du kan også købe en brugermanual på dansk her på hjemmesiden.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Jann1
Indlæg: 5
Tilmeldt: tirs 06-06-2017 10:34
Kontakt:

Re: luk uden at gemme

Indlægaf Jann1 » fre 09-06-2017 17:38

Fint. Jeg tror det er en god ide at købe en manual, så jeg ikke behøver spørge om alt, men er den ikke for version 9? Jeg har version 8.
Mvh.
Jannik

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5151
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: luk uden at gemme

Indlægaf Anne Marie H » fre 09-06-2017 18:21

Hvis du køber nu, er det manualen til Legacy 8, du får, da vi ikke er færdige med oversættelsen af manualen til Legacy 9.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)


Tilbage til "Diverse"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst