MyHeritage. Pas på!

Få hjælp til det som ikke lige passer andre steder

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

JJoASG
Indlæg: 4
Tilmeldt: man 17-10-2016 21:45
Kontakt:

MyHeritage. Pas på!

Indlægaf JJoASG » man 05-06-2017 19:14

Mange Legacy kunder har sikkert, det sidste stykke tid, modtaget tilbud fra ”Legacy Product Watch” på 1 års abonnement
hos MyHeritage for kun $89.55. Pas PÅ!

Når man klikker på linket for at komme til betalingssiden, så står der 156.71$ pr år !!

Jeg prøvede, i 2 dage, at ringe til det danske nr. der er opgivet på MyHeritage-siden, men fik ikke kontakt med nogen personer.
Jeg sendte en forespørgsel til Legacy Family Tree: om de var klar over, at det tilbud de sendte ud, ikke virkede. Men de svarede, at det havde de ikke noget at gøre med. Det var MyHeritages ansvar og bad mig om at sende min klage til MyHeritage.

Det viste sig at være ret besværligt!
På de danske MyHeritage-sider kunne jeg ikke finde et eneste sted, hvortil jeg kunne sende en e-mail. Eneste kontaktmulighed var det telefonnummer jeg tidligere havde prøvet uden held. (+45 8082 0132).
Jeg prøvede den amerikanske hjemmeside: myheritage.com, men her bliver danske brugere åbenbart omdirigeret til den danske side! Og så var jeg lige vidt!
Jeg rodede lidt rundt på siderne klikkede på de forskellige produkter. Jeg fandt tilfældigvis en side der ikke var oversat til dansk. Nederst på denne side kunne man skrive og sende en kommentar til MyHeritage USA.
Jeg skrev min kommentar og sendte den torsdag. Mandag modtog jeg en telefonopringning, hvor en amerikansk talende mand havde et meget ”Eksklusivt tilbud” til mig: 91 $ og så ville jeg oven i købet også få et specielt ”VIP-abonnement” – eller hvad han nu kaldte det, plus noget mere. Han vidste ikke noget om- / ville ikke diskuterer – hvorfor prisen skiftede fra 89 $ til 156 $ når man klikkede på linket. ”Det må være et problem med Legacy Family´s side” sagde han, men han ville tilbyde mig dette fantastiske tilbud på $ 91. hertil kom selvfølgelig” Tax! altså skulle jeg ”blot” betale 117 $.
Jeg afslog tilbuddet!
Er det kun hos mig prisen skifter? Eller gælder det også andre?
Mvh. John Johansen

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: MyHeritage. Pas på!

Indlægaf Anne Marie H » man 05-06-2017 20:41

Jeg er helt enig - hold jer langt væk fra MH :!:
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: MyHeritage. Pas på!

Indlægaf Anne Marie H » man 05-06-2017 22:58

I øvrigt vil jeg bede jer om - på engelsk - at skrive til Legacys amerikanske customerservice@legacyfamilytree.com og klage over MyHeritage, hvis I har mulighed for det.

De læser nemlig ikke med her, og jeg/vi kan ikke trænge igennem med budskabet, så at klage her giver ingen svar, da jeg er lige så lidt begejstret for MH, som alle andre.

Hvis I vil være helt fri for tilbuddene fra MyHeritage via Legacys nyhedsbreve, så frameld jer de amerikanske nyhedsbreve og tilmeld jer det danske her viewtopic.php?f=5&t=3248

Jeg garanterer, at I ikke vil møde reklamer og tilbud fra MyHeritage der :D
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Kurt
Indlæg: 8
Tilmeldt: ons 11-06-2008 11:58
Kontakt:

Re: MyHeritage. Pas på!

Indlægaf Kurt » ons 07-06-2017 13:27

Hej Anne Marie
Jeg har som du skrev klaget direkte til Legacy Family Tree
her er det svar jeg fik.

Legacy in no way shares data with MyHeritage. All Legacy does is take your data and auto fills in search parameters in a secure API to search MyHeritage, FindMyPast, FamilySearch and Genealogy Bank. None of these sites save any of the search data and none of your data is shared with these sites. If you see data on MyHeritage that is because someone else already put it on there. When you go to the data in MyHeritage you should see who exactly put it on their site. You will need to contact them if you want it taken down.

If you want Legacy to not search MyHeritage or any of these other hint sites all you need to do is go to options>customize>8.13 and turn off the hints and background hints.


Sincerely,

Jairmie
Technical Support
Legacy Family Tree

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: MyHeritage. Pas på!

Indlægaf Anne Marie H » ons 07-06-2017 13:46

Det er fint - jo, flere der udtrykker bekymring jo bedre. Det giver forhåbentlig stof til eftertanke derovre.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)


Tilbage til "Diverse"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster