dobbelt ægteskaber

Få hjælp til det som ikke lige passer andre steder

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Lone Wredstrøm
Indlæg: 66
Tilmeldt: søn 09-03-2008 21:51
Geografisk sted: København
Kontakt:

dobbelt ægteskaber

Indlægaf Lone Wredstrøm » søn 18-12-2016 15:05

Jeg er ekspert i at få rodet mig ud i underligheder.

Senest efter at have gemt i Dropbox, hvor jeg måtte geninstallere filen, som så lavede dobbelte personer på en masse aner.

Det fik jeg rettet med hjælp fra Jer fil filredigering. MEN nu er alle ægteskaber på ALLE mine personer dobbelte. :oops: Men personen er ikke dubleret længere.
Jeg prøve at slette tilknytningen på dublet personerne på min fars 2. og 3. ægteskab. Det så ud til at gå, så nu er han kun gift 4 gange. 2 gange med min mor og så¨de 2 andre. :?

Jeg har efterfølgende lavet filredigering og får kun fejlmeddelelser på mrin 689 og 2319. Hvor kan jeg slå dem op.
For det er ikke min fars ægteskaber (med mindre at det var MRIN numrede på de slettede vielser !!??)

Håber vedhæftede filer kan åbnes
Vedhæftede filer
2016-12-18.png
(90.75 KiB) Ikke downloadet endnu
2016-12-18 (2).png
(111.55 KiB) Ikke downloadet endnu
2016-12-18 (1).png
(99.87 KiB) Ikke downloadet endnu
Lone

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5151
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: dobbelt ægteskaber

Indlægaf Anne Marie H » man 19-12-2016 01:06

Hej Lone,

Allerførst vil jeg sige, at jeg ikke håber, at du bruger Dropbox stadigvæk til dine filer, ref. viewtopic.php?f=12&t=3588&p=17386#p17386

Har du lavet en Kontroller/reparer under Fil > Filvedligeholdelse? Hvis ikke skal du gøre det allerførst. Hvis ikke det hjælper, er der nok ikke andre muligheder for at få din fil repareret end at slette det ene af de dobbelte ægteskaber manuelt. Du skal selvfølgelig passe på, at du ikke kommer til at slette ægteskabet med børn, så du må lige tjekke hver ægteskabsvisning, før du sletter.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Lone Wredstrøm
Indlæg: 66
Tilmeldt: søn 09-03-2008 21:51
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: dobbelt ægteskaber

Indlægaf Lone Wredstrøm » man 26-12-2016 15:35

Glædelig Jul og tak for altid god og konstruktiv hjælp fra dig, både her i Forum og på Facebooksiden.

Ja jeg har lavet kontrol via filvedligeholdelse, der kommer de ikke frem, og nej, jeg har kun brugt Dropbox den ene fatale gang.

ØV, det bliver et kæmpe arbejde for det er SAMTLIGE aner jeg skal gennemgå :cry: Nå, men det må jeg så gøre.
Men hvordan ser jeg hvilken af de to ens ægteskabslinier, som jeg kan slette. De er jo helt identiske med samme RIN nummer.

Kan jeg lave en søgning på MRIN numre?
Lone

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5151
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: dobbelt ægteskaber

Indlægaf Anne Marie H » man 26-12-2016 16:42

Tak i lige måde :D

Må jeg ikke få lov at se din fil, for der er noget, der ikke stemmer, synes jeg! Brugte du Flet-funktionen, da du 'skaffede dig af med' de dobbelte personer? Og hvad var der sket med filen i Dropbox, siden du måtte geninstallere?
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Lone Wredstrøm
Indlæg: 66
Tilmeldt: søn 09-03-2008 21:51
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: dobbelt ægteskaber

Indlægaf Lone Wredstrøm » man 26-12-2016 17:58

Hej igen
Ja jeg brugte på dit forslag fletfunktionen, og så i nogen tilfælde trak jeg de 2 forslag sammen, og det er nok grunden til at der på min morfars gren er nævnt min mor ved begge indførsler på min mormor. Så de venter lige et tag., men ellers har jeg afkoblet en hel masse manuelt den sidste time. Jeg kunne jo nemt se - som du også have skrevet - at den ene personindførsel ved vielse ikke havde nogen børn tilknyttet, hvad den første indførsel på personen havde.
Så jeg fortsætter med at slette hver gang jeg nu går ind på Legacy. Det bliver ikke lige de næste par dage, hvor jeg skal på arbejde.
Lone


Tilbage til "Diverse"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster