Langsom ver. 8 III

Få hjælp til det som ikke lige passer andre steder

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

TAA
Indlæg: 2
Tilmeldt: søn 03-06-2007 15:46
Geografisk sted: Viby J
Kontakt:

Langsom ver. 8 III

Indlægaf TAA » tors 23-06-2016 14:16

Jeg har netop købt en ny computer og i den anledning installeret Legacy 8 i den nyeste version med en konvertering fra ver. 7.5. Som bruger siden 2007 har jeg aldrig før haft hastighedsproblemer med Legacy, men de er kommet med den nye installation, som flere andre også har bemærket. Ved valg af en given person tager det en evighed, før skærmbilledet viser denne person.
Mine undersøgelser viser, at placeringen af datafilerne er uden betydning, hvis man eller angiver stiforbindelsen til den aktuelle placering under Valg>Tilpas>Filplaceringer.
Hovedparten af alle mine personer var markeret med indtil mange røde udråbstegn !, som ved nærmere eftersyn typisk viste et problem omkring dateringen: Begivenhedsdatoen er uden for perioden.
Uanset hvilket datoformat jeg valgte under Valg>Tilpas>Datoer, fik jeg disse udråbstegn.
Hvis man under Rapporter>Andre rapporter>Mulige problemer sletter (afkrydser) kontrollerne under fanen Problemer, kører Legacy 8 med normal hastighed. Den vil fortsat markere nogle af de andre kontroller. men det giver tilsyneladende ikke hastighedsproblemer.
Min bud på problemet er, at der i overgangen eks. fra en 7.5 database til ver. 8 kan være opstået en divergens omkring dateringen, som ver. 8 så først skal finde og herefter rapportere. Det vil uvægerligt tage sin tid at gå igennem flere tusinde personer, før programmet kan udføre den givne kommando.
Med venlig hilsen
Torben Aastrup

Bjarne Møller
Indlæg: 135
Tilmeldt: lør 29-10-2005 22:42
Geografisk sted: Brabrand Århus
Kontakt:

Indlægaf Bjarne Møller » søn 26-06-2016 19:51

Ja det er stadigvæk galt
også efter den nye version 8.0.0.559 er installeret
Det er faktisk meget irreterende når det ikke har været der før.
Man føler problemet bliver taget alvorligt.
Venlig Hilsen

Bjarne Møller

**Legacy DeLuxe Ver. 9.0.0.414+ Windows 10 64 Bit

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5151
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » søn 26-06-2016 22:35

Naturligvis tages det alvorligt, men det er altså ikke nemt, når det kun af ganske få brugere, der har problemet. Når de, der skal forsøge at finde årsagen ikke kan genskabe problemet, er det jo nærmest en uløselig opgave.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

baertel
Tester
Indlæg: 1222
Tilmeldt: søn 22-05-2005 12:56
Geografisk sted: 2670 Greve
Kontakt:

Indlægaf baertel » man 27-06-2016 23:50

Prøv nu at checke om ikke der virkelig er mulige problemer med datoer udenfor perioden. Jeg selv får dem når jeg deler begivenheder. Det kan være bopælen hvor indflytningen er sket før et barn er født.
Hvis pc'en kører fint når mulige problemer er slået fra, så bør man nok rette problemerne eller lade være med at bruge funktionen.

Det ville være rart at få en fil som indeholder disse problemer, så de kan blive testet.
mvh
Leif Bærtelsen


Versioner: Betaer og GR deluxe ;-)
Windows 11, 64 bit


Tilbage til "Diverse"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster