Masterlister->Sted låser Legacy8

Få hjælp til det som ikke lige passer andre steder

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Torben Bundgaard
Indlæg: 2
Tilmeldt: ons 25-11-2015 14:13
Kontakt:

Masterlister->Sted låser Legacy8

Indlægaf Torben Bundgaard » ons 20-04-2016 08:02

Jeg har Legacy8 version 8.0.0.544 Deluxe.
Legacy låser, når jeg prøver at vise Steddatabasen under Masterlister->Sted.
Der har tidlgere i forum været nævnt problemer med steddatabasen, og problemet blev løst ved at fjerne TeamViewer fra maskinen.
Min PC kører med Windows-XP, og jeg har ikke TeamViewer installeret.
Jeg har prøvet at geninstallere Legacy8.

Jeg har kopieret min slægtsdatabase til en endnu ældre PC, og her fungerer visning af steddatabasen udmærket.

Er der nogen forslag til, hvad der kan være i vejen?
Torben Bundgaard

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5155
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » ons 20-04-2016 10:15

Nej, ingen anelse, men XP er jo ved at have temmelig mange år på bagen, så mon ikke en opgradering af den kunne hjælpe.

Jeg kører Windows 10, inkl. TeamViewer og har ingen problemer med Steddatabasen.

Har du i øvrigt downloadet steddatabasefilen, så du har de gamle danske sogne, herreder og amter med? Hvis ikke, så få det gjort - det kan måske hjælpe.

Du finder linket til steddatabasen her viewtopic.php?t=2659
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Torben Bundgaard
Indlæg: 2
Tilmeldt: ons 25-11-2015 14:13
Kontakt:

Indlægaf Torben Bundgaard » ons 20-04-2016 12:13

Tak for et hurtigt svar.

Jeg er gået over til MAC for et par år siden og har kun beholdt den gamle bærbare PC for at bruge Legacy, som er et fantastisk godt program.
Den gamle PC er for gammel til at køre Windows 10, og jeg vil helst ikke købe en ny PC alene for at kunne bruge Legacy.

Den steddatabase, som du nævner, er det den, som under fanebladet "Funktioner" som "Steddatabase"?. Jeg har downloaded den.

Mit problem er de steder, som jeg selv har skrevet under begivenheder for de enkelte personer.
Når jeg skriver steder ind under begivenheder for personer, hentes stederne uden problemer fra min steddatabase. Men hvis jeg vil se masterlisten for steder (især for at ændre stavemåder mv. for alle tilknyttede personer) låser PC'en.

Den anden computer (en gammel stationær) har også XP, og her er der ingen problemer. Jeg kan måske blive nødt til at bruge denne til Legacy. ØV!

Det undrer mig iøvrigt, at Legacy ikke bliver udgivet i en version til MAC. Kildekoden kan vel kompileres til en anden platform end Windows?
Torben Bundgaard

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5155
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » ons 20-04-2016 17:34

Ja, det er trist, at Apple stadig insisterer på at være en lukket klub :wink:

Men se her under Systemkrav http://legacydansk.com/?page=funktioner
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)


Tilbage til "Diverse"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster