Legacy 8 langsomt

Få hjælp til det som ikke lige passer andre steder

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Peter Mikkelsen
Indlæg: 15
Tilmeldt: lør 31-12-2011 11:22
Kontakt:

Indlægaf Peter Mikkelsen » man 25-04-2016 15:30

Hej igen
Eksempler på programmets langsommelighed:
- ved skift på siden "familie" fra en genaration til anden,
- skift mellem ægtefælle 1 og 2,
- index finder hurtigt navne, men når familie siden klikkes frem,
- når oplysninger gemmes,
- redigeres et barn og gemmes, svært at redigere andet barn fra samme familie, venter på oplysninger gemmes,
- visning af anetavle

Mappen Legacy Family Tree liger i OneDrive, så at programmet tænker, når der gemmes er måske forståeligt, men det burde ikke være tilfældet, efter at programmet er indlæst herfra.

På den ene PC køres på processor I5, 8 GB RAM og en 50GB fiberbredbånd forbindelse, så her burde under ingen omstændigheder være tænkepause.

På forhånd tak og venlig hilsen
Peter Mikkelsen

Ejgil
Indlæg: 10
Tilmeldt: tirs 27-05-2014 12:48
Geografisk sted: 7900 Nykøbing M.
Kontakt:

Indlægaf Ejgil » tirs 26-04-2016 09:20

Jeg har heller ikke nogle problemer, samme opsætning som dig,
det kører lige så stærkt som det plejer, det som du nævner tager et split sekund at indlæse.

Med venlig hilsen
Ejgil Seerup
Venlig hilsen
Ejgil Seerup (Legacy Deluxe 9.0.0.332 + Windows 7)

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5153
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » tirs 26-04-2016 09:40

Peter Mikkelsen skrev:Hej igen
Eksempler på programmets langsommelighed:
- ved skift på siden "familie" fra en genaration til anden,
- skift mellem ægtefælle 1 og 2,
- index finder hurtigt navne, men når familie siden klikkes frem,
- når oplysninger gemmes,
- redigeres et barn og gemmes, svært at redigere andet barn fra samme familie, venter på oplysninger gemmes,
- visning af anetavle

Mappen Legacy Family Tree liger i OneDrive, så at programmet tænker, når der gemmes er måske forståeligt, men det burde ikke være tilfældet, efter at programmet er indlæst herfra.

På den ene PC køres på processor I5, 8 GB RAM og en 50GB fiberbredbånd forbindelse, så her burde under ingen omstændigheder være tænkepause.

På forhånd tak og venlig hilsen
Peter Mikkelsen


Jeg kan se, at du ikke følger de standardindstillinger, som Legacy anbefaler, idet du har placeret programmet under OneDrive. Læs venligst sidste afsnit her viewtopic.php?p=12522#12522

Og du bør nok også læse her viewtopic.php?t=3588

Jeg vil kraftigt anbefale, at man bruger standardindstillingerne, som anbefalet af Legacy og kun gemmer sine backups i OneDrive, DropBox el.lign.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Verner
Indlæg: 11
Tilmeldt: fre 01-09-2006 17:45
Geografisk sted: København
Kontakt:

Indlægaf Verner » tirs 26-04-2016 10:19

Bruger Win 7 og Legacy 8.0.0.549
Min opsætning er nøjagtig som anvist af AMH.
Jeg har ikke ændret i nogen form for opsætning, hverken i Legacy ell Win 7 eller andet.
Men programmet er alligevel meget langsomt.
mvh Verner

Peter Mikkelsen
Indlæg: 15
Tilmeldt: lør 31-12-2011 11:22
Kontakt:

Indlægaf Peter Mikkelsen » tirs 26-04-2016 12:47

Hej alle
Det glæder mig da lidt, at også en "standardinstallation" på W7 giver langsommelighed. Jeg kører selv W10 64 bit på begge pc.
Jeg læste også vejledningen om installation forinden, men der skete det underlige, at standardinstallationen på den ene pc lagde arkivet under "Denne pc/dokumenter" og den anden standardinstallation på den anden pc under "OneDrive/Dokumenter"
Jeg mener også helt bestemt, at programmet kørte langsomt, på pc med arkivet under "Denne pc/dokumenter" før jeg ændrede på stien.
For altid at have samme opdaterede filer begge steder valgte jeg at ændre stien, så begge fik lager på "OneDrive/Dokumenter"

Jeg har tillige læst strengen om Dropbox. Jeg kan ikke gennemskue, om problemet er det samme i OneDrive. I Joblisten/opstart er OneDrive "aktiveret" så det altid står åbent når pc'erne er tændt, og gemte dokumenter eks. Word overføres også hertil kan jeg se. Jeg opfatter det derfor sådan, at mit OneDrive automatisk er aktiv/åbnet uden krav om pålogning hver gang.
Jeg har lidt svært med at se forskellen, og da specielt når først filen er indlæst fra arkivets sti.
Venlig hilsen
Peter Mikkelsen

Brugeravatar
Leif Sørensen
Oversætter
Indlæg: 10
Tilmeldt: fre 06-12-2013 11:41
Geografisk sted: Viby J
Kontakt:

Indlægaf Leif Sørensen » tirs 26-04-2016 13:27

Hej,

Kunne de forskellige personer der har performance problemer ikke skrive hvordan data er placeret på maskinen, om data ligger lokalt, hvor de i givet fald så ligger, eller om de ligger på nettet, det er jo ikke uvæsentlig hvis vi skal prøve at samle en henvendelse op til udviklerne. Der er ingen tvivl om at Legacy supporterer alternative installtionsmapper, men det er svært at se et mønster når detaljerne ikke er oplyst hos de der har problemer.

Jeg selv kører Win8.1/64bit i seneste update og Legacy 8.0.0.549. Jeg har installeret Legacy på en alternativ partition på min disk og jeg har også flyttet Dokumenter til en anden diskparttition og det kører helt uden problemer. Jeg har prøvet at udføre de samme ting som Peter skriver han har problemer med, men her hos mig kører det hele på splitsekunder, jeg har ingen problemer med performance.
Mvh
Leif Sørensen
Windows 8.1/64bit seneste update, Legacy De Luxe 9.0.0.163

Bjarne Møller
Indlæg: 135
Tilmeldt: lør 29-10-2005 22:42
Geografisk sted: Brabrand Århus
Kontakt:

Indlægaf Bjarne Møller » tirs 26-04-2016 17:21

Hej igen

Jeg har fulgt standard installationen og prøvet geninstallere men lige lidt hjalp det.

Jeg opdaterede min bærbare bagefter og den blev tilsyneladende også mere langsom.

Alle mine datafiler ligger i Dropbox men det har de altid gjort og det har altid kørt uden problemer.

Hilsen Bjarne
Venlig Hilsen

Bjarne Møller

**Legacy DeLuxe Ver. 9.0.0.414+ Windows 10 64 Bit

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5153
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » tirs 26-04-2016 18:17

Bjarne Møller skrev:Hej igen

Jeg har fulgt standard installationen og prøvet geninstallere men lige lidt hjalp det.

Jeg opdaterede min bærbare bagefter og den blev tilsyneladende også mere langsom.

Alle mine datafiler ligger i Dropbox men det har de altid gjort og det har altid kørt uden problemer.

Hilsen Bjarne


Jeg vil gerne have en melding om, hvordan det kører, hvis du følger anbefalingerne og flytter dine datafiler ud af DropBox. Og kører med standardopsætningen i et par dage. Jeg får intet ud af at fejlmelde til amerikanerne, hvis ikke det er testet.

Desuden skal jeg have en noget mere detaljeret beskrivelse af, hvad der menes med, at Legacy er langsomt. Hvor mærkes det, og hvad er forsinkelsen.

Men ellers er man jo altid velkommen til selv at fejlmelde. Der er et link på Startsiden. Fejlmeldingen skal skrives på engelsk, og det er vigtigt at angive, om man har installeret som anbefalet, ref. viewtopic.php?t=2659

Hvis ikke, så skal man beskrive præcist hvordan og hvor program og filer er gemt. Desuden skal man have seneste opdatering.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Peter Mikkelsen
Indlæg: 15
Tilmeldt: lør 31-12-2011 11:22
Kontakt:

Indlægaf Peter Mikkelsen » tirs 26-04-2016 18:25

Hej amh
Under mit indlæg i tråden er anført mine observationer om langsommelighed.

Nu er W10 kommet med OneDrive. Kunne der ikke spørges, om det giver problemer, hvis samme bruger har arkivet liggende i OneDrive, så kommer vi jo ud over det problem, at der gemmes i OneDrive, samtidig med at programmet selv vælger den destination. Det er vel også kommet for at blive.
På forhånd tak og venlig hilsen
Peter Mikkelsen

Bjarne Møller
Indlæg: 135
Tilmeldt: lør 29-10-2005 22:42
Geografisk sted: Brabrand Århus
Kontakt:

Indlægaf Bjarne Møller » tirs 26-04-2016 19:36

Hej Anne Marie

Nu har jeg prøvet at lægge alle filerne i Legacys standard placeringer

Dette hjalp ikke noget,

Det er specielt i familievisning når man skifter mellem
mand hustru og så til forældrene

Det samme når man skifter mellem
mand hustru og så til til børnene

Det samme når man skifter mellem mand og hustru
Når man skifter der kan man virkelig se hvor langsomt det går hvis man ser på børnene (tilknytningen til familisearch og udråbstegnene over potientelle problemer hvis man da har sådanne)


Når man lukker Legacy ned og den gemmer er der ingen problemer både hvis filerne ligger standard placeringerne eller i Dropbox.

Hilsen Bjarne
Venlig Hilsen

Bjarne Møller

**Legacy DeLuxe Ver. 9.0.0.414+ Windows 10 64 Bit

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5153
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » ons 27-04-2016 00:07

Jeg er blevet gjort opmærksom på, at en enkelt bruger tidligere har oplevet denne langsommelighed, og at det skyldtes grafikkortet på brugerens PC.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5153
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » ons 27-04-2016 16:06

Jeg har meddelt Millennia, at der er 3-4 danske brugere, der har denne oplevelse af programmets langsommelighed, så må vi se, hvad de evt. finder ud af.

Hvis der konstateres en fejl, så vil det som altid fremgå her http://www.legacyfamilytree.com/RevisionHistory8.asp
når den er rettet.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Bjarne Møller
Indlæg: 135
Tilmeldt: lør 29-10-2005 22:42
Geografisk sted: Brabrand Århus
Kontakt:

Indlægaf Bjarne Møller » ons 27-04-2016 18:02

Hej Anne Marie

Jeg har kørt med set samme grafikkort i flere år så det er ikke det der er problemet men du har ret det kunne godt være en gammelt grafikkort
Venlig Hilsen

Bjarne Møller

**Legacy DeLuxe Ver. 9.0.0.414+ Windows 10 64 Bit

Verner
Indlæg: 11
Tilmeldt: fre 01-09-2006 17:45
Geografisk sted: København
Kontakt:

Indlægaf Verner » ons 27-04-2016 20:05

Her: C, Programmer(x86), Legacy8:
Heri findes Legacy version 8.0.0.549, program ca. 20 MB
Endvidere findes der LegacyX, som er version 8.0.0.242, program ca 7MB; hvad laver det ?
mvh Verner

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5153
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » ons 27-04-2016 20:25

Verner skrev:Her: C, Programmer(x86), Legacy8:
Heri findes Legacy version 8.0.0.549, program ca. 20 MB
Endvidere findes der LegacyX, som er version 8.0.0.242, program ca 7MB; hvad laver det ?


Ved det ikke, men det skal være der.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)


Tilbage til "Diverse"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster