Fødselsdagspåmindelse

Få hjælp til det som ikke lige passer andre steder

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

evrang
Indlæg: 43
Tilmeldt: søn 05-06-2011 16:58
Kontakt:

Fødselsdagspåmindelse

Indlægaf evrang » tirs 05-01-2016 11:29

For at prøve funktionen "Påmindelser" på Legacy 8 deLuxe forsiden, har jeg sat kryds udfor Fødselsdagspåmindelse i Personinformationen for en person født indenfor de næste 14 dage.
Jeg havde så forventet at der ville være en fødselsdagspåmindelse på Startsiden.

Jeg har gennemset alle indstillinger i Valg/Tilpas, men kan ikke finde hvilken indstilling som vil aktivere påmindelser.

Hvor skal jeg aktivere fødselsdagspåmindelser?

Med venlig hilsen
Erik

Ejgil
Indlæg: 10
Tilmeldt: tirs 27-05-2014 12:48
Geografisk sted: 7900 Nykøbing M.
Kontakt:

Re: Fødselsdagspåmindelse

Indlægaf Ejgil » tirs 05-01-2016 17:57

evrang skrev:For at prøve funktionen "Påmindelser" på Legacy 8 deLuxe forsiden, har jeg sat kryds udfor Fødselsdagspåmindelse i Personinformationen for en person født indenfor de næste 14 dage.
Jeg havde så forventet at der ville være en fødselsdagspåmindelse på Startsiden.

Jeg har gennemset alle indstillinger i Valg/Tilpas, men kan ikke finde hvilken indstilling som vil aktivere påmindelser.

Hvor skal jeg aktivere fødselsdagspåmindelser?

Med venlig hilsen
Erik


Fødselsdagspåmindelser er i Legacy Startside

Med venlig hilsen
Ejgil Seerup
Venlig hilsen
Ejgil Seerup (Legacy Deluxe 9.0.0.332 + Windows 7)

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5151
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Fødselsdagspåmindelse

Indlægaf Anne Marie H » tirs 05-01-2016 23:29

evrang skrev:For at prøve funktionen "Påmindelser" på Legacy 8 deLuxe forsiden, har jeg sat kryds udfor Fødselsdagspåmindelse i Personinformationen for en person født indenfor de næste 14 dage.
Jeg havde så forventet at der ville være en fødselsdagspåmindelse på Startsiden.

Jeg har gennemset alle indstillinger i Valg/Tilpas, men kan ikke finde hvilken indstilling som vil aktivere påmindelser.

Hvor skal jeg aktivere fødselsdagspåmindelser?

Med venlig hilsen
Erik


Det fungerer nu glimrende her. Du skal blot sætte flueben i Personinformationsvinduet (nederst til højre), og 14 dage før personens fødselsdag vises påmindelsen under fanen Legacy startside. Klik evt. på knappen Hjælp i Personinformationsvinduet.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

evrang
Indlæg: 43
Tilmeldt: søn 05-06-2011 16:58
Kontakt:

Fødselsdagspåmindelse

Indlægaf evrang » ons 06-01-2016 08:22

Jeg har en nulevende person med fødselsdag den 12 januar og jeg har markeret Fødselsdagspåmindelse i Personinformationen for den pågældende person.
På Legacy Startside har jeg et vindue "Påmindelser ...", hvor den eneste tekst der står er "Der er ingen fødsels- eller bryllupspåmindelser de næste 14 dage."
Er der en anden parameter der skal sættes, f.eks. i Valg\Tilpas?

Med venlig hilsen
Erik
Legacy DeLuxe 8.0.0.533

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5151
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » ons 06-01-2016 11:42

På Legacy startside klikkes på knappen Valg, klik derefter igen på Valg.... Derefter fanen Påmindelsesvalg. Den er som standard sat til visning af påmindelserne, så du må have været inde at 'rode' med funktionen på et eller andet tidspunkt :)
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

evrang
Indlæg: 43
Tilmeldt: søn 05-06-2011 16:58
Kontakt:

Fødselsdagspåmindelser

Indlægaf evrang » ons 06-01-2016 15:01

Tak for hjælpen. Det var præcis det jeg skulle rode mig ud af.

Med venlig hilsen
Erik


Tilbage til "Diverse"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster