Fejlkode 1706. Funktionen Hjælp.

Få hjælp til det som ikke lige passer andre steder

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

nordsejl
Indlæg: 20
Tilmeldt: lør 16-05-2015 14:48
Geografisk sted: Augustenborg
Kontakt:

Fejlkode 1706. Funktionen Hjælp.

Indlægaf nordsejl » ons 03-06-2015 17:01

Hvordan kan jeg rette fejlkoden 1706.
Funktionen Hjælp virker pludselig ikke. Skyldes det koden 1706?

Gunnar Nordsejl

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5155
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » ons 03-06-2015 19:56

Hvilken udgave af Legacy har du, og hvor har du downloadet det?

Hvilken udgave af Windows har du?
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

baertel
Tester
Indlæg: 1222
Tilmeldt: søn 22-05-2005 12:56
Geografisk sted: 2670 Greve
Kontakt:

Re: Fejlkode 1706. Funktionen Hjælp.

Indlægaf baertel » tors 04-06-2015 10:49

nordsejl skrev:Hvordan kan jeg rette fejlkoden 1706.
Funktionen Hjælp virker pludselig ikke. Skyldes det koden 1706?

Gunnar Nordsejl


Der står mere i fejlkoden end bare 1706. Vis venligst hele fejlbeskeden.

Har der været involveret USB-nøgler eller flytbare drev ?
mvh
Leif Bærtelsen


Versioner: Betaer og GR deluxe ;-)
Windows 11, 64 bit

nordsejl
Indlæg: 20
Tilmeldt: lør 16-05-2015 14:48
Geografisk sted: Augustenborg
Kontakt:

Re: Fejlkode 1706. Funktionen Hjælp.

Indlægaf nordsejl » lør 06-06-2015 12:21

baertel skrev:
nordsejl skrev:Hvordan kan jeg rette fejlkoden 1706.
Funktionen Hjælp virker pludselig ikke. Skyldes det koden 1706?

Gunnar Nordsejl


Der står mere i fejlkoden end bare 1706. Vis venligst hele fejlbeskeden.

Har der været involveret USB-nøgler eller flytbare drev ?


Den fulde tekst: Error 1706. No valid source could be found for product Pasage Express Legacy Edition. The windows installer cannot continue. Efter et par forsøg dukker programmet så frem. Men hjælp funktionen virker ikke.
Ingen USB-nøgle eller flytbar drev er anvendt.
Mvh. Gunnar Nordsejl
Ver. 8.0 deluxe, windows 7 64 bit
Gunnar Nordsejl

baertel
Tester
Indlæg: 1222
Tilmeldt: søn 22-05-2005 12:56
Geografisk sted: 2670 Greve
Kontakt:

Indlægaf baertel » lør 06-06-2015 17:36

Javel .. det er ikke Legacy, men Passage Express det er galt med.

Jeg har ikke tidligere kunne starte programmet, men det gik fint nu efter at have installeret det igen.

Slet den gamle version - hvis den eksisterer - via kontrolpanelet.
Hent programmet herfra: http://www.legacyfamilytree.com/Passage ... ersion.asp og installer det.
Når det bruges første gang kan der komme besked om at en opdatering findes. Opdater og fortsæt med programmet. Genstart evt.
Senest rettet af baertel lør 06-06-2015 17:42, rettet i alt 1 gang.
mvh
Leif Bærtelsen


Versioner: Betaer og GR deluxe ;-)
Windows 11, 64 bit

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5155
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » lør 06-06-2015 17:37

Det er vigtigt, at du angiver, hvilken version af Legacy, du har installeret. Seneste version hedder 8.0.0.499, se fanen Legacy startside. Hvis ikke du har seneste version, skal du opdatere.

Har du downloadet Legacy her fra siden http://legacydansk.com/?page=downloadLegacy

Hvis ikke, så får du ikke den danske hjælp-fil.

Klik på Valg > Tilpas > 12. Andre indstillinger > 12.6 hjælpefil. Der skal du kunne vælge en hjælpfil på dansk. Hvis ikke det er muligt, så har du ikke downloadet her fra siden, og bør klikke på linket i download-vinduet ovenfor. Du ødelægger ikke dine indtastninger ved at gøre det, men under alle omstændigheder, så skal du også sørge for altid at have en backup på et eksternt medie.

Når alt det er sagt, så er din fejl en Windows-fejl, som du kan læse mere om her http://support.legacyfamilytree.com/article/AA-00285

Hvis du har problemer med det engelske, så skriv igen, så skal jeg hjælpe med oversættelsen.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

nordsejl
Indlæg: 20
Tilmeldt: lør 16-05-2015 14:48
Geografisk sted: Augustenborg
Kontakt:

Indlægaf nordsejl » lør 06-06-2015 18:01

baertel skrev:Javel .. det er ikke Legacy, men Passage Express det er galt med.

Jeg har ikke tidligere kunne starte programmet, men det gik fint nu efter at have installeret det igen.

Slet den gamle version - hvis den eksisterer - via kontrolpanelet.
Hent programmet herfra: http://www.legacyfamilytree.com/Passage ... ersion.asp og installer det.
Når det bruges første gang kan der komme besked om at en opdatering findes. Opdater og fortsæt med programmet. Genstart evt.

Tak det hjælp. Jeg kan nu starte Legacy uden problemer. Har du også en løsning med mit problem med funktionen" Hjælp", som ikke fungerer?. Den har tidligere virket med dansk tekst.
Gunnar Nordsejl

baertel
Tester
Indlæg: 1222
Tilmeldt: søn 22-05-2005 12:56
Geografisk sted: 2670 Greve
Kontakt:

Indlægaf baertel » lør 06-06-2015 18:32

Forsøg her:
Valg>Tilpas>pkt 12 Andre indstillinger>12.6 Hjælpfil>Skift hjælpefil

Legacy8-Dansk.chm er filnavnet
mvh
Leif Bærtelsen


Versioner: Betaer og GR deluxe ;-)
Windows 11, 64 bit

nordsejl
Indlæg: 20
Tilmeldt: lør 16-05-2015 14:48
Geografisk sted: Augustenborg
Kontakt:

Indlægaf nordsejl » lør 06-06-2015 18:51

baertel skrev:Forsøg her:
Valg>Tilpas>pkt 12 Andre indstillinger>12.6 Hjælpfil>Skift hjælpefil

Legacy8-Dansk.chm er filnavnet


Har forsøgt og har det rette filnavn, som du henviser til. Hjælp indeks virker stadig ikke. Der kommer ikke noget hjælpeindeks.
Mvh
Gunnar Nordsejl

baertel
Tester
Indlæg: 1222
Tilmeldt: søn 22-05-2005 12:56
Geografisk sted: 2670 Greve
Kontakt:

Indlægaf baertel » lør 06-06-2015 20:28

Opdager da lige at min version af hjælpefilen er fra ver. 7.5 :(

Der er da vist noget om at man ikke er blevet færdig med oversættelsen af den danske hjælpefil. Om eller hvornår den bliver det, må oversætterne nok svare på.

Ellers er der jo den mulighed at man kan købe en dansk manual eller tilmelde sig et kursus.
mvh
Leif Bærtelsen


Versioner: Betaer og GR deluxe ;-)
Windows 11, 64 bit

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5155
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » lør 06-06-2015 21:09

nordsejl skrev:
baertel skrev:Forsøg her:
Valg>Tilpas>pkt 12 Andre indstillinger>12.6 Hjælpfil>Skift hjælpefil

Legacy8-Dansk.chm er filnavnet


Har forsøgt og har det rette filnavn, som du henviser til. Hjælp indeks virker stadig ikke. Der kommer ikke noget hjælpeindeks.
Mvh


Hvor og hvad søger du i Hjælp? I hvert eneste vindue i Legacy er der en knap, der hedder Hjælp. Kommer der heller ikke noget op, når du klikker på den/dem? Eller tryk F1 på dit tastatur.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

nordsejl
Indlæg: 20
Tilmeldt: lør 16-05-2015 14:48
Geografisk sted: Augustenborg
Kontakt:

Indlægaf nordsejl » søn 07-06-2015 14:26

amh skrev:
nordsejl skrev:
baertel skrev:Forsøg her:
Valg>Tilpas>pkt 12 Andre indstillinger>12.6 Hjælpfil>Skift hjælpefil

Legacy8-Dansk.chm er filnavnet


Har forsøgt og har det rette filnavn, som du henviser til. Hjælp indeks virker stadig ikke. Der kommer ikke noget hjælpeindeks.
Mvh


Hvor og hvad søger du i Hjælp? I hvert eneste vindue i Legacy er der en knap, der hedder Hjælp. Kommer der heller ikke noget op, når du klikker på den/dem? Eller tryk F1 på dit tastatur.

Ingen af knapperne Hjælp virker, ikke F1 knappen heller. Ved aktivering af knappen Hjælp dukker Hjælp Index frem, som ved aktivering intet viser. Jeg tror jeg slutter her for ikke at tage mere af jeres tid. Venlig hilsen
Gunnar Nordsejl

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5155
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » søn 07-06-2015 19:59

nordsejl skrev:
amh skrev:
nordsejl skrev:
baertel skrev:Forsøg her:
Valg>Tilpas>pkt 12 Andre indstillinger>12.6 Hjælpfil>Skift hjælpefil

Legacy8-Dansk.chm er filnavnet


Har forsøgt og har det rette filnavn, som du henviser til. Hjælp indeks virker stadig ikke. Der kommer ikke noget hjælpeindeks.
Mvh


Hvor og hvad søger du i Hjælp? I hvert eneste vindue i Legacy er der en knap, der hedder Hjælp. Kommer der heller ikke noget op, når du klikker på den/dem? Eller tryk F1 på dit tastatur.

Ingen af knapperne Hjælp virker, ikke F1 knappen heller. Ved aktivering af knappen Hjælp dukker Hjælp Index frem, som ved aktivering intet viser. Jeg tror jeg slutter her for ikke at tage mere af jeres tid. Venlig hilsen


Du tager ikke vores tid. Vi skal have løst det, så du kan bruge Legacy fuldt ud. Der er sandsynligvis gået noget galt, da du har installeret programmet.

Jeg mangler stadig at få oplyst, hvilken version af programmet du har? Se på fanen Legacy Startside. Seneste udgave er 8.0.0.499. Hvis ikke du har den, skal du opdatere med det samme.

Hvis du har den udgave, skal du downloade programmet igen herfra http://legacydansk.com/?page=downloadLegacy

Jeg vil også meget gerne vide, hvor på din PC, du har gemt programmet. Tjek instruktionerne her viewtopic.php?t=2659
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

nordsejl
Indlæg: 20
Tilmeldt: lør 16-05-2015 14:48
Geografisk sted: Augustenborg
Kontakt:

Indlægaf nordsejl » man 08-06-2015 13:54

amh skrev:
nordsejl skrev:
amh skrev:
nordsejl skrev:
baertel skrev:Forsøg her:
Valg>Tilpas>pkt 12 Andre indstillinger>12.6 Hjælpfil>Skift hjælpefil

Legacy8-Dansk.chm er filnavnet


Har forsøgt og har det rette filnavn, som du henviser til. Hjælp indeks virker stadig ikke. Der kommer ikke noget hjælpeindeks.
Mvh


Hvor og hvad søger du i Hjælp? I hvert eneste vindue i Legacy er der en knap, der hedder Hjælp. Kommer der heller ikke noget op, når du klikker på den/dem? Eller tryk F1 på dit tastatur.

Ingen af knapperne Hjælp virker, ikke F1 knappen heller. Ved aktivering af knappen Hjælp dukker Hjælp Index frem, som ved aktivering intet viser. Jeg tror jeg slutter her for ikke at tage mere af jeres tid. Venlig hilsen


Du tager ikke vores tid. Vi skal have løst det, så du kan bruge Legacy fuldt ud. Der er sandsynligvis gået noget galt, da du har installeret programmet.

Jeg mangler stadig at få oplyst, hvilken version af programmet du har? Se på fanen Legacy Startside. Seneste udgave er 8.0.0.499. Hvis ikke du har den, skal du opdatere med det samme.

Hvis du har den udgave, skal du downloade programmet igen herfra http://legacydansk.com/?page=downloadLegacy

Jeg vil også meget gerne vide, hvor på din PC, du har gemt programmet. Tjek instruktionerne her viewtopic.php?t=2659

Tak for tålmidigheden . Mit program er:Version 8.0.0.473 af 26 Feb., og er gemt C:\Legacy\Data\Gunnar.fdb. Jeg bruger Windows 7 (64 bits). Jeg vil staks lave en opdatering til 499.
Gunnar Nordsejl


Tilbage til "Diverse"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster