Placering af cursor ved hjælp af musen

Få hjælp til det som ikke lige passer andre steder

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Airtime
Indlæg: 73
Tilmeldt: man 23-02-2009 14:50
Geografisk sted: Gistrup
Kontakt:

Indlægaf Airtime » ons 25-03-2015 13:38

baertel skrev:Hvis du ikke magter at afprøve anviste løsninger, så kommer vi ikke videre.


OK, det er taget til efterretning, men i mine øjne er din anvisning ikke en løsning.

Det undrer mig dog stadig, at jeg uden problemer kan indsætte tekst på 1. linie, altså forstår Legacy udmærket den tekst jeg kommer med, men laver jeg et linieskift inden jeg indsætter, spiser Legacy karakterer og fjerner fed/kursiv/understreg.

Derfor har jeg meget svært ved at se, hvad det skulle gøre godt for, at indsætte tekst via andre kanaler - også taget i betragtning, at det virker i ver. 8.0.0.467 og alle tidligere versioner jeg har anvendt.

Men pyt, jeg ændrer bare min arbejdsgang og indsætter på 1. linie, laver linieskift, og så står den indsatte tekst som jeg ønsker det.

baertel skrev:For øvrigt er det ikke et problem som du har opfundet, det har eksisteret i årevis. viewtopic.php?t=2219&highlight=notepad


Nu "opfinder" jeg ikke problemer. Jeg forsøger at påpege de fejl jeg finder til gavn for programmørerne og dermed forhåbentlig også for brugerne.
Når jeg konstaterer en fejl mellem min tidligere version og den nye version, regner jeg med, at det er i alles interesse at den kommer for dagens lys og bliver rettet. At finde løsninger der kan omgå fejlen er ikke holdbart i længden.

Iøvrigt er den tråd du henviser til ikke et problem, der er identisk med min beskrevne fejl, så måske er jeg dårlig til at forklare problemet, men jeg kan ikke beskrive det bedre.

Med henvisning til dit svar indberetter jeg ikke fejlen til Legacy.
Fejlen med cursoren er indberettet d.d.
Med venlig hilsen
Erik Brindt
Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 10

baertel
Tester
Indlæg: 1222
Tilmeldt: søn 22-05-2005 12:56
Geografisk sted: 2670 Greve
Kontakt:

Indlægaf baertel » ons 25-03-2015 18:11

Hvis mit ordvalg støder dig, beklager jeg. Det er ikke min mening at genere nogen.

Jeg har set nærmere på fænomenet i fejlmeldingerne og kan se at 'fejlen' er meldt flere gange og forekommer på forskellige måder ved indsættelse af formateret tekst i Legacy.
Emnet er lukket med en bemærkning "In his response to Issue 3804 Dave made it clear that we do not support pasting of formatted text."
Det vil nok sige at vi ikke kan forvente nogen ændring på det punkt.
mvh
Leif Bærtelsen


Versioner: Betaer og GR deluxe ;-)
Windows 11, 64 bit

Airtime
Indlæg: 73
Tilmeldt: man 23-02-2009 14:50
Geografisk sted: Gistrup
Kontakt:

Indlægaf Airtime » tors 26-03-2015 15:26

Så er der svar fra Technical Support. Cursor-fejlen rettes på et tidspunkt sammen med en fejl de selv fandt i samme forbindelse:

"I have entered two separate bug reports (issue 5685 and 5686) because the Source text/comments and the Detail text/comments behave differently.

On the Detail text/comment you have the arrow problem. On the Source text/comments the cursor doesn't default into the box at all. I have assigned both of these problems to a programmer to be fixed. The fix will appear in a future update but there is no way to know exactly when that will be."
Med venlig hilsen
Erik Brindt
Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 10

Airtime
Indlæg: 73
Tilmeldt: man 23-02-2009 14:50
Geografisk sted: Gistrup
Kontakt:

Indlægaf Airtime » fre 27-03-2015 07:34

.....og det bliver så ikke rettet alligevel.
Det er (igen) ikke noget Legacys programmør kan fixe, har jeg lige fået mail om :roll:
Med venlig hilsen
Erik Brindt
Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 10

baertel
Tester
Indlæg: 1222
Tilmeldt: søn 22-05-2005 12:56
Geografisk sted: 2670 Greve
Kontakt:

Indlægaf baertel » fre 27-03-2015 16:08

For en god ordens skyld får I lige begrundelssen med:

It must be some kind of bug in the Microsoft RTF box control. It seems to work that way on all of them. You can even start typing (the letters show in the text box) and then press the down arrow key and the focus will jump out of the box...

We can't fix this.
mvh
Leif Bærtelsen


Versioner: Betaer og GR deluxe ;-)
Windows 11, 64 bit

Airtime
Indlæg: 73
Tilmeldt: man 23-02-2009 14:50
Geografisk sted: Gistrup
Kontakt:

Indlægaf Airtime » ons 15-04-2015 19:12

Det ser så ud til, at problemet med cursoren alligevel kan fixes :)

Har netop modtaget denne besked:

"The problem you reported below in issue 5685 with the cursor position in the text box has been fixed and will be available in the next release of Legacy 8.0. I do not know when that update will be issued. As Michele told you the issue with the arrow keys Number 5686 cannot be fixed and will now also appear in the Master source text/comments screen.

Jeg tror, det er den fejl jeg indberettede, der er rettet, og ikke den fejl de selv fandt i samme forbindelse, men da jeg ikke helt forstår meningen med sidste del af svaret, er jeg ikke sikker.
Med venlig hilsen
Erik Brindt
Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 10

baertel
Tester
Indlæg: 1222
Tilmeldt: søn 22-05-2005 12:56
Geografisk sted: 2670 Greve
Kontakt:

Indlægaf baertel » ons 15-04-2015 20:57

5685 var at curseren ikke blev vist i skrivefeltet. - Rettet.

5686 var at piletasterne fungerede som tab. - Kan ikke rettes.
mvh
Leif Bærtelsen


Versioner: Betaer og GR deluxe ;-)
Windows 11, 64 bit

Airtime
Indlæg: 73
Tilmeldt: man 23-02-2009 14:50
Geografisk sted: Gistrup
Kontakt:

Indlægaf Airtime » fre 17-04-2015 08:50

Nå ja, nu forstår jeg meningen.
Så var det alligevel ikke min indberettede fejl, de kunne finde ud af at fixe :roll:
Med venlig hilsen
Erik Brindt
Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 10


Tilbage til "Diverse"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster