Tidslinjen "Det skete i Danmark i året"

Få hjælp til det som ikke lige passer andre steder

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Brugeravatar
Torben Jespersen
Indlæg: 222
Tilmeldt: fre 28-10-2005 14:02
Geografisk sted: Maribo
Kontakt:

Tidslinjen "Det skete i Danmark i året"

Indlægaf Torben Jespersen » man 15-12-2014 05:45

Jeg var for nogle måneder siden begyndt at føje begivenheder til tidslinjen "Det skete i Danmark i året" - men efter de sidste opdateringer er disse tilføjelser væk.

Nulstilles tidslinjen ved opdatering af programversion?

I så fald - hvordan bevarer jeg mine tilføjelser?

NB:
Ny tilføjelse dags dato er med i teksdokumentet under:
C:\Users\Torben\Documents\Legacy Family Tree\_AppData\Timelines\Dansk
... men ikke under:
D:\Legacy8\_AppData\Timelines\Dansk

... er løsningen at kopiere fra C:\ til D:\... eller måske mere rigtigt at gemme tekstfilen under C:\Users\Torben\Documents\Legacy Family Tree\_AppData\Timelines\Dansk og indsætte den igen samme sted efter programopdatering?

(Tekstdokumentet under D:\ er dateret 14-07-2005)
de bedste hilsner
Torben Jespersen
Legacy Deluxe 9.0.0.368 / Win10Pro

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5155
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » man 15-12-2014 12:04

Mig bekendt skulle du kunne redigere og tilføje egne begivenheder til den eksisterende tidslinje "Det skete i Danmark".

Du kan naturligvis også tilføje en ny tidslinje, som du selv bygger op. Den der allerede ligger i programmet, er jo blot et forslag til en tidslinje.

Om ændringer i den eksisterende tidslinjefil, stilles tilbage til standard ved opdateringer ved jeg ikke. Jeg har aldrig testet det, nu har jeg lavet en rettelse og vil så se, hvad der sker ved næste opdatering.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Brugeravatar
Torben Jespersen
Indlæg: 222
Tilmeldt: fre 28-10-2005 14:02
Geografisk sted: Maribo
Kontakt:

Indlægaf Torben Jespersen » man 15-12-2014 16:41

amh skrev:Mig bekendt skulle du kunne redigere og tilføje egne begivenheder til den eksisterende tidslinje "Det skete i Danmark".

Du kan naturligvis også tilføje en ny tidslinje, som du selv bygger op. Den der allerede ligger i programmet, er jo blot et forslag til en tidslinje.

Om ændringer i den eksisterende tidslinjefil, stilles tilbage til standard ved opdateringer ved jeg ikke. Jeg har aldrig testet det, nu har jeg lavet en rettelse og vil så se, hvad der sker ved næste opdatering.


ad1)
Ja, det ville være mest naturligt at kunne slette og tilføje i den eksisterende tidslinje - og at den redigerede udgave konstant er tilgængelig . Det mener jeg nu også har været tilfældet tidligere, men efter en af de sidste to opdateringer er mine tilføjelser ikke mere eksisterende.

ad2)
Programmets forslag til tidslinje bruges som grundstamme og udbygges med danmarkshistoriske begivenheder, jeg selv finder relevante (f.eks. Stuenses henrettelse 28. april 1772 på Østre Fælled).

ad3)
Inden næste programopdatering foretages gemmer jeg for en sikkerheds skyld tekstfilen under C:\Users\Torben\Documents\Legacy Family Tree\_AppData\Timelines\Dansk et sted udenfor programmet.
de bedste hilsner
Torben Jespersen
Legacy Deluxe 9.0.0.368 / Win10Pro


Tilbage til "Diverse"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster