Fejl og uhensigtsmæssigheder i Legacy 8.0.0.459

Få hjælp til det som ikke lige passer andre steder

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Mette
Indlæg: 69
Tilmeldt: tors 02-03-2006 18:56
Geografisk sted: Odense SV
Kontakt:

Fejl og uhensigtsmæssigheder i Legacy 8.0.0.459

Indlægaf Mette » man 08-12-2014 23:18

Så er der kommet ny opdatering, men jeg savner stadig at alle disse fejl, som har varet i 13 måneder, løses.

1.
Ved klik på Mediegalleriknappen fremkommer boksen ’Mediegalleri for’. Den bør i stedet hedde
’Mediegalleri for [FuldtNavn] [RIN]’

2.
Ved klik på Kildesymbolet fremkommer boksen ’Tilknyttede kilder’. Den bør i steddet hedde
’Tilknyttede kilder for [FuldtNavn] [RIN]’

3.
Rapporter, Andre rapporter, Oprindelsesrapport: Mangler flag.

4.
Rapporter, Efterslægtsbog, fanen Sideopsætning. Hvis alle under ’Afsnitsindrykning’ sættes til 0 cm vises ’Liste over børn’ cirka en cm for langt til venstre i forhold til resten.

5.
Billeder, tilknytning af samme billede til flere personer. Dette kunne man også kalde at dele billeder. Men uanset hvad man kalder det, så er det umuligt at finde i Hjælp.

Og det er meget ulogisk, at denne funktion ligger under Funktioner, Billedarkiv. Det ville være mere logisk, at det kunne tilgås direkte fra Mediegalleriet og virke på samme måde som funktionaliteten med at dele begivenheder.

6.
Menuen Hjælp, Hjælp indeks.
Her er det Legacy7's hjælpesystem, der vises. Det er simpelthen ikke godt nok, at vi betaler for at købe et program på dansk, og at Hjælp-knappen så ikke fungerer til den version af programmet, vi har købt.

Kære Legacy Family Tree - se nu at få problemerne løst! Det irriterer mig voldsomt, at 'Manualen' - som sælges for ekstra penge - er klar for længst, men den indbyggede 'Hjælp' i programmet, der indeholder det samme, lader vente så længe på sig...
venlig hilsen Mette, Odense - www.flojborg.dk - www.gotisk.dk - www.dis-odense.dk - mette(a)flojborg.dk

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5151
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » tirs 09-12-2014 00:46

De nævnte pkt. 1, 2 og 4 er ikke fejl, men ønsker. Pkt. 3 er meldt til Legacy. Udviklerne bestemmer autonomt, hvordan og hvornår fejl rettes.

Pkt. 5 Åbn Billedarkiv og klik på knappen Hjælp i nederste højre hjørne, så finder du hjælpen der. Du kan også skrive Billedarkiv i søgefeltet i Hjælp-funktionen, så åbnes hjælpen også.

Pkt. 6 Som jeg har fortalt så mange gange før, så oversættes ALT i programmet som en fritidsbeskæftigelse af frivillige, ulønnede - udover undertegnede (som læser korrektur) er der nu kun 3 tilbage, der oversætter. De øvrige er droppet ud med tiden. Der er ca. 2200 hjælp-emner, der skal enten nyoversættes eller gennemgås for rettelser. Vi har prioriteret, at selve programmets oversættelser var førsteprioritet. Desuden er det begrænset, hvor lang tid, man kan holde ud at sidde foran sin PC og gennemgå/oversætte teksterne. Hvis ikke disse frivillige gider mere, så vil der slet ikke blive oversat noget som helst.

Men du er meget velkommen, Mette - vi kan altid bruge oversættere, så bare drop en mail til mig, så skal jeg sørge for, at du får de nødvendige programmer og licenser til at behandle oversættelserne.

Og som jeg har nævnt tidligere, så har du selv været tilknyttet som tester og har haft rig lejlighed til selv at melde den manglende rettelse og dine ønsker til Legacys udviklere. Du har også mulighed for - selvom du ikke tester - at melde evt. fejl ind via Legacy Startside. Du finder linket i nederste højre hjørne.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Mette
Indlæg: 69
Tilmeldt: tors 02-03-2006 18:56
Geografisk sted: Odense SV
Kontakt:

Indlægaf Mette » tirs 09-12-2014 07:59

Mange tak for hurtigt svar. Ikke særligt opløftende, men dog et svar.

Nr. 1 ER en fejl. Når der står 'Mediegalleri for' er det i givet fald meget dårligt dansk, at der ikke kommer et navn bagefter ordet 'for'.

Nr. 4 er bestemt også en fejl. Hvis man vælger indrykning = 0, så skal al teksten flugte i venstre side i den margin, man har valgt. Så skal børnene ikke plantes 1 cm. for langt ude til venstre i forhold til resten af teksten.

Tak for igen at minde mig om at du (også) bruger mange timer på frivilligt arbejde. En god ven af mig har dette valgsprog: Frivilligt arbejde forpligter, så snart man har sagt ja...
venlig hilsen Mette, Odense - www.flojborg.dk - www.gotisk.dk - www.dis-odense.dk - mette(a)flojborg.dk

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5151
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » tirs 09-12-2014 11:11

Ja, det gør det jo - er det derfor du ikke svarer på mit spørgsmål om at være med i oversættergruppen :wink:

Jeg har skrevet til Legacy vedr. 1 og 4.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)


Tilbage til "Diverse"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster