Fejl ved hentning af data fra Familysearch

Få hjælp til det som ikke lige passer andre steder

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

CarstenMortensen
Indlæg: 1
Tilmeldt: ons 05-02-2014 00:01
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Fejl ved hentning af data fra Familysearch

Indlægaf CarstenMortensen » man 03-11-2014 13:17

Ved ikke liige om det hører hjemme hér, ellers ret mig :-)

Havde netop opdateret Legacy 8 med en opdatering kaldet 14 oktober 2014 OG tillod mig den luksus at lade "Familysearch" opdatere et "ægteskab" i min slægtsfil.....
Katastrofe...... nu kunne min Legacy ikke længere finde begivenhedsdefinitionen!!!
Og værre - Legacy gik ned med et brag, hver gang jeg forsøgte at komme ind på "Ægteskab"

Faren er nu drevet over - jeg gik i Masterliste for definitionsbegivenheder og fandt at "Ægteskab" nu var lavet om til at hedde "Ret begivenhedsdefinition" !!!!

Det er antagelig ikke en Legacyfejl....men lad (åbenbart) aldrig Familysearch lave ændringer i din Legacyfil.

Det gik fint igen da jeg havde ændret det 'vanføre' felt tilbage til "Ægteskab"
Bare til advarsel for evt. andre 'arbejdssky' :-)
Bedste hilsner Carsten

baertel
Tester
Indlæg: 1222
Tilmeldt: søn 22-05-2005 12:56
Geografisk sted: 2670 Greve
Kontakt:

Indlægaf baertel » tirs 04-11-2014 16:34

Det er selvfølgelig beklageligt når nogen får problemer med Legacys funktioner. Men man kan ikke altid bebrejde programmet at fejl opstår.
I det nævnte eksempel er det ikke ægteskabsfunktionen der var problemer med, men en begivenhed som brugeren selv har oprettet. Jeg synes ikke at man kan forvente at et program som Legacy skal kunne gætte sig frem til hvad brugerne ønsker skal stå hvor.
Nu fremgår det ikke af indlægget hvilke data der skulle udveksles, så det er ikke til at reagere teknisk på meldingen.

Jeg har ikke de store problemer med FamilySearch, men jeg går også med livrem og seler når jeg vil blande mine egne 'ædle' data med de urene fra nettet. Jeg laver en kopi af min fil og bruger den når der hentes større mængder tekst fra nettet. Efter endt gennemgang og redigering flettes data ind i den primære fil.
mvh
Leif Bærtelsen


Versioner: Betaer og GR deluxe ;-)
Windows 11, 64 bit


Tilbage til "Diverse"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 2 gæster