Fejl og uhensigtsmæssigheder i Legacy 8.0.0.454

Få hjælp til det som ikke lige passer andre steder

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Mette
Indlæg: 69
Tilmeldt: tors 02-03-2006 18:56
Geografisk sted: Odense SV
Kontakt:

Fejl og uhensigtsmæssigheder i Legacy 8.0.0.454

Indlægaf Mette » man 27-10-2014 23:16

Flere af disse fejl har snart et års jubilæum, da de har været der siden Legacy 8 blev indtroduceret i dansk version i november 2013. Snarlig løsning ønskes.

1.
Ved klik på Mediegalleriknappen fremkommer boksen ’Mediegalleri for’. Den bør i stedet hedde
’Mediegalleri for [FuldtNavn] [RIN]’

2.
Ved klik på Kildesymbolet fremkommer boksen ’Tilknyttede kilder’. Den bør i steddet hedde
’Tilknyttede kilder for [FuldtNavn] [RIN]’

3.
Rapporter, Andre rapporter, Oprindelsesrapport: Mangler flag.

4.
Rapporter, Efterslægtsbog, fanen Sideopsætning. Hvis alle under ’Afsnitsindrykning’ sættes til 0 cm vises ’Liste over børn’ cirka en cm for langt til venstre i forhold til resten.

5.
Billeder, tilknytning af samme billede til flere personer. Dette kunne man også kalde at dele billeder. Men uanset hvad man kalder det, så er det umuligt at finde i Hjælp.

Og det er meget ulogisk, at denne funktion ligger under Funktioner, Billedarkiv. Det ville være mere logisk, at det kunne tilgås direkte fra Mediegalleriet og virke på samme måde som funktionaliteten med at dele begivenheder.

6.
Funktionen med at trække billeder, så man kan ændre på billedernes rækkefølge i mediegalleriet virker ikke.

7.
Menuen Hjælp, Hjælp indeks.
Her er det Legacy7 Hjælpe System, der vises. Hvorfor er det ikke Legacy 8 Hjælp, der fremkommer?
venlig hilsen Mette, Odense - www.flojborg.dk - www.gotisk.dk - www.dis-odense.dk - mette(a)flojborg.dk

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5151
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » tirs 28-10-2014 00:15

Hej Mette,

Da du er registreret tester, skal du skrive til Legacy testlisten med de fejl, du mener, der ikke er rettet.

Jeg kan svare på pkt. 7 - det er det, fordi oversætterteamet er en gruppe af frivillige, ubetalte Legacy-brugere, der skal lave oversættelserne i fritiden... Der arbejdes på sagen, og det bliver med stor sandsynlighed opdateret i løbet af vintermånederne.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Mette
Indlæg: 69
Tilmeldt: tors 02-03-2006 18:56
Geografisk sted: Odense SV
Kontakt:

Indlægaf Mette » tirs 04-11-2014 13:49

Kære Anne Marie!

Jeg har - uden held - forsøgt at blive slettet som tester, da jeg ikke kan overkomme det. Vil du være rar at bringe punkterne videre? Jeg har valgt at bruge min energi på foreningen DIS-Odense og andre projekter til gavn for slægtsforskere i hele landet. Man kan ikke overkomme det hele - jeg må erkende, at det er sådan det er, for mit vedkommende :-)

Det undrer mig, at dansk hjælp til Legacy 8 ikke findes under hjælpknappen - for så vidt jeg ved er det da lavet, idet man kan købe en dansk brugervejledning i PDF-format.

Jeg har dyb respekt for det frivillige arbejde du og andre laver for Legacy, derom ingen tvivl! Mange tak for det!
venlig hilsen Mette, Odense - www.flojborg.dk - www.gotisk.dk - www.dis-odense.dk - mette(a)flojborg.dk

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5151
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » tirs 04-11-2014 14:02

Hej Mette,

Jeg giver besked om, at du ønsker at blive slettet som tester.

Brugermanualen og hjælpfilen er to fuldstændig forskellige ting. Der er ingen sammenhæng mellem de to, og den måde hvorpå oversættelserne foregår.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)


Tilbage til "Diverse"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster