billedproblemer

Få hjælp til det som ikke lige passer andre steder

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Ole Bertelsen
Indlæg: 26
Tilmeldt: tors 13-03-2014 11:55
Kontakt:

billedproblemer

Indlægaf Ole Bertelsen » fre 15-08-2014 18:12

Jeg sidder og bøvler med at få billeder ind i mine filer, og oplever så, at nogle billeder - kun nogle - ikke overføres til den såkaldte mediemappe. Når jeg henter et billede bliver jeg spurgt, om jeg ønsker at billedfilen kopieres til mediemappen eller om jeg ønsker at lade den være, hvor den er, men med en tilknytning.
Nu er mine billeder så - formentlig efter min fejlagtige omgang med programmet - dels at finde i mediemappen, dels at finde der hvor jeg hentede dem.
Men hvad er bedst?
Og hvordan får jeg en ensartet billedfil-placering etableret?
Håber på hjælp.
Med venlig hilsen
Ole Bertelsen

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5155
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » fre 15-08-2014 19:13

Jeg går ud fra, at du har Legacy 8. Under funktioner finder du funktionen Saml mediefiler. Brug den, så skulle der gerne komme samling på det.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Ole Bertelsen
Indlæg: 26
Tilmeldt: tors 13-03-2014 11:55
Kontakt:

Indlægaf Ole Bertelsen » lør 16-08-2014 15:03

Tak for dit svar Anne Marie. Det hjælper mig godt på vej.
Men jeg fik ikke din vurdering af, hvilken metode der er bedst: at gemme i mediefilen eller at lade billederne forblive i en oprindelig mappe et andet sted.
med venlig hilsen
Ole Bertelsen

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5155
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » søn 17-08-2014 00:28

Der er i princippet ikke noget, der er bedre end andet her. Det eneste, du skal gøre, hvis du vælger ikke at bruge Mediemappen, er at rette stien til billedplaceringen i Valg > Tilpas > 6. Filplaceringer > 6.2 Standardplacering af mediefiler (Slægtsfil) Her skal vælges den primære mappe. Derunder kan du så have alle de mapper, du ønsker.

Vær opmærksom på, at filplaceringen kun gælder for de billeder, du tilknytter den fil, du arbejder i, når du vælger filplaceringen. Hvis du f.eks. arbejder i flere filer, skal du rette mappeplaceringen i hver fil.

Derfor skriver jeg også i indledningen 'i princippet', for hvis man bruger standardmappen, så er man fri for denne manøvre, men det giver i hvert fald mulighed for selv at styre, hvor man vil have sine billeder liggende, og det er der mange, der sætter pris på :)

Jeg bruger selv kun mediemappen, men har så undermapper for hver familie, jeg arbejder med, så jeg kan finde frem til de enkelte billeder uden alt for meget besvær. Og man kan naturligvis også oprette underundermapper, hvis man har rigtig mange slægtsfotos.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Lisbeth Toft Lauritzen
Indlæg: 38
Tilmeldt: søn 18-03-2012 20:08
Kontakt:

Indlægaf Lisbeth Toft Lauritzen » man 20-10-2014 13:33

Jeg har indskannet forskellige tekster, f.eks. kopier af sider i bøger eller afskrifter af relevant materiale, og dermed fået nogle PDF-filer. Det er naturligvis tekst. Men rent teknisk, betragtes en PDF-fil så som et billede eller en tekst? Indtil videre har jeg lagt mine PDF-filer i Mediemappen under Legacy Family Tree, og det fungerer udmærket, men er det korrekt (jeg ved godt, at Anne Marie ofte siger, at det, der fungerer for den enkelte, er korrekt, men vil alligevel gerne høre om der er andre/bedre måder, inden jeg får indskannet alt for meget).
Venlig hilsen
Lisbeth Toft Lauritzen

Legacy 9

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5155
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » man 20-10-2014 16:06

Der har jeg i hvert fald gemt mine dokumenter også :D
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)


Tilbage til "Diverse"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster