Program svarer ikke

Få hjælp til det som ikke lige passer andre steder

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Grethe Frost
Indlæg: 33
Tilmeldt: tors 13-03-2014 14:19
Kontakt:

Program svarer ikke

Indlægaf Grethe Frost » tirs 29-07-2014 17:23

Program svarer ikke.

Hver gang jeg er på legacy og lukker ned, kan jeg ikke komme videre, for der kommer bare beskeden "legacy svarer ikke". Derfor er jeg nødt til at bruge ctrl-alt-delete, for at komme ud af programmet men det er jo ikke holdbart i længden.

Det er efter jeg har downloaded den nye opdatering. Er der andre, der også har den fejlmelding og har en løsning?

På forhånd tusind tak.

Venlig hilsen
Grethe Frost

Bjarne Møller
Indlæg: 135
Tilmeldt: lør 29-10-2005 22:42
Geografisk sted: Brabrand Århus
Kontakt:

Indlægaf Bjarne Møller » tirs 29-07-2014 20:40

Mit kører uden problemer

Prøv at installere igen
Venlig Hilsen

Bjarne Møller

**Legacy DeLuxe Ver. 9.0.0.414+ Windows 10 64 Bit

Grethe Frost
Indlæg: 33
Tilmeldt: tors 13-03-2014 14:19
Kontakt:

Indlægaf Grethe Frost » ons 30-07-2014 07:56

Ja det vil jeg prøve. Skal jeg lave en gedcomfil og gemme som jeg kan installere på ny?

Venlig hilsen

Grethe Frost

Grethe Frost
Indlæg: 33
Tilmeldt: tors 13-03-2014 14:19
Kontakt:

Indlægaf Grethe Frost » tors 31-07-2014 15:05

Nu har jeg prøvet at afinstallere Legacy programmet men det kan ikke fjernes. Jeg kan desværre stadig ikke lukke ned, når jeg er inde og arbejde med slægten.

Derfor er jeg nødt til at bruge ctrl+alt+delete hver gang jeg går ud af programmet og det er lidt træls. Problemet er først kommet efter jeg har hentet den nye opdatering.

Er der en venlig sjæl som vil hjælpe mig, for jeg er helt blank :)

På forhånd mange tak.

Venlig hilsen
Grethe Frost

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5153
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » tors 31-07-2014 19:58

Du skal ikke gøre andet i første omgang end at klikke på filen legacy8setup.exe. Den finder du i mappen C:\Documents\Legacy Family Tree\_AppData

Der er gået et eller andet galt, da du updaterede, så mon ikke det kan løses ved at køre opdateringen igen.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Grethe Frost
Indlæg: 33
Tilmeldt: tors 13-03-2014 14:19
Kontakt:

Indlægaf Grethe Frost » tors 31-07-2014 21:25

Hej Anne Marie

Jeg har ikke den fil der hedder legacy8setup.exe. I mappen du nævner er der kun en som hedder legacy8setup og jeg har været igennem alle.

Hvis jeg klikker på den kommer der bare beskeden om jeg vil tillade at legacy8setup.exe foretager ændringer og det har jeg sagt ja til men mere sker der ikke.

Hvordan søren kan den .exe fil forsvinde for mig og hvad kan jeg nu gøre?

Venlig hilsen

Grethe Frost

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5153
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » tors 31-07-2014 23:17

Det er den rigtige fil, det er blot fordi, du ikke får vist endelserne. Dobbeltklik på filen, så skulle der meget gerne ske noget...

Du skal sikre dig, at filen er dateret 22-07-2014 eller senere.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Grethe Frost
Indlæg: 33
Tilmeldt: tors 13-03-2014 14:19
Kontakt:

Indlægaf Grethe Frost » fre 01-08-2014 09:13

Hej Anne Marie

Nu har jeg prøvet ALT, men jeg kan stadig ikke få programmet til at lukke ned, så jeg er ved at fortvivle :( Datoen er den 26/7-2014.

Vil det hjælpe dig, hvis jeg vedhæfter et par billeder jeg har taget af hvordan det står i oversigten "Dokumenter, Legacy Family Tree og _Appdata.

Jeg håber og ønsker sådan at jeg igen kan komme til at arbejde i programmet.

På forhånd tusind tak

Venlig hilsen

Grethe Frost

:oops:

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5153
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » fre 01-08-2014 10:09

Ja, lad mig se billederne - ikke, at jeg tror, at det gør nogen forskel, men det kan måske give et hint. Hvis ikke må vi tage andre metoder i brug :D
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Grethe Frost
Indlæg: 33
Tilmeldt: tors 13-03-2014 14:19
Kontakt:

Indlægaf Grethe Frost » lør 02-08-2014 07:57

Tusind tak Anne Marie

Jeg har ikke været hjemme hele dagen igår og er også i byen idag, så jeg sender billederne i morgen.

Mange hilsner

Grethe Frost

Grethe Frost
Indlæg: 33
Tilmeldt: tors 13-03-2014 14:19
Kontakt:

Indlægaf Grethe Frost » fre 08-08-2014 18:22

Hej Anne Marie

Nu forsøger jeg denne vej. Jeg har sendt flere private beskeder til dig uden at få svar på mit spørgsmål stillet første gang den 29/7.

Jeg kan stadig ikke lukke programmet ned og kan ikke vedhæfte de billeder du godt vil se. Jeg har valgt "vedhæft filen" men så sker der ikke mere.

Jeg ved ikke om Leif har været inde over, for han ringede en dag til mig. Desværre kunne han ikke høre mig selvom jeg "blev hængende". Jeg prøvede efterfølgende at ringe tilbage desværre uden at få fat i ham.

Hvordan får jeg vedhæftet de billeder her i forum, så jeg kan få hjælp og komme videre, for jeg er rigtig ærgerlig over at skulle bruge ctrl+alt+delete hver gang.

Venlig hilsen

Grethe Frost

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5153
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » fre 08-08-2014 18:40

Hej Grethe,

Jeg har ikke modtaget PB'er fra dig. Den seneste, jeg har fra dig, er fra april måned.

Der er jo uden tvivl gået noget galt hos dig, da du opdaterede, og jeg ved simpelthen ikke, hvad vi kan gøre :cry:

Jeg håber, at der er nogle af de mere teknisk kyndige, der kan komme på banen!
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Grethe Frost
Indlæg: 33
Tilmeldt: tors 13-03-2014 14:19
Kontakt:

Indlægaf Grethe Frost » fre 08-08-2014 19:01

Hej Anne Marie

Jeg kan ikke forstå, du ikke har fået dem. Ja, så håber jeg der er en anden der kan hjælpe mig. Problemet startede som sagt lige efter jeg havde lavet den nye opdatering :(

Venlig hilsen

Grethe Frost

Grethe Frost
Indlæg: 33
Tilmeldt: tors 13-03-2014 14:19
Kontakt:

Indlægaf Grethe Frost » lør 09-08-2014 07:39

Hej Anne Marie

Jeg vil bare undskylde min mindre pæne tone vedr. mail til mig.

Det var ikke meningen at lade det gå ud over dig, for jeg ved, du altid er klar med hjælp og gode råd.

Jeg er ked af min uheldige måde at udtrykke mig på men jeg var bare så frustreret.

God weekend

Venlig hilsen

Grethe

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5153
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » lør 09-08-2014 08:46

Det er helt OK :D jeg har ikke opfattet det på den måde. Så skal jeg til gengæld spørge, om du har set min PB til dig i går :?:
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)


Tilbage til "Diverse"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster