Hvorfor forsvinder fluebenet

Få hjælp til det som ikke lige passer andre steder

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Brugeravatar
Niels Korsgaard Nyeboe
Indlæg: 220
Tilmeldt: søn 22-05-2005 12:27
Geografisk sted: DK - 8260 Viby j
Kontakt:

Hvorfor forsvinder fluebenet

Indlægaf Niels Korsgaard Nyeboe » tors 01-05-2014 08:34

Når jeg opretter en hjemmeside fil, går jeg ind i " Indstillinger for Fortroligt" og markerer " Udelad detaljer for nulevende personer"
Derefter gemmer jeg den valgte indstilling.
Næste gang jeg skal lave en hjemmesidefil med samme indhold, herter jeg den gemte fil.
Men nu er fluebenet væk.
Hvad har jeg gjort forkert.
Jeg har også lige konstateret, på trods af, at jeg har sat fluebenet, så indeholder hjemmesidefilen - for visse nulevende personers vedkommen mere end blot navnet ( som det var førhen). Nu er der for flere nulevende personer medtaget alle begivenheder.
Hvordan undgår jeg dette.
Med venlig hilsen
Niels K. Nyeboe

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5155
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » tors 01-05-2014 09:53

Hvilken udgave af Legacy har du?
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5155
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Hvorfor forsvinder fluebenet

Indlægaf Anne Marie H » tors 01-05-2014 22:54

Niels Korsgaard Nyeboe skrev:Når jeg opretter en hjemmeside fil, går jeg ind i " Indstillinger for Fortroligt" og markerer " Udelad detaljer for nulevende personer"
Derefter gemmer jeg den valgte indstilling.
Næste gang jeg skal lave en hjemmesidefil med samme indhold, herter jeg den gemte fil.
Men nu er fluebenet væk.
Hvad har jeg gjort forkert.
Jeg har også lige konstateret, på trods af, at jeg har sat fluebenet, så indeholder hjemmesidefilen - for visse nulevende personers vedkommen mere end blot navnet ( som det var førhen). Nu er der for flere nulevende personer medtaget alle begivenheder.
Hvordan undgår jeg dette.
Med venlig hilsen
Niels K. Nyeboe


Det første spørgsmål kan løses med at markere nederst i vinduet Behold indstillingen til den ændre. Jeg vil dog fraråde, at man vælger dette - ikke så meget for indstillingerne omkring nulevende, men for indstillingerne nedenfor, der vedr. private personer og begivenheder. Man risikerer uforvarende at komme til at levere private oplysninger med i en fil el.lign. til personer, som disse oplysninger er uvedkommende for.

Det andet spørgsmål kan skyldes, at du har nulevende personer, der er markeret som afdøde.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Brugeravatar
Niels Korsgaard Nyeboe
Indlæg: 220
Tilmeldt: søn 22-05-2005 12:27
Geografisk sted: DK - 8260 Viby j
Kontakt:

Re: Hvorfor forsvinder fluebenet

Indlægaf Niels Korsgaard Nyeboe » fre 02-05-2014 08:51

amh skrev:
Niels Korsgaard Nyeboe skrev:Når jeg opretter en hjemmeside fil, går jeg ind i " Indstillinger for Fortroligt" og markerer " Udelad detaljer for nulevende personer"
Derefter gemmer jeg den valgte indstilling.
Næste gang jeg skal lave en hjemmesidefil med samme indhold, herter jeg den gemte fil.
Men nu er fluebenet væk.
Hvad har jeg gjort forkert.
Jeg har også lige konstateret, på trods af, at jeg har sat fluebenet, så indeholder hjemmesidefilen - for visse nulevende personers vedkommen mere end blot navnet ( som det var førhen). Nu er der for flere nulevende personer medtaget alle begivenheder.
Hvordan undgår jeg dette.
Med venlig hilsen
Niels K. Nyeboe /quote]





Det første spørgsmål kan løses med at markere nederst i vinduet Behold indstillingen til den ændre. Jeg vil dog fraråde, at man vælger dette - ikke så meget for indstillingerne omkring nulevende, men for indstillingerne nedenfor, der vedr. private personer og begivenheder. Man risikerer uforvarende at komme til at levere private oplysninger med i en fil el.lign. til personer, som disse oplysninger er uvedkommende for.

Det andet spørgsmål kan skyldes, at du har nulevende personer, der er markeret som afdøde.


Hej Ane Marie
Tak fort dit svar
Jeg har straks konstateret at dit svar på sidste spørgsmål er rigtig.
Programmet har dømt nogle enkelte døde før tiden - det retter jeg, den ene var min broder.

Det første spørgsmål finder jeg, er også besvaret, så jeg kan leve med det.
Tusinde tak for hjælpen
Venlig hilsen
Niels

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5155
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » fre 02-05-2014 10:50

Bare lige for god ordens skyld: Programmet kan ikke dømme nogen døde. Det er dig selv, der skal sikre dig, at markeringen ved indtastningen af personen, er korrekt. Programmet dømmer ikke nogen døde, medmindre du skriver døds- eller begravelsesinformationer ind!
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Brugeravatar
Niels Korsgaard Nyeboe
Indlæg: 220
Tilmeldt: søn 22-05-2005 12:27
Geografisk sted: DK - 8260 Viby j
Kontakt:

Indlægaf Niels Korsgaard Nyeboe » fre 02-05-2014 17:22

amh skrev:Bare lige for god ordens skyld: Programmet kan ikke dømme nogen døde. Det er dig selv, der skal sikre dig, at markeringen ved indtastningen af personen, er korrekt. Programmet dømmer ikke nogen døde, medmindre du skriver døds- eller begravelsesinformationer ind!


Hej Anne Marie
Jeg tror ikke du skal være så sikker.
Det undrer mig, at min broder der aldrig har været død på de foregående hjemmesidefiler, nu pludselig er død på den hjemmesidefil jeg lavede forleden dag.
Og jeg har ikke været inde på hans profil ( som det hedder i moderne sprog ).
Der er flere end ham, der pludselig er erklæret død, men det er rettet, og så ser jeg, hvad der sker.
Du skal være den første der får besked, hvis det sker igen.
Med venlig hilsen
Niels


Tilbage til "Diverse"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster