Advarsel om problemer

Få hjælp til det som ikke lige passer andre steder

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

nrm
Indlæg: 17
Tilmeldt: fre 17-05-2013 10:52
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Advarsel om problemer

Indlægaf nrm » tors 03-04-2014 13:59

Jeg ved ikke om det er det rette sted, men jeg prøver.

Efter at være gået over til version 8, optræder der et utal af de røde knapper med mulige problemer. Det er forsåvidt fint nok, men det irriterer mig voldsomt, at der kommer advarsler om fødsler for længe efter foregående barn eller efter vielse, som disse eksempler viser:

Min lillesøster er født præcis 2 år og 14 dage efter mig. Det giver en advarsel om, at der er for længe mellem fødslerne !
Min Mor er født knapt 9 måneder efter forældrenes vielse. Det er åbenbart for længe efter vielsen !
Min Far er født 1 år og 4 måneder efter forældrenes vielse, hvilket tilsyneladende også er for længe efter vielsen.

Hvis disse 3 eksempler ud af mange flere lignende er unormale, så ved jeg ikke hvad normalt er.

Jeg er desværre ikke så meget ekspert i Legacy, at jeg kan finde et sted, hvor jeg muligvis kunne ændre dette. Men bortset fra det, så mener jeg, at man som standard godt kunne ændre lidt på dette, så alle de røde knapper ikke dukker op i så stort et tal. Naturen er nu en gang indrettet sådan, at det tager ca. 9 måneder at frembringe et barn og det er vel de færreste, der får børn 9-10 måneder efter igen, ihvertfald for kvindernes vedkommende :D Det kunne man godt indrette standardopsætningen efter.

Eller er jeg helt galt på den?

venlig hilsen

Niels Rafn Madsen

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » tors 03-04-2014 14:56

Markeringen af mulige problemer er der for at hjælpe dig, ikke genere dig, f.eks. afstanden mellem to søskendes fødsel: Hvis der er for langt imellem, så kan det indikere, at du måske har overset et barn, der er født mellem de to!

Du kan selv indstille, hvilke mulige problemer, du ønsker markering for, og hvilke intervaller der skal gælde, se under Funktioner > Mulige problemer.

Du kan naturligvis også helt fravælge at få vist det pågældende udråbstegn, se under Valg > Tilpas > 8. Vis
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

nrm
Indlæg: 17
Tilmeldt: fre 17-05-2013 10:52
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Advarsel om problemer

Indlægaf nrm » fre 04-04-2014 10:18

Tak for svaret.

Undskyld, hvis jeg har fået formuleret mig lidt firkantet. Selvfølgelig er der ikke noget, der er lavet for at genere mig, og udtrykket "irritere" var måske nok lige voldsomt nok.
Men sådan er det desværre nogle gange, når man udtrykker sig skriftligt.

Jeg er dog fortsat af den mening, at man i standardopsætningen måske nok kunne skele lidt til naturens orden :D

venlig hilsen

Niels Rafn Madsen


Tilbage til "Diverse"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster