Forkerte ægtefæller, når man holder musen over børn

Få hjælp til det som ikke lige passer andre steder

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

KennethK
Indlæg: 49
Tilmeldt: tors 02-06-2005 04:21
Geografisk sted: Valby
Kontakt:

Forkerte ægtefæller, når man holder musen over børn

Indlægaf KennethK » lør 22-03-2014 16:03

Når man holder musen over et barn i familievinduet, får man en liste over ægtefæller som en popup (i hvert fald i L7.5).

I L8.0.0.414 er der gået kludder i visningen (se evt. vedhæftede).

- Der kommer kun en popup, når man holder musen over barn nr. 1, 2, 3, 6, 7 og 11.
- Popuppen for disse vises selvom børnene ikke har ægtefæller/partnere.
- Det er de samme (forkerte) ægtefæller, der vises, uanset, hvilken familie, jeg har fremme.

Er det mon en kendt fejl?

vh Kenneth


PS: jeg har lige kørt Filvedligeholdelse > Kontroller/reparer samt Komprimer fil.
Vedhæftede filer
popup.jpg
(105.23 KiB) Downloadet 70 gange

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5155
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Forkerte ægtefæller, når man holder musen over børn

Indlægaf Anne Marie H » lør 22-03-2014 19:57

KennethK skrev:Når man holder musen over et barn i familievinduet, får man en liste over ægtefæller som en popup (i hvert fald i L7.5).

I L8.0.0.414 er der gået kludder i visningen (se evt. vedhæftede).

- Der kommer kun en popup, når man holder musen over barn nr. 1, 2, 3, 6, 7 og 11.
- Popuppen for disse vises selvom børnene ikke har ægtefæller/partnere.
- Det er de samme (forkerte) ægtefæller, der vises, uanset, hvilken familie, jeg har fremme.

Er det mon en kendt fejl?

vh Kenneth


PS: jeg har lige kørt Filvedligeholdelse > Kontroller/reparer samt Komprimer fil.


Pop-uppen eksisterer skam også i L8, og her hos mig fungerer det upåklageligt. Jeg synes også nærmest, at det du viser, ligner en liste over en hustru nr. 2 og nogle ½-søskende, men jeg aner ikke, hvor du har den fra! Jeg kan ikke genskabe fejlen, hverken i den officielle udgave eller i beta-udgaven af 8.0.0.414.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

KennethK
Indlæg: 49
Tilmeldt: tors 02-06-2005 04:21
Geografisk sted: Valby
Kontakt:

Indlægaf KennethK » lør 22-03-2014 20:43

Hej Anne Marie

Nu virker det igen.

Det lader til, at jeg fik slået popup-boksene fra (Generelle indstillinger > 1.6 Vis pop-up tips > Vis hurtignavneliste). Og det var herefter, at de forkerte popups dukkede frem.

Jeg kan ikke genskabe det, men nu er der igen flueben i Vis hurtignavneliste og det virker, som det skal.

vh Kenneth


Tilbage til "Diverse"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster