Billedtilknytning driller...

Få hjælp til det som ikke lige passer andre steder

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Mette
Indlæg: 69
Tilmeldt: tors 02-03-2006 18:56
Geografisk sted: Odense SV
Kontakt:

Billedtilknytning driller...

Indlægaf Mette » søn 16-03-2014 09:31

Hej!

Jeg har gemt 5 kirkebogssider på skrivebordet og tilknyttet dem til 5 personer under Medier, Billeder.

Undervejs svarer jeg JA til at Legacy må placere en kopi af billedet i standardmappen for billeder, som er Z:\Pictures\Foto\Slaegt_FOTO\

Senere slettede jeg billederne på skrivebordet og derefter ville jeg flytte billederne til en undermappe i standardmappen, men så går alt galt: Legacy kan ikke finde billedet, får jeg at vide når jeg klikker på personens billedgalleri.

Så vælger jeg 'Sæt gendannelse af billedtilknytning i gang (anbefales)'. Men det hjalp ikke.

Derefter vælger jeg 'Bed Legacy søge efter filen' da det jo må være muligt, idet jeg ikke har ændret på filnavnet, men kun trukket billedet ned i en undermappe.

Men ak, det virker heller ikke. 'filnavn_xxx blev ikke fundet i billed-/lyd-/video dokumentmapperne. Der gik meeeeeget lang tid med at søge, og den startede på C-drevet kunne jeg se. Har en lumsk anelse om, at den slet ikke gad lede på Z-drevet…

Da jeg bakkede ud og valgte LUK slettede Legacy billedet i mediegalleriet!!! Det er også noget snavs, for selvom Legacy ikke kan finde tilknytningen, så ER billedet der og jeg vil gerne bevare det hos den valgte person...

Hvad gør jeg forkert/hvordan får vi det løst?
venlig hilsen Mette, Odense - www.flojborg.dk - www.gotisk.dk - www.dis-odense.dk - mette(a)flojborg.dk

boejesen
Indlæg: 188
Tilmeldt: lør 19-09-2009 20:00
Geografisk sted: Hvidovre
Kontakt:

Indlægaf boejesen » søn 16-03-2014 10:07

Hej Mette

Det bedste er nok, at du placerer dine billeder i den rigtige mappe inden du tilknytter dem til legacy. På den måde vil du undgå problemerne.

Hvis dine billeder ligger i den rigtige mappe nu, er det nok nemmest at slette de gamle forbindelser, og så tilknytte dem igen.

Mette
Indlæg: 69
Tilmeldt: tors 02-03-2006 18:56
Geografisk sted: Odense SV
Kontakt:

Indlægaf Mette » søn 23-03-2014 14:02

Hej boejesen!

Mange tak for dit velmenende råd. Jeg er helt med på, at hvis jeg gør som du siger, så har jeg ingen problemer - men det er bare ikke sådan jeg arbejder…

Hvis jeg finder 4 børn i en kirkebog, gemmer jeg billederne med det samme: Navngiver dem og 'smider' dem på skrivebordet - gider ikke at sidde og fumle med at få hvert enkelt billede ind i den rigtige undermappe lige på det tidspunkt.

Derefter hopper jeg over i Legacy og tilknytter billedet som 'kontrafej' til min person dér.

Bagefter snupper jeg alle dagens billeder og flytter dem til den korrekte billedmappe. Og så går alt galt...

Jeg kan ikke forstå at Legacy 8 er så låst fast i hvor billeder skal placeres. Det var ikke noget problem i Legacy 7.5!

Arbejdes der mon på problemet, for jeg kan umuligt være den eneste, der tumler med dette?
venlig hilsen Mette, Odense - www.flojborg.dk - www.gotisk.dk - www.dis-odense.dk - mette(a)flojborg.dk


Tilbage til "Diverse"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster