Forslag til ny forumgruppe: Indberetning af fejl

Få hjælp til det som ikke lige passer andre steder

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Mette
Indlæg: 69
Tilmeldt: tors 02-03-2006 18:56
Geografisk sted: Odense SV
Kontakt:

Forslag til ny forumgruppe: Indberetning af fejl

Indlægaf Mette » søn 09-03-2014 17:17

Hej forum!

Det ville være dejligt at have en forumgruppe med dette navn, hvor vi brugere kan indberette de fejl vi finder.

Hvis så moderator vil lave en ajourført liste med kendte og indberettede fejl øverst som et fastlåst indlæg, så kan alle se om det er en kendt fejl.

Når så der kommer opdateringer, kunne det faste indlæg reduceres i takt med at fejl bliver udbedret.
venlig hilsen Mette, Odense - www.flojborg.dk - www.gotisk.dk - www.dis-odense.dk - mette(a)flojborg.dk

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5151
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Forslag til ny forumgruppe: Indberetning af fejl

Indlægaf Anne Marie H » søn 09-03-2014 23:38

Mette skrev:Hej forum!

Det ville være dejligt at have en forumgruppe med dette navn, hvor vi brugere kan indberette de fejl vi finder.

Hvis så moderator vil lave en ajourført liste med kendte og indberettede fejl øverst som et fastlåst indlæg, så kan alle se om det er en kendt fejl.

Når så der kommer opdateringer, kunne det faste indlæg reduceres i takt med at fejl bliver udbedret.


Hej Mette,

Det har vi prøvet før, og det er en 'håbløs' opgave. Det kræver tid, og det er tid, som vi ikke har. Det er jo heldigvis heller ikke sådan, at der er oceaner af fejl, der skal indberettes. Nu er Legacy 8 ved at være over børnesygdommene, så der er vil være længere og længere mellem opdateringerne.

Som regel meldes der jo her i Forum om fejl, som brugerne støder ind i. Dem indberetter vi som testere - hvis vi kan få dem verificeret. Legacy registrerer fejlene i et glimrende system, kaldes Mantis, som vi som testere har eller kan få adgang til. Det er det system, der refereres fra, når der meldes, hvilke fejl der er rettet http://www.legacyfamilytree.com/RevisionHistory8.asp Så det vil jeg henvise brugerne til at tjekke, når der er nye opdateringer.

Jeg laver et opslag under Download og installation, der henviser til siden.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Mette
Indlæg: 69
Tilmeldt: tors 02-03-2006 18:56
Geografisk sted: Odense SV
Kontakt:

Indlægaf Mette » tirs 11-03-2014 09:50

Det var en skam, at der ikke er kræfter til dette, men det må jeg selvfølgelig respektere.

Nu er Legacy 8 ved at være over børnesygdommene

Aaaaarh, dér er jeg så ikke helt enig, desværre. Jeg bliver bombarderet fra nær og fjern af garvede Legacy brugere, der knurrer over, at det ikke er så sjovt at demonstrere L8, fordi der er og har været (alt for) mange fejl.

Jeg opfordrer alle til at skrive om fejl her i forum - på den måde kommer vi vel det meste til livs på et tidspunkt…

I set store hele er det stadig verdens bedste program :D og jeg er vild med nogle af de nye funktioner, som L8 kan tilbyde! Der er dog stadig en del små irriterende ting der halter, hvor vi er dårligere stillet end i L7.5 - og det er lidt træls at opleve - her 4 mdr. efter 'release'.

Tak for linket til de ting, der ER løst i opdateringer, der jeg havde ikke fået pudset brillerne ordentligt, tror jeg.
venlig hilsen Mette, Odense - www.flojborg.dk - www.gotisk.dk - www.dis-odense.dk - mette(a)flojborg.dk

Brugeravatar
Ove Steen Hansen
Indlæg: 284
Tilmeldt: fre 07-05-2010 17:39
Geografisk sted: Odense SØ
Kontakt:

Indlægaf Ove Steen Hansen » tirs 11-03-2014 10:12

Mette skrev:
Nu er Legacy 8 ved at være over børnesygdommene

Aaaaarh, dér er jeg så ikke helt enig, desværre.

I det store hele er det stadig verdens bedste program :D og jeg er vild med nogle af de nye funktioner, som L8 kan tilbyde! Der er dog stadig en del små irriterende ting der halter, hvor vi er dårligere stillet end i L7.5 - og det er lidt træls at opleve - her 4 mdr. efter 'release'.


Jeg deler din opfattelse. Der er stadig for mange børnesygdomme og funktioner, der virker ulogisk. Det til trods er jeg også glad for L8.
Ove Steen Hansen

Legacy Deluxe 9 (sidste opdatering) og Windows 10.


Tilbage til "Diverse"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster