back up og forsvundne indtastninger!

Få hjælp til import og eksport af data fra GEDCOM og andre filer.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

carlaogpeter
Indlæg: 11
Tilmeldt: man 24-01-2022 15:31
Kontakt:

back up og forsvundne indtastninger!

Indlægaf carlaogpeter » tors 04-05-2023 15:52

Jeg har siddet og arbejdet med Legacy, indtastet lidt data, har lavet back up - og vil gå videre - opdager til min rædsel at flere personer er forsvundet!

Har jeg nogen mulighed for at genoprette filen - jeg har prøvet at indlæse en gemt back-upfil, får svaret, at der er fejl ved indlæsning af filen

Det er bare mange timeres arbejde, der er gået tabt!

Hilsen
Tove Laursen

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5153
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: back up og forsvundne indtastninger!

Indlægaf Anne Marie H » tors 04-05-2023 17:13

Problemet, du oplever, skyldes i 999 ud af 1000 tilfælde, at du har åbnet en anden fil, end den du tastede ind i. Det er meget vigtigt, at man kun har én fil, man arbejder i. Du skal altid gemme din fil her C:\Brugere\<-------->\Dokumenter\Legacy Family Tree

Sæt Legacy til altid at åbne den fil, du arbejdede i senest. Dette gøres under Valg > Tilpas > 1. Generelle indstillinger, pkt. 1.2 og 1.3, se evt. videoen om Indstillinger her https://legacydansk.dk/nyhedsbreve_videoer
Så skal du blot klikke på Legacy-ikonet på dit skrivebord, så åbner Legacy den rigtige fil hver gang.

Husk, at Legacy gemmer dine indtastninger efterhånden, som du taster dem ind, derfor er sandsynligheden for, at indtastningerne forsvinder, nærmest ikke-eksisterende. Så du skal altså ikke gemme, når du lukker Legacy, men du skal selvfølgelig lave en sikkerhedskopi, som du skal gemme på et eksternt medie, men forhåbentlig skal du aldrig bruge dem. Det er blot din "brandforsikring", hvis uheldet er ude. Jeg har brugt Legacy i mere end 20 år, og jeg har aldrig haft brug for mine sikkerhedskopier, men jeg laver naturligvis troligt en sikkerhedskopi, hver gang jeg har arbejdet i Legacy.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

carlaogpeter
Indlæg: 11
Tilmeldt: man 24-01-2022 15:31
Kontakt:

Re: back up og forsvundne indtastninger!

Indlægaf carlaogpeter » tors 18-05-2023 17:34

Hej Anne Marie

Tak for din hjælp.

Problemet er løst, der var bare lige en anden "bruger" af computeren herhjemme, der havde lavet lidt rod i mine systemer.

V.h.
Tove


Tilbage til "Import og eksport af data"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster