Slægtsfil i skyen

Få hjælp til import og eksport af data fra GEDCOM og andre filer.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

LeifSjorup
Indlæg: 2
Tilmeldt: tors 07-04-2022 22:01
Kontakt:

Slægtsfil i skyen

Indlægaf LeifSjorup » fre 08-04-2022 09:33

Min bror (København) og jeg (Randers) forsker i vores slægt. Vi har valgt at lægge vores slægtsfil i DROPBOX i skyen. Vi aftaler hver i sær, hvornår vi arbejder forskudt på slægten og det går også godt. Spørgsmålet er, kan vi arbejde på slægtsfilen samtidig ?
m.v.h. Leif

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Slægtsfil i skyen

Indlægaf Anne Marie H » fre 08-04-2022 11:14

Nej, det kan I ikke, og jeg vil faktisk råde jer til at være meget påpasselige, når I bruger programmet på denne måde. I de fleste tilfælde ender det med at gå galt, når flere skal arbejde i een fil. Og i de tilfælde kan vi ikke redde filen for jer. Prøv at gå ind via Stifinder og søg efter den mappe, I har gemt filen i. Hvis der blot ligger een fil med tilføjelsen Conflicting Copy, eller noget lignende, så er det sket. Jeres fil er formentlig ramt af alvorlige fejl...

Jeg vil derfor foreslå, at I i stedet bruger Legacys funktion IntelliShare. Det kan du læse om her viewtopic.php?f=8&t=2497 og den metode er sikker, så I ikke ender med en fil, der er ubrugelig. Med denne metode kan I begge to arbejde i den samme fil og bare køre på - også samtidig. Det eneste, I skal overholde er, hvem af jer, der er filpasser. Det SKAL være den samme person.

God fornøjelse, og lad dig ikke afskrække af den lidt lange forklaring - det er faktisk ganske enkelt...
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

LeifSjorup
Indlæg: 2
Tilmeldt: tors 07-04-2022 22:01
Kontakt:

Re: Slægtsfil i skyen

Indlægaf LeifSjorup » fre 08-04-2022 19:18

1000 tak, Vi vil prøve med intellishare.
m.v.h. Leif


Tilbage til "Import og eksport af data"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster