Gedcom Eksport af begivenheder

Få hjælp til import og eksport af data fra GEDCOM og andre filer.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Brugeravatar
Gunhild Dalgaard
Indlæg: 22
Tilmeldt: fre 05-06-2009 07:59
Geografisk sted: Hadsten
Kontakt:

Gedcom Eksport af begivenheder

Indlægaf Gunhild Dalgaard » lør 21-11-2020 19:54

Hvordan bliver begivenheder i Legacy overført til TNG via en GEDCOM-fil? Bliver de til noter eller dokumenter? På de TNG-hjemmesider, jeg har gemt til inspiration, forekommer begivenheder slet ikke.
Der er knyttet rigtig mange billeder, avisudklip, gravsten mv. til mine begivenheder. Jeg har alt for mange forskellige 173 i masterliste for begivenhedsdefinitioner. En del er sikkert tomme.
Bør jeg helt lade være med at overføre dem? Eller hvad gør jeg, der giver mening?
Gunhild Dalgaard

Jeg bruger Legacy version 9.0.0.368 og Windows 10.
Legacy Deluxe 9.0.0.269 + Windows 10

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Gedcom Eksport af begivenheder

Indlægaf Anne Marie H » lør 21-11-2020 23:50

De overføres som begivenheder. At du ikke kan se begivenheder på andre hjemmesider må skyldes, at de ikke inkluderer dem i deres gedcomfiler.

Der overføres kun de begivenhedsdefinitioner, der er brugt i Legacy, så det betyder ikke noget, om du har få eller mange definitioner i Legacy. De billeder og dokumenter, du har knyttet til begivenheder, skal overføres ved siden af selve gedcomfilen, og det er jeg selv opgivet, fordi jeg synes, at det ikke er 'bøvlet' værd.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Brugeravatar
Gunhild Dalgaard
Indlæg: 22
Tilmeldt: fre 05-06-2009 07:59
Geografisk sted: Hadsten
Kontakt:

Re: Gedcom Eksport af begivenheder

Indlægaf Gunhild Dalgaard » søn 22-11-2020 15:59

Jeg har brugt begivenheder til at sætte et livsforløb under barnet og efter vielsen. Når en folketælling er gemt i kilder og med udklipsholderen er tilknyttet til de øvrige personer, har skrevet et lille resumé for personen i noten. Tak for hjælpen.
Hvor stor en fil ca. kan man uploade fra PC'en?
Legacy Deluxe 9.0.0.269 + Windows 10

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Gedcom Eksport af begivenheder

Indlægaf Anne Marie H » søn 22-11-2020 21:02

Der bliver jeg dig svar skyldig, men jeg har selv i sin tid måttet begrænse antal personer, jeg inkluderede, fordi det gav problemer. Nu markerer jeg alle nye personer og personer, hvor jeg ændrer/tilføjer, med mærke nr. 1. Så kan jeg nemlig nøjes med at lave en gedcom-fil med personer med mærke 1, når der er opdateringer til hjemmesiden. MEN pas på, du skal så i Valg > Tilpas, sørge for, at du ikke genbruger RIN-numre. TNG bruger nemlig RIN-numre, ikke navne, når man tilføjer opdateringer.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Brugeravatar
Gunhild Dalgaard
Indlæg: 22
Tilmeldt: fre 05-06-2009 07:59
Geografisk sted: Hadsten
Kontakt:

Re: Gedcom Eksport af begivenheder

Indlægaf Gunhild Dalgaard » man 23-11-2020 16:57

Jeg har slettet media. det hjalp gevaldigt. Jeg kan godt bruge File Zilla, men det er mere besværligt, og det mislykkes altid adskillige gange for mig, selvom det ikke er svært. Jeg er nede på en Gedcom på 2,2 mb. Der er mange ting, at tage stilling til de første gange. Tak for hjælp og gode råd.
Venlig hilsen Gunhild
Legacy Deluxe 9.0.0.269 + Windows 10


Tilbage til "Import og eksport af data"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster