Legacy som GedComfil

Få hjælp til import og eksport af data fra GEDCOM og andre filer.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Marianne Meyer
Indlæg: 4
Tilmeldt: ons 12-02-2014 22:01
Geografisk sted: Hillerød
Kontakt:

Legacy som GedComfil

Indlægaf Marianne Meyer » tors 18-06-2020 20:04

Jeg har i mange år indtaste alle mine slægtsdata i Legacy deLuxe. Nu har jeg købt My Heritage. Hvordan overfører jeg mine Legacy-data til MyHeritage. Der står noget om GEDCOM. Men hvordan laver jeg min Legacy om til en GEDCom-fil?
Men jeg tænke, at jeg kunne komme endnu længere i min slægtsforskning med My Heritage. Få adgang til flere data.
Er der noget om, at My Heritage har købt Legacyprogrammet.
Jeg har altså brug for hjælp til at omdanne mine data fra Legacy til en GEDCom fil.
Venlig hilsen Marianne Meyer
Marianne Meyer

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Legacy som GedComfil

Indlægaf Anne Marie H » tors 18-06-2020 23:46

Eksport_Gedcom.jpg
(101.07 KiB) Ikke downloadet endnu
I vinduet, der åbnes kan du klikke på knappen Hjælp, hvor processen er beskrevet. Når du har sat alle valg, som du ønsker, så klik til sidst på Vælg filnavn og begynd eksport, så dannes din GEDCOM-fil, som du så kan importere i MyHeritage.

Ja, MyHeritage ejer Legacy, men det er stadig to uafhængige programmer, der ikke har meget tilfælles, bortset fra samme ejer. Du er vel klar over, at du kan hente hints fra MyHeritage til Legacy? Dog kun, hvis du har Legacy 9. Se under Valg > Tilpas > 8. Vis > 8.13 Legacy Hints
Hints.jpg
(225.28 KiB) Ikke downloadet endnu


Du skal være opmærksom på, at de data, du kan finde i MyHeritage (særlig SmartMatch), er data, som andre har tastet ind. Lad endelig vær med at matche disse direkte ind i dit eget slægtstræ. Der er stor risiko for, at du får ødelagt dit eget slægtstræ med data, som ikke er korrekte.
Så jeg vil anbefale, at du bruger dit abonnement i MyH som inspiration. Tjek de hints du får fra MyH i de sædvanlige troværdige kilder og tast dem så derefter ind i Legacy, så er du sikker på, at du stadig selv styrer, hvordan dit slægtstræ er opbygget, og at data er korrekte.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Marianne Meyer
Indlæg: 4
Tilmeldt: ons 12-02-2014 22:01
Geografisk sted: Hillerød
Kontakt:

Re: Legacy som GedComfil

Indlægaf Marianne Meyer » søn 21-06-2020 16:37

Hej Anne Marie
Tak for din tilbagemelding. Men ud fra dine oplysninger er det ikke lykkedes mig at lave mit Legacyprogram om til en GEDCOM fil, og få den eksporteret til My Heritage. Jeg har brugt en hel eftermiddag på det, uden at det lykkedes.
Men jeg kan så også forstå, at det skal jeg måske slet ikke gøre. Hvis jeg risikerer, at der kommer forkerte oplysninger til mine data. Jeg havde bare håbet på, at få kontakt til nogle grene i familien, som jeg ikke rigtig kender.
Så nu er jeg kommet i tvivl om det er spildte penge på My Heritage, hvis jeg ikke deler mine slægtsdata med dem.

Men som sagt, så er jeg ikke nået 1 skridt længere.
Venlig hilsen
Marianne Meyer
Marianne Meyer

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Legacy som GedComfil

Indlægaf Anne Marie H » søn 21-06-2020 23:28

Dit program skal ikke laves om til en GEDCOm-fil, der er din fil, som du indtaster dine data i, som du skal lave en GEDCOM-fil ud fra. Dvs. at den fil du arbejder i ikke ændrer sig, men du får lavet en ny fil, som du så efterfølgende skal uploade til MyHeritage.

Men som jeg skrev, så brug dit abonnement i MyHeritage til at tjekke de hints, du får, når du har slået Hints til, som jeg har beskrevet i mit første svar.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)


Tilbage til "Import og eksport af data"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster