Problem med eksport til TNG

Få hjælp til import og eksport af data fra GEDCOM og andre filer.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Nerakana
Indlæg: 10
Tilmeldt: tirs 10-09-2013 20:45
Kontakt:

Problem med eksport til TNG

Indlægaf Nerakana » lør 28-03-2020 00:21

Når jeg forsøger at eksportere fra Legacy til TNG får jeg ikke alle begivenhederne med. Af en eller anden grund får jeg kun Skolegang og delte begivenheder med. Jeg får hverken konfirmationer eller de steder de har boet (med mindre det er en delt begivenhed) eller andet med. Jeg har prøvet alt og både markeret begivenheder i Legacy og i TNG. Jeg har også forsøgt at tilpasse eksporten i Legacy. Hvordan får man en lavet en eksport, så alle begivenhederne kommer med? Jeg tænker det er nogen koder den er gal med, men det ser helt fint ud, der hvor man kan tilpasse eksporten. Er der mon nogen der kan hjælpe?

Med venlig hilsen
Karen

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Problem med eksport til TNG

Indlægaf Anne Marie H » tirs 31-03-2020 16:27

Du kan jo selv vælge præcis, hvilke begivenheder du vil have med i din GEDCOM-fil, se vedlagte
GEDCOM_TNG.jpg
GEDCOM_TNG.jpg (34.92 KiB) Vist 8725 gange
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Nerakana
Indlæg: 10
Tilmeldt: tirs 10-09-2013 20:45
Kontakt:

Re: Problem med eksport til TNG

Indlægaf Nerakana » fre 03-04-2020 17:33

Kære Anne Marie

Jeg har været ind og vælge hvad det er jeg vil importere, men det kommer ikke med. Det er lidt underligt, at det lige præcis er Skolegang den vælger at tage med og intet andet - bortset fra delte begivenheder.
Er der mon steder jeg har glemt at hakke noget af? Jeg har prøvet forskellige muligheder, men lige meget hjælper det.
Et sted har jeg læst, at man skal importere filen til legacyy og ikke Gedcom 5.5. Jeg har prøvet begge dele og der er ingen forskel.
Jeg har prøvet at hakke af i Eksportér delte begivenheder som almindelige begivenheder og ladet være med at hakke den af. Når jeg ikke hakker den af sker der kun det, at de ikke kommer med.

Findes der mon en manual om hvordan man helt præcis eksporterer??

Tak for hjælp og god påske

Med venlig hilsen

Karen

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Problem med eksport til TNG

Indlægaf Anne Marie H » fre 03-04-2020 19:53

Jeg kommer til at tænke på, at det nok er dine indstillinger og valg i TNG, der er problemet. I TNG skal du jo bekræfte, hvilke begivenheder, du vil have vist. Så jeg vil foreslå, at du tager fat i indstillingerne i TNG.

Det er i øvrigt en GEDCOM-fil, du skal lave til TNG. Og så mener jeg, at TNG behandler delte begivenheder, som enkelt begivenheder, men det er måske ændret, siden jeg sidst testede det.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Nerakana
Indlæg: 10
Tilmeldt: tirs 10-09-2013 20:45
Kontakt:

Re: Problem med eksport til TNG

Indlægaf Nerakana » fre 10-04-2020 21:33

Kære Anne Marie

Tak for hjælpen - jeg har forsøgt at få hjælp på TNG's facebookside, med de henviste til dig. Men jeg vil prøve at kigge på indstillingerne i TNG, måske er der noget jeg har overset. Men tak for hjælpen i hvert fald og god Påske

Med venlig hilsen

Karen

Nerakana
Indlæg: 10
Tilmeldt: tirs 10-09-2013 20:45
Kontakt:

Re: Problem med eksport til TNG

Indlægaf Nerakana » fre 10-04-2020 22:19

Hej Anne Marie

Vil bare lige sige, at jeg langt om længe fandt ud af, hvad der var galt. I TNG er der i venstremenuen et felt der hedder begivenhedstyper. Her skal man acceptere alle dem man vil have med. Jeg accepterede bare dem alle, og det betyder nu, at der er en del der skal fjernes. Men det er noget enklere end at sidde og beslutte hver gang om noget skal med eller ej.
Jeg har det hele med nu - konfirmation, bopæl og meget mere. Det havde jeg nok ikke tænkt over, hvis du ikke havde på sat indstillingerne ind i hovedet på mig

Mvh

Karen

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Problem med eksport til TNG

Indlægaf Anne Marie H » fre 10-04-2020 23:54

Godt, at du fik det løst :)
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)


Tilbage til "Import og eksport af data"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster