Winfamily til Legacy

Få hjælp til import og eksport af data fra GEDCOM og andre filer.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Libean
Indlæg: 2
Tilmeldt: man 22-04-2019 16:33
Kontakt:

Winfamily til Legacy

Indlægaf Libean » søn 28-04-2019 19:23

Hej

Jeg har forsøgt at overføre data fra Winfamily 6.0 til Legacy vha. en gedcom fil som beskrevet i 'Komputer for Alle'. Jeg får desværre ikke alle 'rubrikker' med, f.eks. mangler mine 'Konfirmationer'. Jeg håber I mere erfarne kan hjælpe mig på vej.

Gode hilsner
Linda

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Winfamily til Legacy

Indlægaf Anne Marie H » man 29-04-2019 08:54

Du kan åbne GEDCOM-filen, som et almindeligt notat, f.eks. med 'Notesblok' Det er egentligt en alm. rtf-fil. Når du har åbnet den, kan du se, om du har fået informationerne om konfirmation med. Du skal kigge efter CONF linjerne. Hvis ikke de er der, så har du ikke fået dem inkluderet i din GEDCOM-fil fra WinFamily, og du er nødt til at lave en ny, hvis du har mulighed for det.

Hvis du ikke har mod på selv at tjekke det, så er du velkommen til at sende din GEDCOM-fil til mig, så gør jeg det gerne.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Libean
Indlæg: 2
Tilmeldt: man 22-04-2019 16:33
Kontakt:

Re: Winfamily til Legacy

Indlægaf Libean » lør 04-05-2019 18:45

Kære Anne Marie

Tak for dit hurtige svar, her er så mit (langsomme) svar.

Jeg har lavet en GEDCOM fil efter bedste overbevisning. I øjeblikket pusler jeg rundt i programmet for at se hvad der er (eller ikke er) med.

Jeg vender tilbage med spørgsmål, hvis der er ting jeg ikke finder.

Ville det være en fordel for mig på nuværende tidspunkt at købe manualen, eller kan det lige så godt vente lidt.

Gode hilsner
Linda

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Winfamily til Legacy

Indlægaf Anne Marie H » lør 04-05-2019 18:56

God arbejdslyst. Manualen beskriver hvordan du importerer en GEDCOM-fil, men ikke hvordan du danner en GEDCOM-fil i WinFamily. Når du skal i gang med at bruge Legacy, er der selvfølgelig mere at læse om i manualen, inkl. en masse illustrationer.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)


Tilbage til "Import og eksport af data"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster