Import af Legacy fil

Få hjælp til import og eksport af data fra GEDCOM og andre filer.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Brugeravatar
Gunhild Dalgaard
Indlæg: 22
Tilmeldt: fre 05-06-2009 07:59
Geografisk sted: Hadsten
Kontakt:

Import af Legacy fil

Indlægaf Gunhild Dalgaard » ons 31-10-2018 17:58

Hej.
Min mand og jeg registrerer begge vores slægter i Legacy 9 de luxe. Nu vil jeg gerne have slægtsfilerne lagt sammen. Jeg har ca. 3600 personer i databasen og min mand ca. 1200 personer. Der er ca. 50 personer, som bliver dubletter. Jeg vil gerne beholde RIN-nr. i min database - da min søster registrerer sin slægt i en kopi af min Legacy-fil.
Giver det nogen forskel på RIN-nr om jeg vælger at tilføje den importerede fil til den åbne aktuelle fil eller om jeg vælger at oprette en ny fil?
Hvor ens skal de to filer være i "Valg" - dato m.v. Jeg ved, at den mindste fil skal have rettet steder og kilder og forstiller mig, at det vil være hurtigere, at lægge dem sammen med dubletter end at rette før importen.
Er der noget, jeg skal være særlig opmærkesom på? Jeg er lidt af en skrædder.
Med venlig hilsen Gunhild Dalgaard
Legacy Deluxe 9.0.0.269 + Windows 10

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Import af Legacy fil

Indlægaf Anne Marie H » tors 01-11-2018 00:37

Du kan ikke være sikker på at bibeholde de eksisterende RIN-numre, men jeg vil anbefale, at du opretter en ny fil, som du importerer jeres to eksisterende filer til. Derved bevares begge jeres filer, som de er idag. Det betyder også, at du kan prøve dig frem med importeringen til den nye fil, indtil den samlede fil er, som du ønsker den, inden du begynder at rette til.

Hvad bruger din søster RIN-numrene til, siden du/hun ønsker at beholde dem? RIN-numrene kan ændres uden problemer, det ændrer intet i personernes data.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Brugeravatar
Gunhild Dalgaard
Indlæg: 22
Tilmeldt: fre 05-06-2009 07:59
Geografisk sted: Hadsten
Kontakt:

Re: Import af Legacy fil

Indlægaf Gunhild Dalgaard » tors 01-11-2018 15:43

Tak for svaret. Det vil jeg anvende. Jeg vil kun bevare RIN-numrene, fordi det er hurtigt at hente den samme person frem ved hjælp af et RIN-nr, når jeg taler i telefon med min søster. Hun er nybegynder med Legacy.
Venlig hilsen Gunhild Dalgaard
Legacy Deluxe 9.0.0.269 + Windows 10


Tilbage til "Import og eksport af data"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster