Import

Få hjælp til import og eksport af data fra GEDCOM og andre filer.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Brugeravatar
Knud Heidelbach
Indlæg: 156
Tilmeldt: ons 06-02-2013 08:45
Geografisk sted: 4600 Køge
Kontakt:

Import

Indlægaf Knud Heidelbach » tirs 12-06-2018 14:08

Hej
Funktionen Import Legacy slægtsfil, under fanen Fil, virker ikke: Det er ikke muligt at vælge destination
Venlig hilsen
Knud

Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11 (64 bit)

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Import

Indlægaf Anne Marie H » tirs 12-06-2018 15:56

Jeg har ikke testet idag, men lavede et par importer i weekenden. Så det virkede fint for et par dage siden.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Brugeravatar
Knud Heidelbach
Indlæg: 156
Tilmeldt: ons 06-02-2013 08:45
Geografisk sted: 4600 Køge
Kontakt:

Re: Import

Indlægaf Knud Heidelbach » tirs 12-06-2018 21:48

Hej igen
Jeg har ikke udtrykt mig klart. Det er når filen skal flyttes til anden PC ved hjælp af USB-stik eller via mail, at funktionen ikke virker.
Filen kan selvfølgelig flyttes ved hjælp af stifinder aller andet relevant program, men er det tanken?
Venlig hilsen
Knud

Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11 (64 bit)

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Import

Indlægaf Anne Marie H » tirs 12-06-2018 23:13

Det virker altså her hos mig. Jeg indsætter en usb, åbner Legacy, vælger Fil > Import > Legacy slægtsfil. Vælger F: som er det drev, hvor min usb er tilsluttet. Finder den slægtsfil, jeg ønsker at importere, markerer og klikker på Åbn, herefter kører det fuldstændig, som det skal, og filen importeres og åbner uden problemer.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Brugeravatar
Knud Heidelbach
Indlæg: 156
Tilmeldt: ons 06-02-2013 08:45
Geografisk sted: 4600 Køge
Kontakt:

Re: Import

Indlægaf Knud Heidelbach » ons 13-06-2018 14:18

Anne Marie H skrev:Det virker altså her hos mig. Jeg indsætter en usb, åbner Legacy, vælger Fil > Import > Legacy slægtsfil. Vælger F: som er det drev, hvor min usb er tilsluttet. Finder den slægtsfil, jeg ønsker at importere, markerer og klikker på Åbn, herefter kører det fuldstændig, som det skal, og filen importeres og åbner uden problemer.

Så let går det ikke hos mig: Åbner Fil > Import > Legacy slægtsfil, markerer den fil jeg ønsker at importere (i mit tilfælde på skrivebordet, modtaget pr. mail). Markerer og trykker åbn. Får menuen "Importer en Legacy-fil" markerer "opret NY fil" og trykker fortsæt. Menuen "Indtast et nyt navn for filen" åbner. Markerer den ønskede fil. Må herefter vælge mappen Dokumenter > Legacy Family Tree > Data trykke åbn og får menuen "Legacy import" trykker Begynd import, får menuen "Importen færdig" trykker OK og filen åbner.
Har prøvet på 3 forskellige PC'er, hvor det på alle 3 virker som ovenfor beskrevet.
Venlig hilsen
Knud

Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11 (64 bit)

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Import

Indlægaf Anne Marie H » ons 13-06-2018 22:43

OK, nu forstår jeg, hvad du mener - jeg kunne ikke drømme om at gemme mine filer andre steder end på standarddrevet, så det er ikke noget, jeg har bemærket. Ønsker du at gemme andre steder, må du nok flytte via Stifinder. Jeg mener ikke, at det er en fejl.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Brugeravatar
Knud Heidelbach
Indlæg: 156
Tilmeldt: ons 06-02-2013 08:45
Geografisk sted: 4600 Køge
Kontakt:

Re: Import

Indlægaf Knud Heidelbach » tors 14-06-2018 14:10

Knud Heidelbach skrev:
Anne Marie H skrev:Det virker altså her hos mig. Jeg indsætter en usb, åbner Legacy, vælger Fil > Import > Legacy slægtsfil. Vælger F: som er det drev, hvor min usb er tilsluttet. Finder den slægtsfil, jeg ønsker at importere, markerer og klikker på Åbn, herefter kører det fuldstændig, som det skal, og filen importeres og åbner uden problemer.

Så let går det ikke hos mig: Åbner Fil > Import > Legacy slægtsfil, markerer den fil jeg ønsker at importere (i mit tilfælde på skrivebordet, modtaget pr. mail). Markerer og trykker åbn. Får menuen "Importer en Legacy-fil" markerer "opret NY fil" og trykker fortsæt. Menuen "Indtast et nyt navn for filen" åbner. Markerer den ønskede fil. Må herefter vælge mappen Dokumenter > Legacy Family Tree > Data trykke åbn og får menuen "Legacy import" trykker Begynd import, får menuen "Importen færdig" trykker OK og filen åbner.
Har prøvet på 3 forskellige PC'er, hvor det på alle 3 virker som ovenfor beskrevet.
Anne Marie H skrev:OK, nu forstår jeg, hvad du mener - jeg kunne ikke drømme om at gemme mine filer andre steder end på standarddrevet, så det er ikke noget, jeg har bemærket. Ønsker du at gemme andre steder, må du nok flytte via Stifinder. Jeg mener ikke, at det er en fejl.

Det er selvfølgelig på standarddrevet jeg gemmer mine filer, så jeg forstår ikke hvad du mener.
Rent faktisk gør jeg som du beskriver. Jeg har også filen på et USB drev, den eneste forskel er at mit USB drev hedder K
Venlig hilsen
Knud

Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11 (64 bit)

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Import

Indlægaf Anne Marie H » tors 14-06-2018 21:57

Jeg forstår så slet ikke, hvad det er, du mener, der ikke virker?
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)


Tilbage til "Import og eksport af data"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster